Let op snelheid m7 lyon (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® sannie
, Datum:
21.07.2022 13:30
Op een groot stuk van de m7 (oude A7) door Lyon mag je nog maar 50 km rijden.
Er staat een flitser thv het museum.
Helaas hadden wij het te laat door en een prent van 90,- op de mat.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
21.07.2022 14:15
Het hele traject door Lyon is 70 en 50. Daardoor enorme drukte en zeer veel file's bij de tunnels. De doorgaande weg door Lyon heen wordt steeds onaantrekkelijker gemaakt, precies wat de (groene) gemeenteraad wil.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
21.07.2022 16:37
Gelukkig mag je de busbaan gebruiken, als je met minimaal twee mensen in de auto zit.
Geplaatst door: Johann
, Datum:
22.07.2022 14:51
@ Peter,
Geldt dat ook als je met de caravan rijdt?
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
22.07.2022 17:45
Niet alleen in en om Lyon maar ook in heel Frankrijk worden heel snel bekeuringen uitgedeeld; zelfs in de kleinste dorpjes . De bekeuring krijg je via Leeuwarden in prima Nederlands en met een keurige beschrijving er bij hoe verder te handelen. Let op... niet betalen wordt meer betalen. Ondanks onze matige snelheden is het ons ooit tweemaal overkomen. Eenmaal in Normandie; De eerst maal was toen we langzaam rijdend keken op een smalle landweg naar een kanowedstrijd... maar toch bleek thuis dat we een verkeersbord over het hoofd hadden gezien. Bingo 90 euro .De tweede maal. was In een stad een mooie kerk bezichtigd, en keurig op de juiste plek geparkeerd en rustig en voldaan naar de camping op pakweg 20 km. In Nederland onze Franse bekeuring gevonden en maar denken waar van dat toch was., Gelukkig hielden we toen de gereden route's genoteerd en het bleek dat we rustig een mini dorpje waren ingereden waar werkelijk geen mens te zien was, maar wel balen hooi.. Daar zal de de agent achter hebben gezeten. In het dorp mocht je 9 km rijden/h.. jammer weer een Franse bekeuring en leven de euro!
Ook wel vriendelijke gendarmerie ontmoet hoor...In de bergen rijden en ikzelf geen gordel om (passagier dus) Vier (mooie)agenten en het boekje al tevoorschijn Verhaaltje over "Ceinituur de Sécrutice. enz. Ik heb ze toen in mijn beste Frans (na pensioen 3 jaar bijgespijkerd, ook in spreken). Gezegd dat ik heel veel foto's wilde maken in en van hun prachtige land; dat we in Nederland zulke prachtige bergen niet hebben en dat het steeds stoppen en uitstappen voor de mooiste foto's zo lastig was...etc. Gerdarmerie: Nou vooruit dan en nu wel gordel om enz. en veel plezier in ons Frankrijk. Laat ik nog een keer hetzelfde meegemaakt hebben in die week met andere agenten, maar ook deze vriendelijke mannen geloofden het verhaaltje en waren heel vriendelijk.
, Datum:
22.07.2022 18:05
En de bekeuringen zijn niet misselijk. Een boete voor max. 5km te hard in een dorp op een N weg: € 90,--.
Geplaatst door: Willem
, Datum:
22.07.2022 20:48
Op de app van Flitsmeister werd die gemeld.
, Datum:
22.07.2022 21:17
Op mijn Tom Tom ook. Maar ik reed toch net iets te hard.
Geplaatst door: ® Peter, Hurktoilet
, Datum:
22.07.2022 22:53
@Johann: correctie op mezelf. het gaat niet om de busbaan, maar om een speciale strook voor carpoolers, de meest linker op de M6/M7 (ex A6/A7). Die is van de nacht van zondag op maandag tot de nacht van vrijdag op zaterdag gereserveerd voor voertuigen met minimaal twee inzitten, electrische auto's en waterstofstofauto's. Dat wordt aangegeven met digitaal bord met een witte ruit, Zie https://www.grandlyon.com/services/voies-de-covoiturage-m6-m7.html. Ik zie nergens dat het gebruik beperkt zou zijn tot auto's zonder caravan, het enige criterium is minimaal twee personen (of milieuvignet 0). Mocht je alleen rijden dan zijn er speciale plekken om lifters op te pikken, ook hebben ze een app en een website om passagiers te zoeken.
@allen: mocht je tegen een bekeuring oplopen, weet dan dat het Franse systeem net iets anders is dan het onze. Je krijgt net als bij ons een verhoging als je niet op tijd betaalt. Maar in Frankrijk staat daar tegenover dat je korting krijgt als je snel betaalt (ik meen binnen twee weken).