Route vanaf camping le Soustran (Neuvic) naar huis (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: wolkje
, Datum:
03.07.2023 15:45
Hallo!
Daar ben ik weer, ik ben vorige zomer uiteindelijk via Charleroi teruggereden, maar we zijn binnen 1 dag vanaf iets boven Dijon naar huis gereden. Ik vond het echt te lang, we waren rond 22.00 thuis. Daar had een extra stop tussen gemoeten.
Nu heb ik via frankrijk onderweg overzichten van overnachtingscampings uitgeprint, ik zat te denken weer via de Route du Soleil terug te rijden. Alleen nu ik dit topic lees twijfel ik toch weer of ik niet gewoon de snelste weg neem, via Parijs terug. We gaan nu op de heenweg ook weer via Parijs maar zullen goed opletten dat we langs de oostkant gaan. Input over de route is altijd welkom :)
Nu vroeg ik me af, zijn er ook websites zoals frankrijk-onderweg maar dan voor Belgie? Ik kan het zo snel niet vinden. Tuurlijk kan ik ook via GoogleMaps kijken, maar overzichtjes zijn wel fijn.
Fijne vakantie allemaal!
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
04.07.2023 17:06
Wel Marike, ik ben het helemaal met Peter eens. Er rijden elk jaar weer georganiseerde bendes rond die heel geraffineerd te werk gaan op de parkeerplaatsen en slachtoffers maken. Dit is geen stemmingmakerij maar uit onder andere eigen ervaring.
Wij laten onze combinatie dan ook nooit onbeheerd achter op een P, er blijft altijd een van ons bij de auto en caravan (beiden op slot). We reageren ook niet op (alarm)signalen onderweg van auto's met buitenlandse kentekenplaten (anders dan NL). Wij hebben het al een paar keer meegemaakt dat er iets werd gesuggereerd uit een voorbijkomende auto, vlak na het verlaten van een P. Ze bleven dan ook achter ons aan rijden of een paar auto's voor ons rijden om te kijken of we dan de volgende P of afrit er weer afgingen. Meestal na 10-15 minuten of een niet genomen afslag verder rijden, haakten ze af. Daarbij hebben we twee keer zelfs gezien dat er ineens twee weggedoken volwassen hoofden op de achterbank omhoog kwamen... Dus een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.07.2023 17:32
Nou, sommigen maken wel heel veel mee aan vervelende dingen. Wij hebben in 35 jaar Frankrijk gelukkig nog nooit iets geks mee gemaakt, maar hanteren wel altijd de volgende regels:
- je rijdt overdag. Nooit 's nachts en zeker niet overnachten op een parkeerplaats. Waarom zou je? Het is vakantie;
- bij een stop alles afsluiten (waarom niet ook, tegenwoordig 1 klik met afstandsbediening) en er blijft altijd ten minste 1 volwassene bij de auto met zicht daarop;
- als de parkeerplaats (zonder benzinestation) helemaal leeg is (in sommige delen van Frankrijk gebeurt dat, echt...), dan rijden we door;
- voorbereiden op de route. Dus weten waar mogelijke knelpunten zitten. Wij vertrouwen NOOIT voor 100% op de navigatie. We wijken daar regelmatig van af. Navigatie zien wij als ondersteunend: erg handig om te zien welke rijbaan je moet hebben enz. maar niet 100% te vertrouwen voor het totaalplaatje van de hele route die wij willen rijden. Dan kom je ook nooit onverwacht in een tunnel uit die te laag is etc.