Zakken ijs te koop op tankstations? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marlieskr
, Datum:
12.07.2022 20:16
Onze airco heeft het begeven net voor vertrek. We willen een soort houtje-touwtje airco creëren en daar zijn zakken ijs (-blokjes) voor nodig. Weet iemand toevallig of deze te koop zijn bij tankstations langs de snelweg?
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
12.07.2022 20:51
Nog nooit gezien bij een tankstation langs de snelweg
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
12.07.2022 21:03
Ik denk dat ik heeeel Nederland had afgebeld om dat toch te laten repareren... Zou t nou 20°C zijn en blijven, maar het is dik over de 30 en misschien wel 40.. niet te doen joh!
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
12.07.2022 21:15
Ze bestaan zeker wel tankstations met ijsmachines (zien er uit als koffie-automaten), gezien en gedacht "wat moet je ermee onderweg?"
Even gegoogeld op "glaçons" i.c.m. "station-essence" en kwam o.a. BP-tankstations tegen die het zouden verkopen.
Maarja, hoe vaak moet je dan ijs gaan tappen?;)
Succes!
Geplaatst door: Antonia
, Datum:
13.07.2022 08:44
Een paar jaar geleden een "ice towel" gekocht bij Action. Zeer tevreden van deze verkoelende handdoek, gewoon nat maken.
Momenteel staat in de folder van Kruidvat een ijshandoek aan 2.49 euro.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
13.07.2022 13:03
Airco van camper/ caravan of auto?
Dat maakt natuurlijk wel degelijk verschil.
Weet niet waar jullie naar toe gaan, maar bv. met auto over de route soleil rijden is echt niet te doen, met de zon voorop je raam.
Ik zou m idd laten maken, of s’ nachts gaan rijden.
Betreft het je caravan , dan een schaduwplek zoeken, ventilator mee. We hebben geen airco in caravan, maar ook met 45 graden in Kroatië gestaan, ging prima ,zolang je maar schaduw hebt en een ventilator ;)
Succes!
Geplaatst door: marlieskrui
, Datum:
14.07.2022 21:24
Dank voor het meedenken allemaal en jullie reacties! We gaan het vast overleven zonder airco (in de auto) ;-)
Geplaatst door: irmgard
, Datum:
14.07.2022 23:35
Wij hebben ook ervaring met rijden zonder airco bij zeer warme temperaturen. 2 x helaas..... Ramen open geeft op den duur geen verkoeling door de warme fohn achtige wind, evenals de luchtstroom via de ventilatie van de auto. Het put meer uit, vraagt meer energie en je bent echt meer moe, duf en de concentratie neemt af. Je gaat er niet dood aan maar het vraagt dermate veel van je dat je er niet lang mee kunt rijden zo. Stop op tijd want ook dit heeft effect op het rijden en eventueel op mede weggebruikers.
Geplaatst door: Alex
, Datum:
15.07.2022 09:52
Niet te doen? Ik heb pas sinds een jaar of 5 een auto met airco, voorheen altijd met de kinderen achterin zonder airco naar Zuid-Frankrijk gereden. Het is maar wat je gewent bent. Ik vind airco sowieso niet geweldig, in de auto 18 graden en buiten 36, niet gezond als je eruit moet. Ik heb trouwens nog nooit zakken ijs bij de franse tankstations gezien.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
15.07.2022 12:18
Niet zo puffen hoor! Hele generaties zijn vroeger zonder airco in de auto naar het Zuiden gereden en een airco in de caravan bestond toen ook nog niet.
Twee uur rijden en dan er even uit (niet in de zon gaan staan), geen ijskoud water/frisdrank drinken, 's morgens vroeg vertrekken als het nog koel is en net als de Fransen, 's middags op een koele plek lunchen. Vier jaar geleden ging onze airco in de auto ook kapot. Was niet prettig, heb toen koude plastic flessen water in een handdoek gedaan en dat tegen je aan. Koelt het lichaam , maar is natuurlijk wel behelpen. Sterkte voor iedereen die de hitte moet trotseren!
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
16.07.2022 20:28
@Antonia, wat ben ik blij met je tip over de ice towels bij Kruitvat! Zijn net aangekomen op de camping, het is bloedheet. Kar open en de handdoeken eruit en gelijk onder de kraan en om de nek. En inderdaad gelijk verkoeling. Super tip! Dank je wel.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
16.07.2022 21:11
Misschien kan je bij de action in Frankrijk zo'n kleine air cooler kopen.
Die doen het perfect,en kan op een USB aansluiting,dus als jullie die in de auto hebben heb je toch airco. Kost €9,95.
Geplaatst door: Stockie
, Datum:
17.07.2022 13:46
In grote winkels. Vb carrefour
Heb ooit eens gelezen een honden koel deken. Is goed als je thuis bent, maar onderweg🤔🤔
Geplaatst door: Lia
, Datum:
17.07.2022 15:20
Hondenkoel deken werkt helemaal niet.
Heb er 1 voor me hond,maar die doet niets.
Net als de koelbanden,ook waardeloos.
Heb de air cooler van de action nu op me tafel staan,en hij koelt heerlijk!!