Colorado Provençal: Rustrel of Sentiers des Ocres? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Rick
, Datum:
03.08.2022 23:29
We willen morgen graag een wandeling maken door de Colorado Provençal. Nu zijn er twee mogelijkheden, namelijk in Rustrel of bij Sentier des Ocres (15 min langer rijden voor ons). Zijn er grote verschillen, is het ene pad toegankelijker voor kleine kinderen (zoontje van net 2 loopt mee) dan het andere, is het ene gebied mooier, etc... Wie kan hier iets over vertellen?
Geplaatst door: Hans
, Datum:
04.08.2022 08:17
Er waren tijden dat je gewoon iets spontaan ging doen.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
04.08.2022 08:50
@hans: die opmerking is goud waard!!!
Geplaatst door: Rick
, Datum:
04.08.2022 09:05
Zo jammer deze opmerkingen. Er waren tijden dat mensen gewoon normaal advies of tips deelden zonder daar meteen een negatieve lading aan mee te geven. Het ging me met name om de toegankelijkheid van de parken ivm mijn zoontje. Maar goed, ik denk dat ik het advies hier niet meer hoef te verwachten.
@moderators: dit topic mag wat mij betreft gesloten worden. Bedankt!
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
04.08.2022 09:17
Wij hebben de wandeling bij Rousillion gedaan. Prima te doen met kinderen en zeker een mooie wandeling. Succes.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
04.08.2022 09:21
De reden waarom dit forum al jaren bestaat is omdat je hier serieuze antwoorden krijgt op vragen en er niet zoals op andere social media's geen respect is voor elkaar.
Laten we er met elkaar voor zorgen dat we dit zo houden.
Je kunt inderdaad zelf veel opzoeken en vaak zijn vragen om tips al eerder gesteld maar dan open je het topic gewoon niet.
Dus @Hans . Zeg even sorry en het is klaar
Geplaatst door: Pim
, Datum:
04.08.2022 13:20
Geen ervaring met Sentier des Ocres. Wel jaren geleden in Rustrel gelopen. Paden goed te doen voor volwassenen. Met kind van 2 jaar moet eveneens te doen zijn. Wellicht overbodig advies maar het kan behoorlijk warmpjes zijn.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
04.08.2022 13:43
Volgens mij liggen bijna bij iedere camping ettelijke brochures van de leuke/mooie/ interessante dingen die je zou kunnen gaan doen/bezoeken. Ook zijn er mensen die op je camping werkzaam zijn kunnen en willen je wel helpen (Frans/Duits/Engels en ook soms Nederlands.) Je kunt even naar de brochure wijzen en naar je zoontje wijzen en tenslotte is er vast een (NL) gast die de tocht al heeft gemaakt en je kan vertellen wat het beste is. Bij wat grotere plaatsen is ook een VVV (zoals wij dat zeggen en zij helpen je ook graag.
Overigens zou ik nog een jaartje wachten met de wandeling met jullie zoontje. Toen wij er met volwassen zoon en vriendin waren was het pittig met steile stukken en veel kuilen. Vermoeiend, zeker met heel erg warm weer en mogelijk je zoon op je schouders neemt als het teveel wordt en er veel medewandelaars duwen en dringen.
Succes en gezellige vakantie.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.08.2022 19:18
M.i. is Senctier des Ocres beter toegankelijk, maar het blijven lastige dingen met zo´n jong kind. Het zijn geasfalteerde gladde paden. Wij hebben destijds beide gedaan. Colorado Provencaal was met gids en wandeling in een groep, dus dat lijkt me per definitie minder handig (dat je niet je eigen gang kan gaan).
Geplaatst door: Hans
, Datum:
05.08.2022 14:09
@Pim. Sorry zeggen? Waarvoor? Ik zeg toch alleen maar hoe het ook kan. Wanneer je je alle verrassingen in je leven afneemt kan het wel saai worden. Concreet: ga kijken daar, lukt het niet ga je terug.
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
05.08.2022 14:24
Ik kan me goed voorstellen, dat je met een dreumes van 2 jaar oud - liever niet voor onverwachte verrassingen komt te staan.
Aan het begin van de route is niet te bepalen, hoe de rest van de route zal zijn.
Zolang de vragen gaan gaan over de hoeveelheid schaduw op plek 6732 op Camping X, of wat een munt voor de wasmachine
kost op camping XX5 - dan krullen mij de tenen ook in de schoenen.
Ik snap dan ook volledig dat Rick, graag wat voor-informatie wil hebben, alvorens een van de 2 tochten (onvoorbereid) te starten.
Jammer dat de toon op de diverse fora verhard, en dat men zelfs niet meer genegen lijkt, om mede-kampeerders te voorzien van
relevante informatie.
Geplaatst door: Pim
, Datum:
05.08.2022 14:58
Hoi @Hans, de opmerking van "sorry zeggen" kwam niet van mijn kant. Fijn weekend.