Caravans met airco (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Cellavie
, Datum:
23.07.2022 10:49
@Wolkje, wat jij zegt klopt helemaal. Wij gaan even bedenken of en hoe we de buurman even aanspreken.
Hartelijke groet en veel vakantieplezier aan iedereen hier vanuit het zuiden van Frankrijk!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
23.07.2022 11:16
We ergeren ons wel steeds sneller aan dingen waar je misschien helemaal niet over hoeft te ergeren! Probeer gewoon te genieten van je vakantie en laat het langs je heengaan en probeer er vooral om te lachen, maakt het echt een stuk gemakkelijker en leuker.
Het grootste probleem vind ik dat we niet meer naar ons eigen aandeel kunnen kijken!
Wij hebben een keer visite gehad die wat langer bleven zitten en onbewust bleken wij teveel lawaai aan het maken. Toen de buurvrouw ons netjes vroeg of wij het wat rustiger aan konden doen was eerlijk gezegd onze eerste gedachte mogen wij het ook een keer wat later maken. We zijn altijd rustig en liggen altijd 23:00uur in bed. Maar eigenlijk merkte we gelijk dat zij gelijk had en is het juist terecht en netjes dat ze op een normale manier vraagt of het wat rustiger kon. Uiteindelijk de volgende dag ook nog langs de tent gegaan om nogmaals excuses aan te bieden waarop ze zelf ook excuses ging aanbieden dat ze het zo vervelend vond om te zeggen. Zo zie je maar dat je niet altijd weet dat je andere tot last bent en wanneer je op een normale manier communiceert en ook kunt incasseren alles weer goed is. Daarnaast proberen wij er nu altijd op te letten dus hebben andere er ook profijt van;).
Het voorbeeld van Sandra is het typische voorbeeld dat de buren niet (willen) inzien dat zij teveel lawaai maken. Als zij hadden gezegd van oh daar waren wij ons niet van bewust en hierbij onze excuses, we proberen het rustiger te doen is er niets aan de hand. Maar men gaat er gelijk tegenin zonder er even bij stil te staan dat het voor een ander wel vervelend kan zijn.
Wat betreft de airco, wij hebben er nog nooit last van gehad. Ook niet als we gewoon buiten zitten. Naar mijn mening geven die airco’s helemaal niet zoveel geluid.
Geplaatst door: ® JurgenB
, Datum:
23.07.2022 11:31
Ik heb wel flink moeite met de mensen die roepen dat je niet moet zeuren en maar moet accepteren dat overlast bij kamperen hoort. De basis instelling moet juist zijn dat je mede kampeerders geen overlast ervaren. Natuurlijk zijn er spelende kinderen en blaft de hond een enkele keer, maar daar blijft het dan ook bij. Herhaaldelijk slaan met deuren, harde muziek of televisie hoort er gewoon niet bij. Houdt rekening met elkaar aub.
Geplaatst door: ® Jochem
, Datum:
23.07.2022 11:52
@wolkje
En daar maak jij nou net het verschil.
Ik zou dus met jouw airco en 4 kinderen prima naast je kunnen staan omdat je rekening houdt met anderen.
Hoor ik je airco en kinderen; ja
Erger ik me aan je airco en kinderen; nee
Daar zit nou net het verschil.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
23.07.2022 12:35
Voor mij ligt het verschil vooral in nodig geluid en onnodig geluid.
Dat ik vanochtend vroeg de buurman de pootjes hoorde indraaien stoorde mij minder dan de buurvrouw achter ons die naar haar vriendin twee plaatsen verderop riep of ze om tien uur liever een stroopwafel had of Bastognes.
Daar werd de hele tijd van alles heen en weer geroepen wat je ook op een normale toon kunt vragen.
Geplaatst door: LisetteK.
, Datum:
23.07.2022 12:45
Over onnodig geluid: op onze camping vorige week werd heel veel heen en weer gereden met auto's. Het was een grote camping met tegen de 900 plaatsen dus sommige voorzieningen waren niet naast het veld wat je stond. Toiletgebouw was prima te bereiken te voet of per fiets maar toch was er 1 mevrouw die met de auto ging en dan ook nog eens niet stapvoets reed. De motorcrossbaan vlak achter de camping stoorde mij minder dan iedere keer die volvo die langs kwam. Stof uit het gravelpad dat in je eten waait, dat is gewoon niet nodig.
Net als dat roepen wat S@ndra benoemt, loop er even heen om het te vragen of neem beide pakken koek mee en beslis dan wat je gaat nemen.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
23.07.2022 13:45
Mensen ontkennen de realiteit van wat is en het beeld hebben hoe het moet zijn volgens hun waarneming.
Betekent dan dat je er niks aan kunt doen?
Je zou kunnen vertrekken als dat kan (maar dan weet je ook niet waar je terecht komt, misschien is het erger), je zou iemand kunnen aanspreken (maar misschien krijg je ruzie) of accepteren dat het nu eenmaal zo is en hoort bij het campingleven.
Omdat het heet is worden mensen sneller geiriteeerd.
Veel plezier iedereen en een fijne vakantie met of zonder iritaties.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
23.07.2022 13:47
Een paar jaar geleden stonden wij met onze vouwwagen in Spanje. Het bleek een camping te zijn waar iedereen al jaren kwam,zichzelf plaatsen toe bedeelde en waar men zich niets aan trok van een ander. Toen wij aankwamen kregen we vrije keus voor het zoeken naar een plekje. Paar dagen later kwam er een joekel van een caravan met een nog veel grotere auto ervoor. De eigenaar stapte uit en zei, je staat op onze plek, wij staan daar al jaren. Uiteraard zijn wij blijven staan dus toen plaatste hij zijn caravan zo scherp op de plek ervoor daar de achterkant van de caravan op de grens van ons plekje stond. Natuurlijk werden de fietsen van de 3 kinderen achter de caravan,dus op onze plek, gestald net als de emmer die het spoelwater van de gootsteen op moest vangen. Hij had die emmer ook weg kunnen laten want hij heeft deze geen 1x geleegd.
Onze verbazing werd nog groter toen de volgende morgen uitvoerig alle grondzeilen een beurt met de stofzuiger kregen en dat dagelijks routine bleek. Wat ook dagelijkse routine bleek was een dolby seround systeem in de voortent waar wij iedere avond van konden meegenieten. De ruimte schepen vlogen door onze vouwwagen heen. Er iets van zeggen bleek tegen het zere been en resulteerde alleen in meer raar gedrag. Helaas de campingeigenaar bemoeide zich hier niet mee, dat moest onderling opgelost worden zei hij. Na een week zat het erop voor ons en dat was de eerste keer dat we zo iets hadden van, geluk het zit er weer op.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
23.07.2022 14:45
@Cellavie, en dan te bedenken dat deze Lia zelf nooit kampeert! Maar wel altijd commentaar geeft! Het zou toch te gek zijn dat jij zou moeten vertrekken of thuisblijven omdat een ander zich asociaal gedraagt.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
23.07.2022 15:42
@ nanka...ook al kampeer ik niet,kan me er wel wat bij voorstellen.
Je hoeft niet steeds op mij te reageren.
Maar we moeten zeker dezelfde mening hebben als jij.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
23.07.2022 15:54
@Karin, wat asociaal! Helaas hoor je dit soort verhalen meer in Spanje en ook meegemaakt aan het Gardameer in Italië. Teveel mensen op 1 hoop en een bepaald publiek wat erop afkomt is vaak een goede combinatie van dit soort aso gedrag.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
23.07.2022 20:53
Ik voel me ‘geroepen’ om te reageren 😉 Wij hebben ook een airco. Overdag hoor je ‘m bijna niet omdat er dan veel omgevingslawaai is op de camping. Voordat we gaan slapen zetten we ‘m uit. Dat is meestal om een uur of 11. Op datzelfde tijdstip gillen er nog kinderen van 4,5 jaar in de speeltuin. Ja, ook Nederlandse kindjes. Die horen dan natuurlijk al lang te liggen. Geen wonder dat ze hele dagen lopen te jengelen, ze komen gewoon slaap tekort. Het valt me dit jaar sws op dat een behoorlijk aantal kampeerders geen tot weinig normen en waarden meer hebben. Mss ‘coronakampeerders?’ Of het ligt aan de camping, dat kan natuurlijk ook. De hele dag door lopen mensen over ‘onze’ plek. Gisteravond landde er nog iemand voor onze voeten, die over onze tarp struikelde. Anyway, een goede en nieuwerwetse airco (wij hebben een Webasto) hoeft buiten niet veel lawaai te hebben. En wie wel een supergoed gehoor heeft: sorry dan! Wij hebben geen huilende en schreeuwende kinderen, geen blaffende hond, geen radio of tv, maar … wel airco 😆
Geplaatst door: ® Elfriede
, Datum:
23.07.2022 21:51
Mensen met een airco houden in geval het hoofd koel, een aantal heethoofden op dit forum zou je ook een airco gunnen.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
23.07.2022 22:10
Haha ja dat sws. Buiten koken was afgelopen week echt geen pretje dus was blij dat dit binnen kon. Overdag heb ik geen last van de warmte, ik lig gewoon een groot deel van de dag in de heerlijk koele rivier. ‘s Avonds is echter een ander verhaal. Was het anders bedtijd nog 26, 27 graden in de caravan, nu is dat 22. Koeler kan ook maar we hoeven niet per se onder een dekbed te liggen, alleen laken is prima. We slapen iig heerlijk in tegenstelling tot eerdere jaren.
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
23.07.2022 22:57
Allereerst - ik wil niemand tegen het zere been schoppen - absoluut niet !!
Wij hebben sinds 1996 met veel plezier gekampeerd (altijd met een caravan), maar helaas gaat de charme
er voor ons ook een beetje van af.
Waar is de tijd gebleven, dat de hele camping met een kaarsje buiten zat ? Al dan niet even met de naaste
buren aan een wijntje ......
Waar is de tijd gebleven dat ouders hun kinderen tot de orde riepen, bij overmatige geluidsproductie, of als
ze bij de buren over de plek renden. Naar mijn idee is kamperen tegenwoordig quality-time voor het gezin,
en wordt er (te) veel getolereerd,
En wij beginnen ons groen en geel te ergeren aan campers .... groot-groter-grootst lijkt het devies.
Geen jaloezie omdat we zo'n ding niet zouden kunnen betalen, maar camperen zoals velen het doen, heeft niets
meer met gezellig kamperen te maken. 20.00 uur de rolluiken dicht, dakluik open en airco + tv aan.
Waar zijn mijn ouderwetse kampeerplekjes gebleven waar plekjes gescheiden waren door een heggetje, zodat je
niet de hele dag tegen zo'n bakbeest aan zit te kijken.
Ik hoop dat campings tot inzicht gaan komen, en die dingen op een apart veld gaan zetten, en niet tussen de tenten en
caravans in.
Misschien een korter lontje omdat ik ouder wordt ? Ik weet het niet ....
Velen zullen mij met deze reactie ook vast een zeikerd vinden, maar feit is wel dat kampeergedrag de laatste jaren
steeds meer inboet op "rekening proberen te houden met elkaar"
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
24.07.2022 10:26
@Doortje
Ik onderschrijf de klacht van dit draadje. Hier ook; mega campers met jankende airco's, maar alle andere apparaten aan boord zijn ook brommende en blazende geluidsbronnen. Er was er hier 1 met een buiten-licht installatie die zooo fel was en zo ver reikt dat je in je tent er een boek bij kan lezen.. dat blijft dan de hele nacht aan... wij moeten onze scheerlijnen los maken om de camper vd buren de ruimte te geven de draai te kunnen maken nadat ze hun boodschappen hebben gedaan.
Ik ben echt verre van jaloers. Al kréég ik zo'n ding, ik heb er niks mee. Wij kamperen voor de charme, om even los te komen van alles wat met t dagelijks leven en werk te maken heeft. Samen sterren kijken omdat het dan ècht donker is... Tenminste, als er geen camper naast je staat.
Ik denk zelf ook dat campings er beter aan doen om de zaken te scheiden en tentkampeerders meer af te schermen van die rijdende kastelen. De volgende vakantie ga ik daar extra op letten.
Sorry voor mn galbak, volgende keer beter.
Geplaatst door: frans
, Datum:
24.07.2022 11:25
Ik heb sedert 4 jaar een nieuwe caravan met airco, en die maakt geen leven het is een dak airco geen enkele probleem met ander kampeerders,
maar er zijn altijd mensen die problemen maken en zoeken, die zouden beter eens naar hun eigen problemen kijken,
allemaal veel kampeer genot gewenst
Geplaatst door: Cor1956
, Datum:
24.07.2022 11:31
@Doortje en Mermaid,
Geen zeikerd c.q. galbak; jullie reactie is uit mijn hart gegrepen.
Ook wij kamperen al vele jaren met diverse kampeermiddelen (tent/vouwwagen/caravan) en zien de sfeer op de campings veranderen. Mensen kijken allemaal strak voor zich uit en lijken zich een hoedje te schrikken wanneer er tijdens de afwas een poging tot een praatje wordt gedaan.
Tegenwoordig lijkt de TV-ontvangst via de satelliet belangrijker dan het waterpas stellen van de caravan. Hebben met betrekking daartoe verschillende "hoogtepunten" meegemaakt: van het eigenstandig wegsnoeien van takken van bomen of struiken tot het meermalen verkassen van het kampeermiddel om maar goede ontvangst te hebben.
De tijd van de avond met een kaarsje en kaasje doorbrengen voor de caravan lijkt ver achter ons te liggen.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
24.07.2022 11:40
Helaas moet ik Doortje helemaal gelijk geven...maar het gaat verder. Het hier vriendelijk vragen om informatie is veranderd naar: "eisen". en natuurlijk kan iedereen met behulp van deze site zelf wel een camping zoeken... daar zijn voldoende gidsen voor komende de herfst/winter. Tip: er is zoveel meer moois in Frankrijk dan zon, zee en zand. Ooit het zegenen van paarden in de zee (bij eb)bijgewoond? Ooit een kerk ergens diep in de grond in het gebergte gevonden (nee je hoeft niet gelovig te zijn, maar geen hoogtevrees te hebben). Bij de campings/winkels liggen meestal wel folders met tips van allerlei evenementen.. Ga eens kijken Oh ja... dat bij meningen wordt gemopperd dat de toiletten niet schoon genoeg zijn... dat waren ze een paar uur geleden wel. maar mogelijk heeft u voorganger de rest van de rol toiletpapier niet gebruikt of meegenomen. In elk geval rustige, mooie en leuke vakantie gewenst.
Geplaatst door: Jaap j.
, Datum:
24.07.2022 11:43
Ik denk dat t ook te maken heeft met het publiek wat de camping aantrekt en uiteraard het beheer van de camping zekf. Wij gaan al een aantal jaren niet meer naar het zuiden maar gaan naar een camping in midden Frankrijk. Omgeving niet bijzonder, camping goede faciliteiten, geen megavermaak en eenvoudig zwembad. Veel ruimte en perfecte sfeer, gasten die dat waarderen. Natuurlijk zegt niet iedereen gedag, maar er is rust en respect, dit is waar de gasten voor kiezen.