Parkeren Barcelona (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
20.07.2022 12:27
Hallo,
Ik weet dat dit hier niet thuishoort maar mogelijk kan iemand mij helpen?
We zijn dit jaar eens naar Spanje gegaan. Nu willen we een dagje Barcelona doen en ik heb o.a. Camp Nou gereserveerd. We willen graag parkeren in een garage bij Camp Nou en later mogelijk wat verderop bij het centrum. Dit wilde ik vandaag reserveren, maar ik krijg de regels omtrent de milieuzones niet helemaal duidelijk. We hebben een Duitse milieusticker die ook ik Spanje geldig is. Maar ik lees ook iets over een bepaalde vergunning om überhaupt te mogen parkeren? Weet iemand hoe het exact zit? Ik heb de boetes gezien en die kunnen enorm oplopen, dat risico wil ik niet lopen ;-)
Alvast bedankt!
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
20.07.2022 13:01
Welke camping staat u
Misschien is het beter om met het ov Barcelona te doen
Daar rondrijden en parkeerplaats/garage zoeken,word je niet vrolijk van
Van het ov aldaar echter wel
, Datum:
20.07.2022 13:20
Bedankt voor uw reactie.
Het was de bedoeling hiervandaan te herkansen naar Barcelona maar met de hitte hebben wij niet zoveel zin alles weer af te breken en daar weer op te zetten dus maken we er een dagtrip van. Het is 2 uur en 3 kwartier rijden vanaf hier. We staan op camping Lago Barasona bij Puebla de la Castro. Trein is denk ik te ver.
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
20.07.2022 13:23
Van de milieusticker en de vergunning weet ik niks. Van het parkeren op zich wel. Ging prima rondom Camp Nou. Er zijn parkeergarages en andere parkeerplekken zijn er ook. Op internet niks te vinden over de vergunning?
, Datum:
20.07.2022 13:31
@Saskia wanneer hebben jullie dat gedaan? De regels zijn volgens mij aangescherpt. Ik wilde ook gewoon daar parkeren maar juist de info van internet brengt me in verwarring. Als de receptie hier straks weer open is loop ik daar wel even langs. Bedankt.
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
20.07.2022 13:48
Dat was in 2019. Zou inderdaad kunnen dat het veranderd is. Er was toen in elk geval parkeerruimte genoeg.
, Datum:
20.07.2022 13:54
Als ik een reservering maak bij parkimeter bij Camp Nou krijg ik de volgende melding;
Beperkte verkeerszone (Bekijk meer)
Deze parking bevindt zich binnen de zone met de beperkte verkeerszone ZBE Rondes de Barcelona.
Van maandag tot en met vrijdag, tussen 7.00 uur en 20.00 uur, mogen hier alleen ecologische voertuigen en voertuigen met het milieulabel B of C van de Spaanse verkeersautoriteit -DGT- rondrijden.
Voertuigen die buiten Spanje zijn ingeschreven, zijn niet ingedeeld volgens de criteria van het milieulabel van het DGT.
Om er zonder goedgekeurd te worden naartoe te kunnen rijden, moet elk buitenlands voertuig zich laten registreren en de bijbehorende belasting betalen.
De ANWB site zegt hier niets over….
Geplaatst door: ® Esther18
, Datum:
21.07.2022 01:35
Wij hebben jaren terug op een camping in Calella gestaan. Vanaf daar was het een klein uurtje met de trein en gezinskaart retour 20 euro.nwellicht is het een idee om een deel met de trein te reizen? Je kunt namelijk wel heel prima parkeren bij 1 van de stationnetje
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
21.07.2022 10:58
Wij hebben 4 jaar geleden op de camping gestaan op een uur rijden van Barcelona.
Wij zijn met de auto naar Camp Nou gegaan. We hebben daar een dag geparkeerd en hebben vanaf Camp Nou de stad bezocht met de metro. Parkeerkosten vielen ook mee, Er zit een metrostation op loopafstand van Camp Nou. Dit is erg goed te doen. Wij waren met 2 gezinnen met kinderen tussen 7 en 13 jaar. Dat ging erg goed. Let op voor zakkenrollers in de metro!!
, Datum:
21.07.2022 23:33
Bedankt voor de reacties. Het blijkt dus inderdaad zo te zijn dat je als buitenlands voertuig in de milieuzone een vergunning moet aanvragen. Ondanks dat wij de parkeergarages al hadden gereserveerd en betaald, durfden we dit niet aan, aangezien je kenteken wordt gescand en de boetes erg hoog kunnen zijn. Hebben geparkeerd bij het vliegveld en zijn met de taxi verder gegaan.
Geplaatst door: ® Karin
, Datum:
23.07.2022 19:05
Wij willen over 2 weken ook een dagje vanuit Argelès-sur-Mer naar Barcelona gaan. We waren van plan om in de buurt van Camp Nou een parkeergarage te zoeken en daar op de hop on hop off bus te stappen. Tickets voor de bus hebben we al geregeld.
Ligt Camp Nou ook in de milieuzone?
We overwegen om het laatste stukje met de trein te doen. Iemand tips waar we dan het beste op de trein kunnen stappen?
Geplaatst door: Karin
, Datum:
23.07.2022 19:32
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
23.07.2022 19:36
Van Argeles naar Malgrat = 1,5 uur
Aldaar voor het station van Malgrat/ St-Suzana parkeren ,is aan het eind vd boulevard
Van alle kust stations ,de meeste parkeer gelegenheid
Daar de trein +- 1 uur langs de kust
Welke je midden in de stad ,onder het Placa Catalunya brengt
Roltrap om hoog en wachten op de hop on/off bus
, Datum:
23.07.2022 19:41
@Karin, dat klopt dus niet helemaal, dat is niet voldoende. Je moet een dagvergunning aanvragen en belasting betalen (is niet veel).
Heel Barcelona is een begrensde zone. Wij vonden het fijn te parkeren bij het vliegveld. Parkeren in de garage bij Terminal 1. Vandaar uit voor ergens tussen de 20-30 euro een taxi nemen naar waar je naar toe wilt. . Genoeg taxi’s ook voor een gezin van 5 zoals wij zijn. Daarvandaan kun je je voortbewegen zoals je wil, taxi, hop off hop on bus of met de metro. Als wij een volgende keer gaan zou ik dit weer zo doen.
Geplaatst door: ® Karin
, Datum:
24.07.2022 12:06
Ik ben de Karin die naar Barcelona toe wil en niet de Karin die het linkje van de ANWB deelde (even voor alle duidelijkheid ;)).
Ik heb wel dat linkje van de andere Karin gelezen en daar lijkt toch alsof voor buitenlandse auto's de franse milieusticker voldoende zou moeten zijn.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
24.07.2022 12:20
Hier andere Karin weer . De dagvergunning is nodig als je geen Franse sticker hebt, of van een ander land wat ik nog kan .
, Datum:
24.07.2022 13:33
Hallo Karins! :-)
Buitenlandse voertuigen dienen ook geregistreerd te zijn. Als je een parkeergarage boekt krijg je ook die melding. Wij wilden het er eerst op wagen maar toen ik las dat je auto in de stad gescant worden en de boetes tot 1800 euro op konden lopen hebben we iets anders bedacht. Google maar en kijk vooral naar nieuwe artikelen vanaf 2020/2021
https://www.barcelonametmarta.nl/reizen/milieusticker-in-barcelona