Milieusticker 2022 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
31.07.2022 13:19
Wij gaan heel onverwacht toch nog naar Frankrijk - dus veel last-minute georganiseer & regelwerk
Eerst aantal dagen Elzas - afhankelijk van het weer daarna door naar meer Annecy of naar Die.
Ik ben er al achter dat ik onze gegevens voor tolbadge even aan moet passen ivm andere auto,
maar lees nu ook ineens over milieusticker.
Slim om die nog even aan te vragen ? Of wordt er toch niet op gecontroleerd zoals ik in aantal topics lees
Wie geeft me even (last-minute) advies ??????????
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
31.07.2022 13:26
Er wordt nauwelijks gecontroleerd, dus je kan vast zonder. Het enige wat je kan krijgen is een boete van ongeveer € 70-90.
Sinds januari heb ik een nieuwe auto en heb dit vignet aangevraagd. Het duurde een aantal weken voordat ik hem had. In mei ben ik naar Parijs geweest voor een mid-week, maar ben het vignet vergeten. Geen centje pijn en ook met de andere auto nog nooit gecontroleerd geweest. Het kan uiteraard dat in bepaalde steden, als je geparkeerd staat, je wordt gecontroleerd. Toch is dat risico nihil.
Vergelijk het maar als je je rijbewijs zou vergeten. Hoe vaak wordt je daar op gecontroleerd? Beaucoup de plaisir?
, Datum:
31.07.2022 13:43
Vorig jaar ook 4 weken in de Gard geweest .... never nooit aan milieusticker gedacht (wist dat ook niet)
Vast vergelijkbare actie zoals destijds de alcoholtester :-)
Sticker duurt minimaal 11 dagen lees ik net, dus dat gaat niet meer lukken.
Dan de gok maar nemen ....
Geplaatst door: Herman
, Datum:
31.07.2022 13:49
Dit verhaal klopt niet. In bepaalde steden wordt wel degelijk gecontroleerd op de sticker. Niet alleen bij het geparkeerd staan., maar met camera's op kenteken.
Ben je niet van plan deze steden te bezoeken is een sticker niet noodzakelijk. Op internet zijn de steden, waar en wanneer de milieu sticker noodzakelijk te vinden.
Zie b.v.:
Als je via Parijs rijdt of een van deze Franse steden wilt bezoeken tijdens je vakantie, dan heb je sowieso een milieuvignet nodig. Dat is het geval in Parijs, Lyon, Grenoble, Lille, Toulouse, Rennes en Bordeaux, in deze steden is de sticker inmiddels continu verplicht op weekdagen tussen 8.00 en 20.00 uur
Er zijn andere steden waar de sticker noodzakelijk is bij smog.
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
31.07.2022 13:56
Het duurt minstens 2 weken voordat je de sticker krijgt toegestuurd na het aanvragen. Wel krijg je een e-mail zodat je kunt laten zien (dmv een kopie op voorruit)
dat het is aangevraagd.......
Geplaatst door: Karin 3
, Datum:
31.07.2022 14:20
Waarom een risico lopen als die sticker nauwelijks iets kost. Je kunt door een omleiding in een milieuzone komen, een arts of ziekenhuis nodig hebben in een grote stad. Als je een bekeuring krijgt heb je spijt als haren op je hoofd .
, Datum:
31.07.2022 14:39
Ik heb de sticker besteld en inderdaad al een emailbevestiging met voorlopige "sticker" ontvangen.
Hartelijk dank aan allen die gereageerd hebben
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
31.07.2022 19:36
Tolbadge aanpassen vanwege een andere auto is niet nodig als je alleen in Frankrijk rijdt. Wij lenen onze tolbadge uit aan familie die alleen naar Frankrijk gaan zonder kenteken aan te passen.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
31.07.2022 19:46
Tolbadge ?? Volgens mij ging het hier over een milieusticker.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
31.07.2022 19:47
Ik lees toch echt in het bericht dat Doortje erachter is dat ze de gegevens van de tolbadge moet aanpassen vanwege een andere auto.