Huuraccommodaties (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Johan
, Datum:
18.07.2022 13:15
Hallo, door omstandigheden kunnen we niet meer met onze vouwwagen weg.
We hebben de afgelopen weken in huuraccommodaties gezeten, mobile home en safari tent.
Nu dit definitief is voor de komende jaren vraag ik me af, is het goedkoper om via de camping te reserveren of zoals we nu gedaan hebben via vacansoleil.
Geplaatst door: ® Elfriede
, Datum:
18.07.2022 15:10
Even de moeite nemen om zelf de prijzen te vergelijken. Meestal is rechtstreeks huren via de camping goedkoper
Geplaatst door: Wima
, Datum:
18.07.2022 15:17
Natuurlijk kun je dat hier vragen. Daar is een forum toch ook voor??? Vreemde reacties hier soms.....
Via de camping zelf is in veel gevallen wat goedkoper, maar ze hebben dan meestal eigen accomodaties. Die zijn nogal uiteenlopend wat betreft staat van onderhoud en comfort. Daar zou ik dan wel goed op letten.
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
18.07.2022 15:53
Als tentkampeerders huren wij (als t er is) graag voor de laatste dagen een accommodatie op de camping, goed betaalbaar maar wij gaan veelal eind augustus/begin september.
Bijvoorbeeld:
Afgelopen juni 2 weken een chalet/mobilhome op camping les hautes prairies in Lourmarin gehuurd voor €850. Na eind augustus vergelijkbare prijzen.
Ook op Le Castelet bij Tournon vorig jaar na het hoogseizoen een accommodatie voor 1 week gehuurd +/- €550.
Ik merk wel dat het hoogseizoen langer duurt dan voorheen; de prijzen stijgen vanaf half juni en zakken ná begin september.
Wellicht heb je kamperend met de vouwwagen ook accommodaties op "jouw" campings gezien; dan weet je of je daar ook "gehuurd" zou willen staan.
(Bij Le Castelet staan huuraccommodaties op een ander stuk vd camping, uit de "loop", dus ander contact....).
In mijn speurtocht voor aanstaande september-vakantie ook voor €300/week huuraccommodaties gezien.😊
Geplaatst door: Marike
, Datum:
19.07.2022 13:46
Meestal is direct via de camping boeken voordeliger. Alleen niet altijd, want bij organisaties doen ze vaak wel aan vroegboekkortingen of juist last minute prijzen waardoor je soms geluk hebt en het nog voordeliger is dan boeken via de camping zelf. Daarnaast moet je uiteraard wel een eerlijke vergelijking maken qua comfort stacaravans. Via camping kan bijv stuk goedkoper zijn, maar misschien heeft bijv vacansoleil en Eurocamp wel net luxere of nieuwe stacaravans of andersom. Gewoon even zelf checken dus….kijk bijv ook even welke dag je wilt aankomen. Ik weet dat je op bijna elke camping van vacansoleil, Eurocamp, Yelloh, Roan, etc. op (bijna) elke dag kan aankomen en vertrekken wat weer fijn is met reizen (je hoeft dan niet perse zaterdags aan te komen en je kunt er ook voor kiezen om wat langer dan 1,2 of 3 weken te gaan).
Geplaatst door: Johan
, Datum:
19.07.2022 23:36
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
20.07.2022 00:17
@Marike: kijk, dat is info waar we wat aan hebben. Ben zelf een campertoerist, dus boek zelden, maar de accommodaties bij sommige verhuurders hoef je dus niet per se van zaterdag tot zaterdag te huren. Handig om te weten, als je volgend jaar niet op zwarte zaterdag wilt rijden!