Camping met solitaire plaatsen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Rogier
, Datum:
28.07.2022 11:17
Hoi,
Mijn vrouw en ik zijn Francofiel en gaan ieder jaar met onze zoon, nu 13 jaar oud, kamperen in Frankrijk. We spreken graag Frans en genieten vooral van de sfeer van het ‘oude Frankrijk’ die je in veel kleine plaatsjes nog proeft. Het lukt ons aardig om leuke campings te vinden waar we drie weken onze vouwwagen neerzetten. We zoeken meestal in het zuiden vanwege de landschappen (Les Landes, Pyreneeën, Cévennen, Ardêche, Haute-Provence, etc.). Met de jaren krijgen we ook steeds een beter beeld van wat we zoeken en daar begint voor ons de moeilijkheid. Zoekopdrachten en filters op bekende campingsites voorzien niet in wat we willen: een camping tot maximaal 150 plaatsen (het liefst allemaal toerplaatsen en géén mobil-homes), in het bos liggend (of met heel veel schaduw), het liefst terrassen met solitaire plaatsen en met een verwarmd zwembad. We hechten niet aan animatie en staan ook niet graag tussen de zelfrijdende vrieskisten.
Een voorbeeld van een camping die ons aanspreekt is Borio de Roque in Saint-Pons-de-Thomieres in de Hérault (34).
We zijn benieuwd naar jullie suggesties en bedankt voor het meedenken!
Rogier
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
28.07.2022 13:26
Wij bezochten Borio de Roque ook. Misschien heb je iets aan ons campinglijstje tot nu toe:
Camping Moulin de Liort, hele basic eco camping alle plekken liggen aan het beekje de Liort
Camping-frankrijk.nlSVR Camping Moulin de Liort in La Salvetat PeyralèsAlles wat u wilt weten over deze camping in Aveyron
Camping Latapie, ideale camping met jonge kinderen, heerlijk eten op de camping, Midi Pyrenees. Inmiddels van eigenaar veranderd.
Camping-frankrijk.nlCamping Latapie in VazeracAlles wat u wilt weten over deze camping in Tarn et Garonne
Camping Domaine les Angeles in de Midi Pyrenees, midden tussen de zonnebloemvelden.
Camping-frankrijk.nlCamping Les Angèles in CézanAlles wat u wilt weten over deze camping in Gers
Camping Ferme Riola dichtbij Nice, in de bergen en 30 minuten van het strand.
https://www.camping-frankrijk.nl/camping/contes/ferme-de-riola/
Vallée Bleue in de Drome, aan een rivier en met een zwembad.
Camping-frankrijk.nlCamping La Vallée Bleue in SahuneAlles wat u wilt weten over deze camping in Drôme
Garenne in Bedoin, op loopafstand van dit gezellige dorpje en aan de voet van de Mont Ventoux. Mega plekken.
Camping-frankrijk.nlCamping La Garenne - Mont Ventoux in BedoinAlles wat u wilt weten over deze camping in Vaucluse
La Salendrinque in La Salle
Camping op loopafstand van dorp, waar niet zo heel veel te doen is. Aan de rivier. Voor de camping ondiep en rustig. Na het watervalletje volgt een soort kleine gorge met rotsen.
https://www.camping-frankrijk.nl/camping/lasalle-anduze/salendrinque/
Gelegen aan het Lac de Serre-Poncon. Wij stonden op een soort zijtak van de camping met iets van 10 plekken. We hadden mooi uitzicht op het meer en stonden direct aan het strandje, met nog 1 plekje onder ons. De overige plekken met zicht op het meer, vond ik wel krapjes. Zelf schaduw meenemen als je zicht op het meer wilt.
Camping-frankrijk.nlCamping Le Nautic in PrunieresAlles wat u wilt weten over deze camping in Hautes Alpes
Buiten Frankrijk:
In de Spaanse Pyreneeën. Dichtbij het plaatsje Ripoll. Op ca 1 km van de camping kun je een prachtige wandeling maken naar 7 watervalletjes, niet in het weekend doen, dan is het heel druk. Zwembad is groot. Eten op de camping is heerlijk en gunstig geprijsd. Barcelona is in 1 dag te doen, met auto of trein.
http://www.campingmoliserradell.com/
In Italie, gelegen op een heuvel tussen Bologna en Florence (beide circa een uur). Heerlijke pizza's op de camping. Zwembadje niet groot. Prachtig uitzicht over het Toscaanse heuvelland. Sanitair nog nooit zo schoon gehad! Grote plekken.
http://www.campinglafuta.it/
Geplaatst door: Wilma
, Datum:
28.07.2022 19:32
Camping le Parc des Serigons ten westen van Gap. Grote plaatsen in een bos met veel privacy.
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
29.07.2022 09:54
Ik lees dat hier een optie wordt genoemd in Spanje. Wij zijn nu onze laatste 3 dagen van de vakantie aan het genieten bij mijn schoonouders in de Correze en zijn net 2.5 week Spaanse Pyreneeën geweest. Wat zijn wij aangenaam verrast! De camping waar wij zaten zou ik jullie niet aanbevelen, maar de omgeving (Aragon/Huesca) is fantastisch. Vele wandelingen en uitstapjes mogelijk. Bijna geen toeristen en heel erg gemoedelijk! Plus kun je met 5 nog eens leuk boodschappen doen en uit eten qua prijzen. Wij gaan in de toekomst zeker nog eens terug!
Nu heb ik heus wel gelezen dat je francofiel bent ;-) maar ik voelde toch de behoefte het even te benoemen.
Geplaatst door: Rogier
, Datum:
29.07.2022 16:02
Dank voor de tips. Ik ga de aanbevolen campings bekijken.
Gr.Rogier
Geplaatst door: Rob
, Datum:
01.08.2022 22:29
Je zegt dat het je aardig lukt om geschikte campings te vinden.
Waarom wil je je aanpak dan nu veranderen ?
Je verbeterde inzicht in hoe een camping moet zijn, beperkt alleen maar je keuze.
Daarnaast steek je zoveel tijd in die zoektocht dat je verwachtingen veel te hoog worden, en je teleurstelling eventueel dus ook.
Ik zou me niet vastpinnen op die ene ideale camping.
Ik moet wel zeggen dat ik me niet zo goed in je vraag kan verplaatsen, want wij trekken rond. Met als nadeel dat we elke vakantie missers hebben (en dan na een enkele nacht weer vertrekken), maar ook pareltjes tegenkomen, zelfs als er mobilhomes of chalets staan. Wij reizen ook met een vouwwagen en die is daar ideaal voor.
Wat zijn trouwens terrassen met solitaire plaatsen ?