Dubio..Luxemburg of Reims (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Karen
, Datum:
15.07.2022 15:27
Omdat Luik voor ons niet haalbaar (afsluiting rondweg) gaan we via Breda-Antwerpen-Brussel. Nu zitten we in dubio...gaan we daarna over Luxemburg of via Reims?
We gaan overnachten ergens bij de A39. Dus beide keren komen we bij Langres/Dijon weer langs.
De route via Luxemburg kennen we. We vinden Brussel- Luxemburg ook een typische Belgische weg.
Kan iemand ons nog gauw vertellen hoe de route via Reims tegenwoordig is? (Met caravan)
Geplaatst door: ® sannie
, Datum:
15.07.2022 15:41
Wij gaan nu via breda, antwerpen, luik, verviers, sankt-vith door luxemburg.
Op deze route geen last van de wegafsluiting bij luik.
, Datum:
15.07.2022 15:45
Ga je dan niet heel erg om?
Geplaatst door: conny
, Datum:
15.07.2022 16:34
We zijn een paar weken geleden teruggekomen via Reims (ri. Antwerpen/Breda) , met caravan.
De afstand is hetzelfde als via Luxemburg.
Via Reims is ons goed bevallen.
Misschien iets minder voorzieningen langs deze route (benzine e.d.), en niet altijd een plek om te parkeren (met caravan). Overal werd gewerkt aan pompen/parkeerplaatsen. Hopelijk is het inmiddels beter.
Het stuk vóór Antwerpen (ri. Nederland)is erg druk i.v.m. wegwerzaamheden.
Goede reis en fijne vakantie !
Geplaatst door: ® erik1972
, Datum:
15.07.2022 22:56
wij hebben besloten om antwerpen - brussel - Namen - luxemburg te gaan. Verschrikkelijke weg maar via duitsland is voor ons om en via Reims schijnt bij Charleroi bar slecht te zijn.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.07.2022 23:46
Al weer paar jaar geleden dat wij via Reims-Charleroi gereden zijn Het Franse deel daarvan is fonkelnieuw en prima. Het Belgische deel werd toen verbouwd tot snelweg, geen idee hoe ver ze daar nu mee zijn. Was inderdaad 45 kilometer wat minder, maar toen wij langs kwamen was het niet druk en goed te doen, wel (vrijwel) overal twee rijstroken. De term verschrikkelijk lijkt me wat overdreven. Je omzeilt bovendien het vooral in de avondspits zeer filegevoelige traject Luxemburg-Metz-Nancy.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
16.07.2022 05:50
Verschrikkelijk is inderdaad zwaar overdreven. Het is goed te doen. Vorig jaar nog gereden; Ja rijdt maar 1 stukje over een 1 baansweg door Charleroi.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
16.07.2022 07:46
We gaan zo aantrappen. We beginnen nu aan ri Antwerpen en beslissen daarzo of t via Namen of Reims gaat. Gezien het de verwachting is dat het druk zal zijn, volgen we de berichten en nemen de meest kalme. Grote kans dat het Reims wordt. De weg van Namen is heel lang en heel slecht, de N5 is korter en ook slecht, dus ja, het maakt eigenlijk niks uit, hahaha.
Ik zie alleen dat t nu al bij Luxemburg volloopt en bij Metz ook. En daar is momenteel maar 70km/h rijden en flitsers..
Het belangrijkste is dat we veilig aankomen he?! Goede reis allen en sterkte met alle keuzes.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
16.07.2022 08:03
De N5 vanaf Charleroi naar de Franse grens is extreem slecht. Gewoon een schande dat een doorgaande route zo slecht is. Je wordt er ook niet vooraf voor gewaarschuwd, behalve de borden route degradee die je overal in B. ziet. Vanaf de Franse grens (en een heel klein stukje op het laatst in B) is de weg prima. Heerlijk rustig. Wel hadden wij in zowel Antwerpen als bij Brussel oponthoud. Wij vonden het zo slecht dat we een volgende keer een andere route nemen.
Geplaatst door: ® LMaas
, Datum:
16.07.2022 09:06
Wij zijn eind mei dit jaar via Charleroi, Reims gereden met caravan. De route is goed te doen. Wel de afslag in Charleroi naar de A503-R03 naar Philippeville nemen. Via die route met goede wegen kom je uiteindelijk een stuk verder op de N5 uit, waardoor je dus een deel van die N5 ontwijkt. De N5 is tot de nieuwe snelweg, die vlak voor Couvin begint, gewoon ok.
Ik las wel ergens dat er nu sprake zou zijn van wegwerkzaamheden op het traject Brussel - Charleroi?
, Datum:
16.07.2022 09:17
Wij zijn om 1.00 uur vertrokken uit Friesland en hebben Antwerpen-Brussel-Namen- Luxemburg gekozen. Het wegdek viel ons reuze mee. Alleen vanaf Dinant werd het minder.
Tot nu toe is het goed te doen qua drukte.
Geplaatst door: Bim
, Datum:
16.07.2022 09:30
Wij rijden (met caravan) altijd Utrecht-Antwerpen-Lille-Reims-Langres: De A26 over Reims is veel rustiger dan via Luxemburg. Minder vrachtverkeer en minder bochten, stijgen en dalen. Aires zijn ook rustiger dan op andere routes. Brussel is vaak ook ellende.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
16.07.2022 10:01
...en waarom niet Brussel... Mons ( dat is dus Bergen) ...Laon....en zo naar Reims ?? De autoroute dus. Gaat het erom dat men geen tol wil betalen ?
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
16.07.2022 13:12
LMaas, N5 na Charleroi is gewoon ok? Het is een verschrikkelijk slechte weg waar je vering onder je vandaan trilt. Het is een grof schandaal dat de Belgen dit als doorgaande weg presenteren. Als ze dat zooitje alleen voor lokaal verkeer zouden gebruiken wat mij betreft prima, maar de kwaliteit van het wegdek is idioot slecht. Alleen het allerlaatste stukje bij Couvin is vernieuwd en ok te noemen.
Geplaatst door: ® LMaas
, Datum:
16.07.2022 14:03
@Hans030. Vorig jaar heb ik deze route voor het eerst gereden (met caravan). Navigatie gevolgd en die stuurde me via de E420, afslag 29 naar de N5 richting Philippeville.
Dit jaar dus voor de tweede keer gedaan, maar dan met huiswerk vooraf. Ik zag dat je niet afslag 29 moet volgen maar de afslag A503/R03 met aanduiding Philippeville. Dan rijd je iets om maar dan kom je een stuk verder pas op de N5. Scheelt ruim 3 kilometer N5, die je dan dus in feite overslaat. M.i. zijn de eerste kilometers van de N5 vanaf Charleroi, dus na afslag 29, de slechtste. Daarna vind ik het wel meevallen, maar het blijft nu eenmaal België.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
17.07.2022 00:09
Oude grap: wat is het verschil tussen een Nederlandse agent en een Belgische?
Een Nederlandse agent houd je aan als je slingerend rijdt, want dan moet je wel dronken zijn. Zijn Belgische collega houdt je aan als je rechtuit rijdt, want als je die kuilen in de weg niet probeert te ontwijken moet je wel dronken zijn...
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
17.07.2022 06:34
Gisteren via Brussel, Namen, Luxemburg gereden.. thv Dinant is het erg beroerd, veel putten waar je wel erg voor moet opletten. Ook veel pechgevallen gezien. Maar het slechte stuk vind ik te overbruggen. Als je behoedzaam rijdt is het van die 180km maar een 60 ofzo die echt opletten is. Maar verder ook echt prima stukken.
In Luxemburg werkzaamheden wat vertraagd, bij Metz thv centrum ECHT 70 rijden!!! Er staat een grote flitskast.
Wij hebben het voor een zwarte zaterdag eigenlijk zonder veel oponthoud gedaan. Paar kleine files, maar over t algemeen konden we goed doorrijden.
, Datum:
17.07.2022 07:12
De flitskast in Metz waar je 70 mag staat 100 meter voor je weer 90 mag. Goed opletten, wij zijn er helaas wel geflitst.
Geplaatst door: Jansen
, Datum:
17.07.2022 10:28
Ik ook paar uurtjes geleden op hetzelfde punt geflitst haha.. via Luxemburg gereden en wegen zijn over het algemeen prima te berijden!