Op een soort van bonnefoi. Hoe druk is het op campings? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: svdl
, Datum:
14.07.2022 15:13
Wij gaan me ons gezin de laatste jaren op een soort van Bonnefoi. Eerste camping leggen we meestal vast ( week van te voren) en kijken dan op de camping naar een volgende camping. Mail dan die camping of er plek is en zo ja dan gaan we daar heen. We staan dan meestal ergens tussen de 3-6 dagen op een camping. De campings waar we naar toe gaan zijn niet de grote campings met grote waterparken en hele dag animatie. Maar ook niet een boerencamping met 20 plekken en veel rust
Nu hoor je op het nieuws nog wel eens dat mensen toch weer massaal naar frankrijk gaan zeker nu bij schiphol het druk is en vluchten geanuleerd worden.
Ik vroeg me af hoe druk is het nu op de campings? Drukker al als normaal? of denken jullie dat zo op vakantie gaan als we altijd doen prima moet lukken zonder uren te zoeken naar een camping omdat alles vol is
, Datum:
14.07.2022 15:21
gaan trouwens de eerste 2 weken augustus
Geplaatst door: Louis
, Datum:
14.07.2022 16:33
Wij vonden het de laatste 2 weken druk op de campings die we bezocht hebben. Zeker na 4 juli toen de Franse kinderen hun zomervakantie begon. Fransen waren op alle door ons bezochte campings dan ook in de meerderheid. Dat hebben wij voor het eerst zo meegemaakt. De overnachtingscampings hebben we op de bonnefooi opgezocht maar de campings waar we een week bleven heb ik toch de dag ervoor even gecontact. Op Ile de Re konden we pas op de 3e camping terecht.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
14.07.2022 16:58
Wij zijn al sinds eind mei in Frankrijk. Zeker vanaf 1 juli is het drukker dan voorgaande jaren, ook van voor de coronatijd. Voorheen waren de eerste 2 weken van juli rustig, maar nu is het een stuk drukker op veel campings. Het hoogseizoen moet nog beginnen. Veel campings zijn vol geboekt voor die periode. In populaire gebieden kan het dus best lastig worden om een plekje te vinden.
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
14.07.2022 17:08
Wij gaan ook altijd op de bonnefooi in het hoogseizoen, we boeken nooit iets. Soms bellen we een camping een dag van tevoren op of ze nog plaats hebben, maar vaak rijden we er gewoon heen. Heel af en toe is een camping vol, maar er zijn zoveel campings dat er altijd wel een andere in de buurt is. Wat wel scheelt is dat wij altijd op eenvoudige kleine campings staan zonder zwembad, animatie etc. Ook niet aan zee. Hoe meer wensen/eisen je hebt, des te lastiger het wordt denk ik.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
14.07.2022 18:45
Wij zijn nu op de 4e camping in Frankrijk, regio Champagne-Ardennen en Bourgondie. 1 camping was voor 70% vol, 2 voor ongeveer 50% en 1 voor nog geen 25%. Hangt er vanaf waar je heen gaat en wat je zoekt. In 3 gevallen betreft het campings met maximaal 50 plaatsen. 1 camping heeft 164 plaatsen, maar 25 % bezet. Wat ons betreft onbegrijpelijk, op loopafstand van centrum leuke stad en prachtig gemeentezwembad ernaast. Wel Municipal, oud sanitair, maar wij gebruiken alleen douches en hebben eigen wc.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
15.07.2022 13:15
Wij gaan echt op de bonnefooi, ongeveer 5 weken.
Maar dan moet je er wel tegen kunnen dat je eerst een aantal campings kan tegenkomen die geen plek hebben, of alleen maar voor een paar dagen. Vooral de grotere campings in het zuiden van Frankrijk, met de luxe zwembaden, hebben dit probleem.
Dat is niet altijd leuk met kinderen die zich verheugden op de camping met het luxe zwembad, meestal zichtbaar vanaf de ingang. Als ze ouder worden gaat dat "beter", want dan wordt het zwembad verruild voor internet.
De laatste jaren van de middelbare school gingen we dan - naast de zomervakantie - in mei naar de luxe camping, in een mobilhome. Dan is het nog relatief rustig.
Geplaatst door: Nancy
, Datum:
15.07.2022 17:00
Wij gaan altijd op de bonnefooi en zo ook dit jaar. Wij zoeken naar kleine campings zonder toeters en bellen. De campings die nog niet in de boekjes staan. En eigenlijk lukt dat altijd. We hebben zelfs een camping waar we vaak alleen staan op ons lijstje staan
Meestal bellen we ook te vragen of er plaats is maar soms gaan we ook rijden en zien we onderweg wel wat we tegenkomen.
In Frankrijk is er zo ongeveer op elke straathoek een camping dus als je niet te veeleisend bent lukt het echt wel.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
15.07.2022 19:17
De navigatie op tolwegen vermijden zetten en onderweg als je mooie plek ziet kijken of er in de buurt een camping is via de app van Archiescampings of via de kaart van deze website. Is ook nog goedkoper door het voordeliger tanken, besparing van het het tolgeld, je wordt minder gauw slaperig en je kan een lekker broodje bij de bakker of supermarkt halen.
Niet bang zijn als er over de campings weinig reviews zijn. Hoe minder reviews hoe rustiger de camping zal zijn.
Ik heb nog nooit een camping gereserveerd en altijd een leuke camping gevonden. Bijna nooit een slechte camping.
Geplaatst door: Nancy
, Datum:
15.07.2022 19:37
Precies Bert!
Of Google maps openen en in de regio die je wil een camping zoeken. De leukste campings staan niet op internet of in boekjes.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
16.07.2022 08:12
Wij hebben 5 campings gehad die geen van allen vol stonden. Bepaald niet zelfs. Bezetting tussen de 25% en 70%. Alleen moet je dan geen extra voorzieningen willen. Voorbeeld: er zijn 2 campings aan het Lac D'Orient bij Troyes. Die hebben we links laten liggen en namen de kleine sympathieke camping in Dosches, 2 km van het meer. In Geraudot leuk zandstrandje en helder zwemwater (blauwe vlag). Op de camping niets dan rust, 40 plekken. Hooguit de helft bezet. Zeer vriendelijke beheerdster. Nadelen? Ja, langs D1. Is zeer rustig overigens, maar er komt wat verkeer over. Maar wij stonden aan de andere kant langs weiland, uitzicht over velden. Met fiets naar meer en via vrijliggend fietspad naar Troyes. Prima voor een paar dagen. En zo zijn er nog vele voorbeelden te geven. Pas je eisenpakket aan en je komt ineens op plekken die paradijsjes zijn.
, Datum:
17.07.2022 09:12
@hans030 We hebben 2 kinderen mee van 17 en 14 die we ook een leuke vakantie willen geven. Het is waarschijnlijk de laatste vakantie dat die van 17 mee gaat. Dus pas je eisenpakket aan wil ik eigenlijk niet. Vind ook niet dat we een heel groot eisenpakket hebben. Een zwembad/zwemwater iets van jeugd en toch wel een plek of 100 en wifi. En gaan vast staande regio. Als we met zijn tweeen waren geweest of de kinderen waren 4 en 2 was het anders geweest en hadden we best een rustige 40 plekken camping kunnen nemen.
@nancy / @Bert ik wil wel graag van te voren weten waar er plek is. Dus daarom ook de titel soort van bonnefooi
Mijn vraag was ook hoe de situatie op dit moment is. Omdat je dus op het nieuws hoort dat vanwege bijv schiphol en omdat het weer makkelijker kan er meer mensen naar Frankrijk/Spanje/Italie gaan of het op dit moment echt duidelijk drukker is op midden grote campings met wel iets te doen maar hoeft zeker geen animatie team/zwemparadijs/disco/meerdere restaurantjes
Geplaatst door: Marlieskr
, Datum:
17.07.2022 09:28
Wij staan (met tieners) op het moment op deze camping : https://www.aucampingdulac.fr/
Volgens mij voldoet deze camping aan jullie wensen.
Veel plek nog!
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
17.07.2022 09:46
Het is aanvang zomervakantie Nederland, dan zullen veel campings nog niet vol staan. Vanaf volgende week heeft ook het zuiden vakantie en gaan vanaf 1 augustus meer Europeanen hun vakantie aanvangen. Er zijn dit jaar 5 zwarte zaterdagen. Dus dat een camping dit weekend niet vol staat wil toch niet zeggen dat dat over een week of twee weken anders is?
Dus gewoon kiezen: doe als normaal: je boekt voor een week en kiest daarna het vervolg zoals je gewend bent. Of je boekt nu het vervolg omdat je je oudste puber een leuke tijd wilt geven. Ik zou in deze omstandigheid wellicht voor het laatste kiezen omdat echt de verwachting is dat meer mensen gaan kamperen deze zomer.
Succes.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
17.07.2022 09:47
Neem om ongeveer 11.00 de telefoon
En bel een camping welke je op het oog hebt
Dan zijn de mensen welke onverwacht van die camping vertrekken weg
En kan jij vragen ?is er plek voor ons deze middag
Zo niet bel je de volgende , je zal merken ,vaak is er nog wel plaats
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
17.07.2022 20:36
@svdl - hoeveel soorten van bonnefooi heb je eigenlijk?
, Datum:
18.07.2022 08:50
@Nanka hahha geen idee. Voor mij klonk echt op bonnefooi gaan de auto in stappen gaan rijden op een gegeven moment zeggen heb geen zin in rijden meer en dan terplekke een camping zoeken. Dus echt de ochtend er voor niet weten op welke camping je beland. En dat zie ik nog niet zitten met nog kinderen mee
Geplaatst door: Michel
, Datum:
18.07.2022 09:17
Zorg dat je rond 14:00 uur op je nieuwe bestemming aankomt. Met dit als uitgangspunt is er nog tijd voor plan b of c.
Zou zelf (zeker in augustus) al één of twee alternatieven in de buurt noteren.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
18.07.2022 11:31
@svdl- het was maar een geintje hoor, maar het klinkt hier zo gek. Je hebt daar geen soorten van. Je gaat op je bonnefooi of niet. Maar " een soort van" wordt tegenwoordig op de gekste manieren gebruikt.
, Datum:
18.07.2022 16:41
@nanka vond het wel een grappige opmerking. Had ook niet verwacht dat je een antwoord verwachte van 4 namelijk soort 1.... soort2....
:)