Route vanaf camping le Soustran (Neuvic) naar huis (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: wolkje
, Datum:
02.08.2022 20:55
Hoi allemaal,
Wij vertrekken donderdag vanaf camping le soustran (Neuvic, in de correze, bij Ussel in de buurt) naar huis (Utrecht). Op de heenweg heb ik ‘gewoon’ de kortste route genomen, door Parijs. Dit deden we altijd als we deze kant op gingen, echter rijden we nu voor het eerst met een caravan en werd ik onderweg geconfronteerd met een tunnel waar ik niet door kon en dus last minute een afslag moest nemen. Ik gebruikte m’n iPhone voor navigatie. Slecht plan. Ik heb nu de app van Michelin gedownload waarbij ik kan aangeven dat ik met een caravan rij. Toch overweeg ik sterk om niet via Parijs te rijden maar de langere route via Dijon, Luxemburg te rijden. Ik twijfel alleen nu aan alles. We rijden met vier kinderen waarvan 2 echt klein dus ik vind het belangrijk om een relaxte route te hebben met voldoende campings onderweg om te overnachten. Ik wil het in drie dagen rijden. Twee zou ideaal zijn maar ik denk niet dat we zoveel rij-uren kunnen maken (obv de heenreis).
Ik hoop dat er iemand met me mee wil denken. De reden waarom ik twijfel over de route via Dijon is dat je vanaf hier volgens mij best nog wat kilometers ‘binnendoor’ moet maken om uiteindelijk op de A6 te komen en ik zag zo snel niet superveel overnachtingsopties zo rond Dijon die me aantrokken.
Ik hoop dat iemand even mee wil denken. :) Alvast bedankt!
Misschien even ter info, op de heenweg hebben we elke dag zo’n 4 a 4,5 rij-uren kunnen maken met een gemiddelde snelheid van 73kmh. We hebben toen eigenlijk elke dag wel een derde van het aantal kilometers afgelegd.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
02.08.2022 21:14
Er is maar één route om Parijs die je met caravan niet kunt hebben, dat is de A86-west. Daarin zit een tunnel met een hoogte van twee meter, de zogeheten duplextunnel met twee tunnelbuizen boven elkaar.
Alle andere routes (Përiphérique, A86 oost en A104/N104) kun je probleemloos hebben.
Wil je Parijs toch mijden, dan kies je boven Orléans de A19 en de A5 tot aan Troyes, dan schuin omhoog richting Saint-Quentin en Lille. Dan heb je toch allemaal en het is minder ver om dan via Dijon
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
02.08.2022 21:28
Ik heb niet veel ervaring met rijden met caravan maar bedenk wel dat je met de caravan ook niet langs Luik kan mocht je overwegen via Dijon-Luxemburg te rijden.
Waarschijnlijk is Parijs toch beter.
, Datum:
02.08.2022 21:44
In dat geval is de route vanuit Luxemburg over de A7 omhoog en dan via Sankt-Vith en Verviers een goed alternatief, kom je boven Luik op de route naar Maastricht
Geplaatst door: Wolkje
, Datum:
02.08.2022 21:45
Hoi Mammamia, dan zou ik inderdaad via de A4 naar Brussel rijden, niet via Luik.
, Datum:
02.08.2022 21:50
Peter bedankt voor je suggestie. Die route ziet er ook prima uit. Hij is wel drie kwartier langer dan via Brussel, maar wellicht ook wel minder file gevoelig.
Geplaatst door: ® susan3
, Datum:
03.08.2022 09:57
Ik lees even mee met dit bericht,
We gaan aanstaande zondag naar camping le Soustran en willen ook via parijs rijden.
Waar moeten we op letten als we Parijs naderen om de oostelijke route over de 86 te nemen. Is deze gewoon begaanbaar. Op google maps lijkt het alsof deze is afgesloten.
Ik zag dat de navigatie via google maps ons over de binnenste ring stuurt.
We komen vanuit Twente, andere route opties zijn ook welkom
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
03.08.2022 11:34
Geplaatst door: ® Sienarietberg
, Datum:
03.08.2022 12:21
@Susan
Vanuit Twente is het toch de route via Parijs de beste optie.
Je volgt de A86 richting Bordeaux.
Meer op de borden boven de weg letten dan op navi telefoon.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
03.08.2022 12:34
Wij zetten voorbij het vliegveld de navigatie expres uit en volgen de borden A86 Bordeaux.
Dat werkt voor ons prima!!
Geplaatst door: Wima
, Datum:
03.08.2022 12:35
Wij zetten voorbij het vliegveld de navigatie expres uit en volgen de borden A86 Bordeaux.
Dat werkt voor ons prima!!
En terug hetzelfde met borden Lille.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
03.08.2022 13:14
Is vanaf Troyes en dan Reims, Laon geen optie ? Dat is een super rustige autoroute .
Vlak voor Reims heb je Val de Vesle met een camping, maar bij Laon is er ook een. succes
Geplaatst door: Susan3
, Datum:
03.08.2022 16:36
Bedankt voor de tips.
Dat kaartje is erg handig en overzichtelijk. Gaat vast goed komen.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
03.08.2022 18:30
Je zou er ook voor kunnen kiezen om bij cl. Ferrand de A89 te pakken richting Lyon. Je komt dan net boven Lyon uit en vanuit daar ga je dan via Dijon- Nancy- Luxemburg. Wij hebben deze route via A89 ook weleens gereden richting en vanuit Millau. Fijne route!
, Datum:
03.08.2022 23:28
Ik heb voor die route gekozen inderdaad Marike. We gaan het zien, we vertrekken morgenochtend. Ik hoop zo rond negen uur en ik hoop dan bij Dijon uit te komen. Ik ga onderweg bellen naar een camping iets voordat ik wil stoppen.
Geplaatst door: ® Sjan
, Datum:
04.08.2022 09:08
Onze dochter reed zonder problemen de route Troyes, Reims, Charleroi richting Utrecht
, Datum:
04.08.2022 20:49
Nou we zijn nu iets ten noorden van Dijon. Wat is het warm zeg. ;-)
We zijn via de A89 richting Clermont ferrand gegaan vervolgens Vichy aangehouden en vervolgens via de N79 en de N70 richting de A6 en vervolgens bij Chalon sur Saône de A6 op. Het reed allemaal prima, alleen heel weinig fijne stopplekken. Dus dat was niet ideaal met de kinderen. Nu wel een leuke camping met een zwembad om te overnachten.
, Datum:
04.08.2022 22:20
Fijn dat het goed is gegaan, dan hebben jullie wel aardig veel binnendoor gereden. Op de N wegen heb je altijd minder/ weinig stopplekken. Op de A6 heb je wel veel mooie parkeerplaatsen.
Goede terugreis nog.
, Datum:
05.08.2022 00:38
Parkeerplaatsen langs de snelweg zijn in Zuid-Europa niet veilig, ook in Frankrijk niet. Hoe zuidelijker je komt, hoe erger.
Tip: kijk op park4night.com. is eigenlijk bedoeld voor vrije overnachtingsplekken voor campers, maar daaronder zitten (speciaal symbooltje) ook mooie picknickplaatsen in de natuur. Sta je veel leuker, veiliger en dikke kans dat je onderweg bij een supermarkt goedkoop kunt tanken.
, Datum:
05.08.2022 07:45
Daar ben ik het niet mee eens Peter. De parkeerplaatsen zijn echt wel veilig, vooral als je gewoon even stopt om wat te eten en drinken.
Overnachten in de nacht op een parkeerplaats doen wij zelf niet graag, maar stoppen op de parkeerplaatsen langs de snelweg om te pauzeren kan uitstekend en veilig! Verder zijn er op de gebruikelijke routes in Frankrijk veel goede parkeerplekken langs de snelweg.