Advies gezocht: welke grot in de buurt van Anduze (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: miknl
, Datum:
15.07.2022 09:43
Geplaatst door: Philip
, Datum:
15.07.2022 10:08
Wij zijn een aantal jaren gelden in de grot Cocaliere geweest. Wij vonden deze grot heel commercieel. Er wordt heel veel gewerkt met lichtspelen en muziek. Je verzamelt je dan in een grote ruimte, het licht gaat uit en dan begint het. Wij vonden dit niet zo denderend. Wij hebben andere grotten gezien ( niet hier in de buurt) waar je de grot zelf beter kon bekijken, en meer uitleg kreeg. Kortom, niet onze grot. Maar uiteraard is dat voor iedereen anders.
Geplaatst door: miknl
, Datum:
15.07.2022 10:18
Dank je Philip, fijn dat soort ervaringen te weten vooraf...!
Ik neig naar die van Trabuc vooralsnog.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
15.07.2022 11:20
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
15.07.2022 12:42
In de loop der jaren heel veel grotten bezocht in Frankrijk (ik heb er wat boeken over)en echt... de allermooiste is die van Demoiselles. Mogelijk voor de 11 jarige wat te zwaar. Heel veel steile en smalle trappen om te beklimmen en weer af te dalen in het bijna donker. Druipstenen fantastisch. Volg de gidsen; let goed op en even geen geintjes; kan glad zijn en vaak smalle leuningen op grote hoogte. Toch gaan... verzocht NIET te flitsen met je fototoestel of wat dan ook.; zonde van de prachtige belichting in de grot. Veel plezier daar.
Geplaatst door: ® miknl
, Datum:
15.07.2022 15:39
Dank voor de tip digi-oma!
Is een trui nodig vinden jullie? Als wij er zijn zal het buiten 35-40 graden zijn...
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
15.07.2022 16:00
Sluit mij volledig aan bij digi-oma, ik heb ze ook allemaal gezien en Demoiselles is absoluut de mooiste. Af en toe is het alsof je in een soort natuurlijk ontstaan Anton Pieck landschap loopt. Trui en vaste schoenen aan te raden, geen slippers want het kan her en der glad zijn.
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
15.07.2022 16:03
Wij vonden de grotten van Demoiselles ook prachtig, zeker een aanrader! Een trui of vest is wel prettig en goede schoenen ook, inderdaad geen slippers.
Geplaatst door: An
, Datum:
15.07.2022 16:51
Ja, die van Demoiselle dus. En echt wel een vest mee!
Geplaatst door: Irene
, Datum:
15.07.2022 18:35
Wij zijn tot nu toe in 3 grotten geweest: trabuc, demoiselles en salamandre.
Demoiselles vonden onze kinderen (toen 5 en 7) het mooiste. Je gaat met een treintje omhoog de grot in. Er is een Franse gids maar je krijgt een soort telefoon mee met Nederlandse uitleg.
Trabuc was voor ons minder speciaal. Ook met een Franse gids en een Nederlandse telefoon.
Salamandre was heel mooi om te zien met veel lichteffecten. Maar voor het gevoel daardoor meer gemaakt en zag het er minder natuurlijk uit. Uitleg in het Frans en Engels dus voor de kinderen minder interessant.
Geplaatst door: ® miknl
, Datum:
15.07.2022 22:13
Dank allemaal voor de reacties!
Denk dat het Demoiselles gaat worden, met schoenen en een trui. Schoenen had ik nog niet aan gedacht, slimme tip :-)