Caravans met airco (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Bert
, Datum:
24.07.2022 13:26
Toe was geluk heel gewoon.
Als je in het voor of naseizoen gaat naar eenvoudige campings (niet campingcard campings) vind je die sfeer nog wel. Als je kinderen hebt is dat moeilijk.
Campings met 10 glijbanen, tropisch zwemparadijs, vol met mobilehomes, restaurant en met het merendeel nederlanders trekt een bepaald soort plubliek aan.
Ik chargeer nu een beetje.
Geplaatst door: Mark
, Datum:
24.07.2022 13:36
Is dat ook niet een beetje wat je zelf op zoekt? Er zijn echt nog wel campings te vinden zonder 10 glijbanen, niet alles hoeft groot en massaal.
Wij vinden een beetje animatie leuk, een zwembad wel prettig maar komen nooit uit op die mega parken.
Mis je het praatje? Dan knoop je er zelf toch 1 aan? ik denk dat het altijd nog actie/reactie is. Geven en nemen :)
Oh en de airco? Een verzoekje om die na 23:00 uit te doen lijkt me toch niet teveel gevraagd?
Geplaatst door: marian
, Datum:
24.07.2022 13:39
@Bert, ik had het kunnen schrijven. Tussen 25 juni en 11 juli 2 campings aan gedaan, en prima sfeer. Maar wel campings met weinig faciliteiten, nog veel beschikbare ruimte en net iets verder van de campings die hier 100 x genoemd worden. Gezellige buren met vouwwagen, en net als ons redelijk veel tentkampeerders. Hebben ook wel vlak bij een camper gestaan, maar denk dat het ook met eigen houding te maken heeft. Mensen die hier al bij voorbaat een bepaald type mens toeschrijven aan de camperaar maken mogelijk ook minder makkelijk een praatje. Daarnaast reserveren wij nooit en geven ook niet aan hoe lang we blijven. Dan zijn we vrij elders heen te gaan, want het laatste wat ik wil in mijn vakantie is me ergeren. Begrijp dat niet iedereen buiten het seizoen kan, maar het zoeken van minder geliefde en gelikte campings kan wel helpen.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
24.07.2022 15:45
Tja Bert, niet iedereen heeft die keus. Hier vijftigers zonder kinderen in de schoolvakanties op vakantie.
Ik zit nog twaalf jaar aan de zomervakanties vast. Leukste baan die ik met kan wensen, in het onderwijs.
Mijn ergernis zit trouwens niet in de kinderen of hun ouders als zodanig. Links naast ons, nu een kind met driftbui, rechts wordt luidruchtig en spelletje gespeeld. Helemaal prima!
Het gaat mij meer om de verhuftering van het kamperen. Herrie als, nog of al, het merendeel van de mensen slaapt. Geen emmertje onder je caravan voor vuil water. Geen zin om met je kinderen naar het sanitair te lopen dus je wijst ze een boom aan voor de kleine boodschap. Het sanitair onnodig vuil maken. Onnodig over plaatsen van anderen lopen, zelfs onder de luifel door.
Geplaatst door: Nancy
, Datum:
24.07.2022 16:26
Wij gaan ook in het hoogseizoen maar zoeken bewust de kleine, eenvoudige campings op. Het nadeel vind ik juist daarvan dat ouders van jonge kinderen zich erg veilig wanen en hun kroost hun gang laten gaan. Met als gevolg smerig sanitair en een hoop gegil en gekrijs.
Wij boeken nooit en blijven zolang we het fijn vinden. Irritaties laten we niet toe. Er zijn nog zoveel mooie campings in Frankrijk te vinden.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
24.07.2022 16:35
Zijn net terug uit noord Spanje. Hebben langs een camper gestaan die bleek dus airco te hebben...maar dát hoorde we dus pas later van de mensen zelf . Toen ze thuis kwamen zagen we een hondje uit de camper springen, toen vertelde ze dat ze 2 uurtjes weg waren geweest maar de airco stond aan ivm de hond.( die we overigens ook nooit hoorde !!)
De hele week absoluut geen last gehad van hun airco.
Er blijken dus echt wel airco's te zijn die minder geluid maken !!
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
24.07.2022 16:47
Tja, de tijden veranderen van geitenwollen sokken kamperen naar complete kermisattracties en alles wat je daarbij kunt voorstellen.
Zelfs tenten kunnen met de kerstperiode wedijveren..
Een hoog ikke gehalte is bijna normaal, “ik spreek jou niet aan op je gedrag dus doe dat ook niet bij mij”.
“En daarom mag ik doen wat ik wil”.
Egoïsme ten top, terwijl het kamperen zo fijn en ontspannen kan zijn.
Hier is in dit draad zoveel voorbijgekomen dat ik blij ben op naturistencampings te kamperen.
Ook daar zijn grote slagschepen te “bewonderen” maar het soort overlast waar dit draadje over gaat komt zelden voor.
En gebeurt het wel dan wordt er netjes gepraat en dan is de oplossing altijd dichterbij dan men denkt..
Geplaatst door: Johan
, Datum:
24.07.2022 16:49
Hier ook een caravanbezitter met dakairco.. ik begrijp de vraag helemaal die gesteld wordt. Ik zou het ook zeker normaal aangeven bij de buren want sommige hebben het oprecht niet door en zijn echt bereid er een oplossing voor te bedenken.
Wij hadden hiervoor die Eurom2401 airco. Zo’n splitunit die je aan het raam van je caravan hangt. Onze buren in een koepelte tje keken zo in de unit en waren uiteraard not amused. Toen hebben we de caravan gewoon een kwartslag gedraaid waardoor de warme lucht de bossages in werd geblazen.
Inmiddels hebben we een dakairco een Telair E-van. Waanzinnig ding en je hoort hem echt bijna niet. Desondanks toch op voorhand bij de buren aangegeven dat mochten ze last hebben ze het gelijk moeten aangeven. De buren hoorden hem amper en hadden de hele dag Tour de France op en vonden het geen probleem.
Denk als we op deze manier met elkaar omgaan dat het kampeerleven voor iedereen gewoon leuk kan zijn.
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
24.07.2022 19:05
Wij zijn erg op onze rust gesteld in de vakantie (hoogseizoen) en zoeken daarom specifiek kleine campings zonder enige vorm van animatie, bar, restaurant, zwembad of ander vermaak. Minder mensen en daarmee meestal minder herrie. We boeken nooit iets, dus als het ons om de een of andere reden niet bevalt (of we zijn ergens uitgekeken), dan trekken we weer verder. Zelf heb ik van mijn ouders geleerd dat het heel normaal is anderen geen of zo min mogelijk last te bezorgen, maar niet iedereen heeft dezelfde normen en waarden. Wat ik overlast vind, zal een ander weer geen probleem vinden. Waar wij ons het meest aan ergeren is mensen die een tv zo hard aanzetten dat de 'buren' op de camping er ook van mee kunnen genieten (eigenlijk begrijp ik niet waarom je überhaupt een tv meeneemt op vakantie, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk). Van een heel erg veel herrie makende airco zou ik ook niet blij worden, maar het zou wel schelen als die maar bijvoorbeeld een uurtje aan staat. Ook vind ik dat je na 22.00 uur stil hoort te zijn op een camping. We zullen er niet heel snel iets van zeggen, alleen als het echt te gek is. Ik heb wel eens vriendelijk gevraagd of het wat zachter kon, en dat was toen geen probleem. Maar gelukkig maken we het zelden mee, over het algemeen is het stil en rustig op de campings die wij uitzoeken. En zo niet, dan zoeken we weer een nieuwe camping, er zijn er gelukkig heel veel in Frankrijk.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
24.07.2022 20:01
Ik voel een een nieuw tv programma aankomen...
"Leed dat kamperen heet"
Onderwerp: waarom hebben mensen last van elkaar als ze met een paar honderd man een grasveld moeten delen.
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
24.07.2022 21:15
Kamperen is juist hartstikke leuk, en zeker geen leed! Je moet alleen campings zoeken die bij je passen. In ons geval is dat zeker niet met een paar honderd mensen een grasveld delen, daar moet ik niet aan denken. We ‘delen’ nu een veldje met zo’n 20 mensen, heerlijk rustig.
Geplaatst door: LisetteK.
, Datum:
24.07.2022 22:56
Natuurlijk is kamperen geen leed, als de overlast zo erg zou zijn dan bleef ik wel thuis.
Ik merk alleen de laatste jaren dat men veel minder rekening houd met elkaar of de volgende gebruiker van het tijdelijke tuintje dat men toegewezen heeft gekregen.
Waarom zet je geen emmertje onder je caravan en landt al je kookwater zo in het gras? Lekker voor de volgende, zo'n plarkje rijst/ macaroni/ doperwten midden op de plek waar de volgende zo'n tent neer moet zetten.
Waarom ga je met de auto naar het sanitair? 7x per dag door dat gras rijden maakt stevige sporen in het gras
Laat de gootsteen netjes achter als je hebt afgewassen, dat doe je thuis toch ook.
Ik heb echt het idee dat dit soort bijna asociaal gedrag de laatste jaren meer voorkomt op campings.
Wij proberen te kiezen voor de wat kleinere campings zonder teveel faciliteiten maar soms komen we ongewild op een grote camping terecht waar dat gedrag nog duidelijker aanwezig is.
Waarom moet ik vragen of je de hond kunt aanlijnen als ik op een camping sta waar honden alleen aangelijnd welkom zijn? Niet iedereen houdt van honden.
Geplaatst door: marian
, Datum:
25.07.2022 18:02
@ lia, je tips zijn echt super waardevol. Ga dan niet , tot een tv programma. Dankjewel!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
25.07.2022 18:13
Ik kijk echt verbaasd naar alle mogelijke overlast. Dit jaar voor het eerst sinds vele jaren weer gekampeerd met een gehuurde camper en totaal op 12 campings gestaan (ik weet dat velen hier een camper niet zien als kamperen, maar dat laten we even in het midden). Slechts 1 keer hebben wij 'overlast' ervaren, maar dat was niet eens naar ons toe gericht. We kwamen op een camping aan en zagen 2 kleine tentjes met een vrouw en een meisje. Dachten alleenstaande vrouw: kunnen ons hier geen buil aan vallen. Blijkt dat haar man in de tent z'n roes lag uit te slapen (14 juli!) en even later wakker werd (wij komen graag eind van de morgen ergens aan) en dochter en vrouw met de bekende Franse scheldwoorden zoals p%tain en ta gueule etc. Na een ruzie tussen het echtpaar kwam de rust terug, kregen nog excuus ook. Verder nergens echt last van gehad. Eerlijkheid gebied te zeggen dat de meeste campings die wij bezochten kkeinschalig waren (max 70 plekken) en vaak vooral door fietsers/wandelaars/rustzoekers bezocht werden. 1 stadscamping in Besancon was 'levendig', maar zelfs daar was het na 23.30 uur stil. En die ene Engelsman die we tegen kwamen met airco-unit op de caravan mocht deze van ons best wat langer aanzetten op de dag dat het 40 graden was...
Geplaatst door: Lia
, Datum:
25.07.2022 18:14
Pfff...was gewoon een grapje hoor!
Kan me wel goed voorstellen dat veel kampeerders last van andere hebben,ze hebben totaal geen gevoel voor humor!!
Maar gelukkig zitten er veel kampeerders hier die zeer nuttig zijn voor het forum.