Milieu vignet (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Karen
, Datum:
10.07.2022 13:10
Ben je een milieuvignet in Frankrijk nodig? We rijden niet door de grote steden en zullen deze ook niet gaan bezoeken.
We rijden via Brussel-Luxemburg- Dijon- Grenoble naar Veynes
Geplaatst door: wim13
, Datum:
10.07.2022 13:22
Beste Karin,
Mijn antwoord is kort: nee
met vriendelijke groet, Wim
Geplaatst door: JanMat
, Datum:
10.07.2022 13:29
Wij hebben het milieu vignet wel aangeschaft en op de voorruit geplakt. Geen idee of we het nodig hebben gehad. Zijn 7 weken door Frankrijk getrokken en hebben niets gemerkt van een mogelijke controle.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
10.07.2022 14:39
Geplaatst door: wim13
, Datum:
10.07.2022 17:08
Beste Karin,
Als je een gebied inrij, daar vignet nodig is, dan wordt dat langs de weg aangegeven.
Het wordt duidelijk aangegeven met welk vignet je het gebied in mag; zelf heb ik geel met 2. (euro 5 diesel).
Op de door jullie gekozen route zie ik geen problemen.
groetjes, Wim
Geplaatst door: Karen
, Datum:
10.07.2022 17:13
Geplaatst door: Martijn
, Datum:
10.07.2022 17:24
Geplaatst door: Karin
, Datum:
10.07.2022 17:51
Het vignet kost nog geen 5 euro die wij hebben hem gewoon besteld. Je weet maar nooit of er ineens een tijdelijke milieuzone wordt ingesteld en of je door een omleiding toch een zone inrijdt. Sticker is de hele levensduur van de auto geldig dus het is een eenmalige aankoop.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
10.07.2022 18:18
Grenoble heeft bij mijn weten een permanente milieuzone, ook op de snelweg door de stad, dus ja, je hebt een vignet nodig. In de rest van het departement Isère kan een tijdelijke milieuzone ingesteld worden. Dat kan trouwens in veel gebieden, ook buiten de grote steden
Niet dat er veel op gecontroleerd wordt, maar zoals Karin al zegt: waarom zou je voor die vijf euro het risico lopen?
Geplaatst door: Sailorwim 1
, Datum:
10.07.2022 18:19
De peage doorsnijdt de stad Grenoble.
Grenoble ligt in een dal waar de luchtverontreiniging blijft hangen , bij erge smog is de burgemeester gerechtigd om de peage ook als milieu zone te verklaren, dus vignet doen!
Geplaatst door: Martijn
, Datum:
10.07.2022 20:42
Peage word nooit een millieu zone wat een onzin ....is nog nooit gebeurt...
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
10.07.2022 21:09
Er zou ook nooit meer een echte oorlog komen
Wat een onzin
Zeg nooit nooit
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
10.07.2022 23:29
Ik ken de labrador als een van de meest mensvriendelijke soorten van alle hondenrassen. Ik vind dat je die naam geen eer aan doet met de veelal confrontatiezoekende en uitdagende reacties. Dat kan helemaal aan mij liggen, het is immers mijn mening. Het valt mij echter wel op over de afgelopen tijd...
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
11.07.2022 00:17
Het verband tussen een hondenras en een milieuzone ontgaat mij, tenzij een labrador meer zou poepen dan andere honden...
@Martijn: de autoroute bij Grenoble is al permanente milieuzone. In principe kan ook de autoroute du Soleil ten zuiden van Lyon tijdelijk tot milieuzone uitgeroepen worden. Ben met je eens dat dat niet snel zal gebeuren, want dan heeft half Frankrijk een probleem, maar het kan wel.
Geplaatst door: ® Martyn
, Datum:
11.07.2022 07:44
Voor het geld hoef je het zeker niet te laten, zoals Karin zegt zijn de kosten bijzonder laag. Wij hebben er vorig jaar voor de zekerheid ook een aangeschaft.
Eenmaal in Frankrijk had ik zelf de indruk dat je daar meer Nederlandse dan Franse auto's zag rondrijden met een milieusticker. Maar dat zal dan waarschijnlijk ook heel erg afhankelijk zijn van de streek.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
11.07.2022 10:38
@Peter, ik lees via https://www.grenoble.fr/953-faq-zone-a-faibles-emissions.htm dat de autowegen juist zijn uitgezonderd. Er staat:
Les voies appartenant au réseau routier national sont exclues du périmètre de la ZFE, à savoir A48, RN48 I, A480, A41, RN87, RN85 et A5I ; la réglementation de la ZFE aura néanmoins un effet indirect important sur les flux circulant sur ces voies rapides.
Als je 1 meter van de autoweg afgaat daar dan val je wel in die zone. We hebben zelf de milieusticker vorig jaar gekocht en gaan hem vanaf deze zomer ook op de auto plakken. Dan hoef je niet meer te checken of na te denken (benzine-auto's na 2011 hebben nog geen restricties).
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
11.07.2022 10:44
We hebben de sticker wel omdat er altijd een situatie zich kan voordoen dat je hem nodig hebt.
Een ziekenhuisbezoek of een tandartsbezoek voor jezelf of gezinsleden bijvoorbeeld kan altijd gebeuren.
En dan kun je hem beter wel hebben.
Voor die paar Euro’s hoef je het niet te laten.
Geplaatst door: ® erik1972
, Datum:
11.07.2022 19:56
aangeschaft voor een paar euro. Ligt in de envelop in het dashboard kastje. Mocht het nodig zijn plak ik hem erop. Kan nooit kwaad.
Geplaatst door: Nancy
, Datum:
11.07.2022 21:12
Voor die paar euro...
Beter mee verlegen dan ook verlegen toch?
Geplaatst door: Nancy
, Datum:
11.07.2022 22:23