vijf campings van Pyla-sur-Mer zijn vrijwel geheel afgebrand (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
18.07.2022 21:04
Deze vijf campings van Pyla-sur-Mer zijn vrijwel geheel afgebrand, gelukkig zonder slachtoffers.
Nadat de stranden bij La Lagune en Petit Nice waren bereikt, sloeg het vuur over de weg die de Dune du Pilat met Biscarrosse verbindt, omhoog naar het noorden. Hij bereikte de vijf campings van de Dune du Pilat, maar werd beschermd door veel brandweerlieden: 90% van de 5 campings in de stad, geëvacueerd voor de komst van de brand, was bereikt. De vlammen raakten gasflessen van de campers, waardoor er in de hele omgeving ontploffingen te horen waren.
https://www.camping-frankrijk.nl/zoeken/plaats/Pyla-sur-Mer/
Geplaatst door: Marike
, Datum:
18.07.2022 22:59
Verschrikkelijk!!
Toevallig nog dit jaar over gehad om een keer richting de westkust te gaan en hadden de Yelloh village camping met het prachtige uitzicht al gezien en was onze favoriet. En nu lees je dit…verschrikkelijk!
Ik hoop dat de branden snel onder controle zijn om verder leed te voorkomen.
Geplaatst door: Willem
, Datum:
19.07.2022 06:02
Vreselijk. Ook hier in de kop van de Medoc - Vensac grote bosbrand. Camping Tastesoule is al geëvacueerd en de weg naar naturistencamping Euronat is deels afgesloten. We hopen dat het niet overslaat.nasr ons. Spannend.
Geplaatst door: EstherB
, Datum:
19.07.2022 19:17
@Willem
Weet je of ik die brand ergens kan terugvinden/volgen? Op Google Maps staat hij niet. Onze camping van volgende week ligt daar maar een paar kilometer van verwijderd. Wellicht dat we dan toch een plan B moeten maken.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
19.07.2022 23:11
Als ik op Google traffic kijk zie ik dat net ten oosten van Euronat de D101 gestremd is. En aan die weg ligt de camping Tastesoule, die wel geëvacueerd is.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
20.07.2022 09:50
@EstherB, hoe heet de camping?
Geplaatst door: EstherB
, Datum:
20.07.2022 11:54
@mart wout
De camping heet Laouba en heb vanochtend contact gehad. Zij zeggen dat de brand onder controle is gelukkig.
Geplaatst door: Irene
, Datum:
20.07.2022 15:48
, Datum:
20.07.2022 18:01
Daar staat die brand bij Euronat op niet op, als ik het goed zie
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
22.07.2022 09:21
Geplaatst door: BonnefooiRJ
, Datum:
13.08.2022 22:24
Is Dune de Pyla nog wel te bezoeken nu?
, Datum:
13.08.2022 22:53
De info daarover is summier. Als ik het goed begrijp is het duin zelf wel te bezoeken, maar is de parkeerplaats ook beschadigd door brand en kun je er alleen met de bus heen (en daarbuiten parkeren mag niet). De afgebrande bossen mag je niet in (geen idee waarom je dat zou willen).
Houd er in ieder geval rekening mee dat in de hele regio nog altijd groot bosbrandgevaar heerst.