Caravans met airco (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Cellavie
, Datum:
22.07.2022 22:20
Sinds vandaag hebben wij hier in Zuid-Frankrijk achterburen met een prachtige, grote caravan. De caravan is voorzien van airco, fijn voor hen, maar ik vind het behoorlijk irritant. Wat maakt zo’n ding een herrie! Overdag vind ik het nog acceptabel, maar wij liggen in onze Holtkamper zo’n beetje naast dat ding ‘s nachts. Is dat iets om te accepteren als onderdeel van het kamperen van tegenwoordig? Of kun je er iets van zeggen? Ik vind het lastig…
Geplaatst door: Nancy
, Datum:
22.07.2022 22:52
Ik vind dat ook erg irritant maar zal er niets van zeggen. Sommige mensen willen nu eenmaal dezelfde of soms zelf meer luxe dan thuis.
En er zijn mensen die niet eens in de gaten dat ze irritatie oproepen bij anderen. Hetzelfde als je kofferbak gebruiken als koffer en 100 keer per dag je auto openen om iets te pakken. Of heel laat op de avond aankomen. Of.....
Er zijn zoveel irritaties te bedenken. Ik probeer te denken 'leven en laten leven' en als het me te gortig wordt verkassen we. Er iets van zeggen zal ik zomaar niet doen.
Geplaatst door: LisetteK.
, Datum:
23.07.2022 06:57
Sommige buren op een camping hebben niet door dat mensen in een tent qua
te ervaren geluidsoverlast moeten worden gezien als buiten levend.
Wij hebben ook een vouwwagen en stonden vorige week naast Nederlanders met een caravan.
Na 22.00 stil op de camping was erg moeilijk voor ze. Om 00.45 zegt de buurman tegen de visite: gaan we naar bed of nemen we er nog een?
Zegt zijn vrouw: maar dan wel binnen, dat is wat rustiger voor de buren.
Gingen ze gezellig in de voortent verder tot 02.15
Ik kon er niet uit in het donker (zie te weinig) en heb dus niks van gezegd.
Sommige mensen hebben echt niet door dat een caravan en tent geen normale woning is en dat je dus zeker in de nacht rustiger moet doen als thuis.
Airco ditjaar nog niet gehoord maar dat gaat nog wel gebeuren zo irritant.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
23.07.2022 06:57
Wij staan op onze eerste camping en is ook nog onze eerste nacht en troffen dat dus ook. Ergernis is lastiger om bij in slaap te vallen dan het gebrom van de airco. Dus ik heb geprobeerd me niet te ergeren.
Verder staan wij met onze vouwwagen tussen 25 caravan. Opvallend is dat gisterenavond tot laat de deuren werden dichtgegooid en dat diezelfde mensen vanmorgen de deur wel zachte kunnen openen en sluiten om hun gezinsleden niet wakker te maken.
Het bleef tot zeker half twaalf onrustig en omdat je hier vanaf 7:00 kunt vertrekken is het nu al weer rumoerig. En inderdaad die autodeuren.😡
Geplaatst door: frans
, Datum:
23.07.2022 07:33
Er zijn mensen die niks kunnen verdragen ,als je er niet tegen kunt blijf dan thuis,de mensen die klagen zijn meestal mensen die zelf veel leven maken ;of die jaloers zijn omdat zij het niet kunnen betalen een airco
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
23.07.2022 07:50
Kort geleden kwam op een forum ook de airco terf sprake. Iemand zei toen er heeft noog nooit iemand over onze airco geklaagd dus die veroorzaakt geen overlast........
Geplaatst door: Bert
, Datum:
23.07.2022 08:02
Na voorpret stress krijgen we nu een topic over campingstress. Als je zo ergert aan dingen, is het dan nog leuk om te kamperen?
Dingen van overlast van je buren zullen niet veranderen en blijven bestaan.
Ik zal ook een duit in het zakje doen. Waar ik mij aan erger (nou ja zo erg is het nu ook weer niet) zijn nederlanders die de hele dag hun caravn aan het poetsen zijn en anderen de hele dag in de gaten houden. De hele dag zitten voor hun caravan te koekeloeren.
Nu is dat probleem makkelijk op te lossen door weg te gaan naar een camping met weinig nederlanders.
Geplaatst door: Lisette.K
, Datum:
23.07.2022 08:08
Niet klagen betekent typisch niet dat je het dan maar niet verdragen? Een airco maakt gewoon veel geluid, net als de elektrische luchtbedpomp en caravan en autodeuren. Er zijn maar weinig mensen die dan zelf door hebben dat je in een tent dus alles hoort van anderen. Overdag kan ik dat prima hebben en vroeg in de avond ook nog wel maar na bedtijd worden sommige dingen gewoon irritant. Deuren open en dicht doen als je vroeg inpakt om te vertrekken horen je buiten echt wel, laat die deuren open staan als het niet regent of doe het met beleid. Even kort de airco aan voor het slapen gaan is prima maar niet de hele avond? Even koffie maken deur open deur dicht, airco aan. En dan bij het wijntje nog een keer
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
23.07.2022 08:16
Nee hoor Frans, heeft niks te maken met jaloezie. Ook niet met mezelf beter voelen dan anderen. Ik werd vanmorgen wakker van het 'leven' op de camping. Mensen naast ons waren om die tijd bijna ingepakt, niks van gehoord. Mensen achter ons waren aan het roepen naar elkaar. Aan het gooien met deuren. Toen ik vroeg of ze er rekening mee wilden houden dat er nog mensen hadden willen uitslapen langer dan 6:00 uur, kreeg ik de grote mond. Ze gingen bijna weg dus dan kon ik verder slapen. Dat zoveel kabaal in de eerste plaats al niet op een camping hoort kwam niet bij ze op.
Zulk gedrag zie je vaker op overnachtingscampings, schijt aan de rest die langer dan één nacht blijft. (Ook bij het sanitair.)
Geplaatst door: EstherB
, Datum:
23.07.2022 08:20
Ik snap je ergenis! Ook een keer meegemaakt op een overnachtingscamping. De meeste campings waar wij naartoe gaan hebben Max 6 amp en dáár heb je dus geen last van airco’s :-)
Geplaatst door: Lia
, Datum:
23.07.2022 08:39
Als je je zo ergerd aan geluiden van je buren,waarom ga je in hemelsnaam dan kamperen?
Dat weet je toch?
In feite lig je gewoon " buiten" ook al lig je in een tent.
Geplaatst door: ® Jochem
, Datum:
23.07.2022 08:53
Wat een tegenstellingen in dit topic.
De een ergert zich aan geluiden en de ander vindt dat je dan een zeurpiet bent.
We hebben geen respect meer voor elkaar, houden geen rekening meer met anderen.
Nu door de corona en de problemen op de luchthavens men massaal tot de aanschaf van caravans en campers is overgegaan is het kampeergevoel van " vroeger" er niet meer. Ik ben echt geen sikkeneur maar vooral de afgelopen jaren vind ik door geluidsoverlast airco' s, keffende hondjes en camperaars die een grote bak voor je plek zetten en vervolgens de hele avond binnen zitten met de dakluiken open en tv hard aan kamperen niet zo leuk meer.
Waar je nog wel je rust kunt vinden is vaak op een mini, svr of vekabo camping in Nederland.
We hebben dit jaar best een mooie vakantie gehad in Frankrijk maar dat kwam meer door de mooie omgeving dan door de sfeer op de campings.
Ieder voor zich en .....
Maar dan rij je na je vakantie Nederland binnen en dan kom je van zuid tot noord op de route weer protestborden tegen.
Geen windmolens, geen zonnepark, geen noordtak Betuwelijn, boerenprotest.
Je zult dit land maar moeten besturen.
Geplaatst door: Cellavie
, Datum:
23.07.2022 09:05
@Frans en Lia - jullie reactie is nogal kort door de bocht én negatief. Van jaloezie is geen sprake Frans. Een caravan met airco kan ik prima betalen, maar dat wíl ik niet. Ik ga kamperen omdat ik dat leuk vind, ik houd van het campingleven. En natuurlijk hoor je mensen, dat weet je als je in een tent ligt. Maar een airco is luxe van de laatste jaren. En zoals ik al zei, fijn voor hen. Maar kamperen is ook rekening houden met elkaar. Ook als je in een caravan met airco kampeert, dus even stilstaan bij het geluid dat je produceert lijkt me logisch. En @Lia om dan maar te zeggen dat ik thuis moet blijven…gekke reactie op een forum wat is bedoeld om met elkaar over kamperen te praten.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
23.07.2022 09:11
Thuis in Nederland zit je ook hutje mutje op elkaar.
En hoor je dag en nacht geluiden.
Geplaatst door: LisetteK.
, Datum:
23.07.2022 09:12
Heel treffend hoe je het beschrijft Jochem. Dit is mijn plek, daar sta ik en daar doet ik wat ik wil en een beetje rekening houden met elkaar is voor sommigen erg moeilijk.
Niet alleen op de camping in Frankrijk maar ook gewoon in Nederland in je eigen straat gaat het mis.
Kamperen is echt mijn vorm van vakantie houden je eigen gehorige steeds ergens anders neerzetten om een vaste basis te hebben en van daaruit veel te gaan doen en bekijken. Iedere dag wakker worden rond zessen door buren die inpakken en gedwongen wakker blijven in de avonden, omdat anderen tot 02.15 doorgaan met borrelen (en met een hoog promillage steeds meer herrie maken) maakt het minder leuk.
Geplaatst door: corcorsa
, Datum:
23.07.2022 09:12
inderdaad airco zijn niet ideaal voor de buren!
maar wel voor de bezitter
Je moet er alleen mee leren omgaan het lijkt mij dat de airco niet de hele dag en nacht aan hoeft te staan in één kleine ruimte als en caravan
je kan hem aan zetten één uur voor het slapen en als je in caravan aan het koken bent
tussen door als de meeste mensen in een diepe slaap liggen misschien nog ff
ga rustig na de buurtjes toe ga het gesprek aan en leg het ze uit
ik hoop op begrip van de buren en anders oordopjes kopen
en frans doe ff normaal antwoorden!!!!
er is al zo weinig begrip in de wereld
we kunnen ook vragen of mensen die van rare antwoorden geven verwijderd worden van dit forum
gr en veel plezier in zonnige frankrijk en op de camping
goede reis voor de mensen die gaan en terug komen
Geplaatst door: scg
, Datum:
23.07.2022 09:17
Als je last hebt van de airco van de buren, dan zou ik dat op een fatsoenlijke wijze even melden aan de buren. Misschien doen ze er wat mee, misschien niet. Maar dan ben jij in ieder geval je ei kwijt. En als niemand er ooit iets van zegt, dan is het logisch dat deze mensen denken: niemand heeft last van onze airco.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
23.07.2022 09:24
Reflecteren op eigen gedrag kan ook ipv afwachten of de buren iets komen zeggen. Vanmorgen was ik thuis mijn man laat de hond even naar buiten omdat ze dat graag wil. De hond blaft 1 keer dat was dus hup naar binnen want de buren slapen vast nog. Ik ga toch niet afwachten of ze klagen?
Geplaatst door: Wolkje
, Datum:
23.07.2022 09:37
Hier een caravan bezitter met airco :-) Bij kamperen, net als in het gewone leven thuis wat mij betreft, hoort rekening houden met elkaar. Wij gebruiken de airco op warme momenten van de dag om onze baby’s te kunnen laten slapen. Als ze niet slapen gaan ze huilen, dat maakt meer herrie dan de airco :-) We zetten hem alleen aan voor hem iets voordat ze gaan slapen en op een gegeven moment in de avond zetten we hem zeker weer uit.
Ik kan me voorstellen dat overlast van anderen niet perse over alleen een airco gaat maar over algeheel gedrag. Wij reizen met vier kinderen en leren ze dat ze zachtjes moeten praten op de camping, toilet en douche netjes achter moet laten, etc. omdat je andere mensen niet tot last hoeft te zijn. Helaas staat niet iedereen er zo in, harde muziek, schreeuwende kinderen tot laat in de avond, maar iedereen zijn eigen denk ik dan. Ik heb geen invloed op wat andere mensen doen, alleen hoe wij ons zelf gedragen. Ik kies er dan ook voor om gedrag dat ik als storend zie te negeren want ik heb er toch geen invloed op.
Geplaatst door: Jaapj2
, Datum:
23.07.2022 10:10
Waarom zou je een ander niet kunnen aanspreken op gedrag dat niet als normaal wordt gezien op een camping? Voorbeeld van gisteravond: wij staan op een natuurkampeerterrein in het noorden van het land, op het veldje naast ons staat een gezin met kinderen, ouders zijn even afwezig en de kinderen spelen het spelletje "wie kan het hardst krijsen".
Na 10 minuten ben ik er na toegelopen en heb rustig gevraagd of dit normaal was. Het was in een keer over. Geen spijt van gehad en niet meer over praten.