Hoogte verschil route naar Bretange (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: hatatalo
, Datum:
01.08.2022 12:12
Wij hebben dit jaar voor het eerst in Nederland gekampeerd met onze nieuwe caravan. Het is supergoed bevallen en al zeg ik het zelf, wij zijn voor alle testen geslaagd.
Enige nadeel is dat wij qua trekkracht niet veel reserve hebben met onze huidige auto (in 2024 komt er een nieuwe met meer pk's) en daardoor voor volgend jaar een beetje huiverig zijn voor grote heuvels en bergen.
Volgend jaar willen wij het liefst naar de regio Bretange of Atlantische Loire, maar hebben eigenlijk geen idee of we daar grote obstakels qua hoogteverschil en stijgingspercenteges kunnen aantreffen.
Heeft iemand ervaring / tips / routes / campings in die regio met bos/schaduw/water voor 2 hondjes. De zon kunnen wij dan zelf wel opzoeken 😉
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Harold
Geplaatst door: Marike
, Datum:
01.08.2022 12:37
Leuk dat het goed bevallen is!
Opzich zijn alle hoogteverschillen op de snelweg gewoon goed te doen (ook al zit je aan de max), vooral met de moderne auto’s van tegenwoordig moet dat goed te doen zijn. Hooguit dat je bij een helling wat rustiger naar boven gaat, maar is dat erg? Nee hoor, je bent niet de enige die met caravan rijdt.
Om terug te komen op je vraag, ik weet dat de route richting de Vendee vlak is en ook in de Vendee zelf is het redelijk vlak dus is goed te doen! Ik zou eerder even kijken om bijv de rit met een overnachting te doen, zodat je op normale tijden kunt rijden en de rit op je gemak kunt doen. Vertrek vanuit Nederland op zondags vinden wij het fijnst. Het tweede deel rijden wij dan op maandag.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.08.2022 14:57
Je hebt wel hoogteverschillen, en zeker in Bretagne tussen veel vals plat ook wel pittige hellingen, maar die zijn nooit lang. Je hebt het hier beslist niet over bergen.
Geplaatst door: Michel
, Datum:
01.08.2022 17:07
Ik denk vergelijkbaar met de Ardennen, heuvelachtig.
Wanneer je Pont de Normandie over bent komt het wel goed 😀
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
01.08.2022 18:36
En heel belangrijk, op tijd terug schakelen!
, Datum:
01.08.2022 18:57
Dat laatste zeker. Maar zelfs vergeleken met de Ardennen is (de route naar) Bretagne kinderspel
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
01.08.2022 21:35
Richting Bretagne of Vendee heb je maar hele kleine heuveltjes. Zou goed moeten komen.
Geplaatst door: ® Andre
, Datum:
01.08.2022 21:53
Vermogen zegt niet zoveel, voldoende koppel des te méér
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
04.08.2022 17:10
Pont Normandië is minder steil dan klimmetje bij Luik, daarna komt er weinig spannends meer op de doorgaande wegen.
, Datum:
05.08.2022 00:44
Zijsprong in dit draadje: als je de Pont de Normandie neemt, parkeer dan bij de tolpost en wandel de brug op.geniet van die mooie brug en het uitzicht.