Overnachten met camper (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Wallace
, Datum:
10.07.2022 12:27
Hallo allemaal,
We gaan dit jaar voor de eerste keer met een camper op reis en vertrekken in de middag om 17.00 uur (eerder is niet mogelijk). We willen rijden tot ongeveer 22.00 - 23.00 uur en daarna overnachten ergens tussen Nancy en Langres. Wat we ook willen is tussen 05.00 en 06.00 uur weer vertrekken om de reis te vervolgen.
We rijden via de A31. Wat we niet willen is overnachten op een grote parkeerplaats/benzine station tussen vrachtwagens of ergens achteraf. Zijn er in de omgeving van Nancy / Langres campings te vinden waar je met je camper zonder tijdslot kan arriveren en kan vertrekken maar toch van de meeste voorzieningen gebruik kan maken?
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
10.07.2022 16:07
Camping uitzoeken om te overnachten en bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn.
Maar waarom zo haasten en lang doorrijden relaxt reizen kan toch juist met een camper?
Geplaatst door: Antonia
, Datum:
10.07.2022 16:17
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
10.07.2022 16:26
Punt één: overnachten op snelwegparkings moet je gewoon niet willen, eigenlijk moet je daar helemaal niet willen stoppen.
Punt twee: welke voorzieningen heb je nodig? Als je een eigen toilet hebt, eigenlijk helemaal niets, want dat toilet hoef je na een halve dag nog niet te legen. Dan zijn er plekken zat waar je terecht kunt, zie park4night.com en campercontact.com
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
10.07.2022 19:45
Tussen Nancy en Langres
Ligt via de RN Goncourt s Meuse
Met een gratis CP. , direct aan de maas
Btw je hebt een camper
Je mag op iedere rustige P , parkeren en slapen
Parkeren dus ,niet kamperen
Rijd je via de peage, ga een afrit af en rijd een dorp in
Ga op de P van het stade de sport
Of vd begraafplaats,,rustig,, staan
Desnoods op het dorpsplein
S,ochtends een verse baguette of croisant bij de boulangerie en weer door
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
10.07.2022 20:03
Natuurlijk liever niet op een camping. Wanneer je 5 uur weer wilt vertrekken maak je de andere gasten wakker!!!!!!
Geplaatst door: ® Mariet1
, Datum:
16.07.2022 08:58
Ik zou me niet teveel vastpinnen op Langres/Nancy. Het is best een eind en om 5 uur 's middags vertrekken staat garant voor oponthoud onderweg. Ik weet natuurlijk niet waar je vandaan komt, Maastricht of Groningen maakt nogal een verschil in de afstand maar Langres lijkt mij optimistisch. Er zijn veel overnachtingsplaatsen in Frankrijk dus je vindt er altijd wel één zeker omdat je met een camper natuurlijk geen toilet/douche/stroom nodig hebt. Inderdaad, bij de kerk, begraafplaats, supermarkt is allemaal toegestaan en voor zo'n korte nacht mogelijk. Goede reis en geniet, zorg dat je meer ziet dan asfalt en parkeerplaatsen!
Geplaatst door: BonnefooiRJ
, Datum:
16.07.2022 16:19
, Datum:
17.07.2022 00:04
Ha, 's avonds laat doodmoe aankomen bij een cp van Camping Car Park en dan nog uit moeten vinden hoe je dat terrein op komt... Als je eenmaal weet hoe het moet, valt het wel mee, maar ik heb het jaren gemeden omdat ik er bij twee camperplaatsen gewoon niet uit kwam.
Geplaatst door: ® marcel
, Datum:
17.07.2022 09:02
Bij camping Lac de Liez vlak bij Langres kun je met een camper terecht buiten de slagbomen.Daar zijn 1 of 2 simpele camperplekken. Dan kun je vroeg vertrekken.
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
25.07.2022 10:24
Aan Labrador; de cp in Goncourt is niet gratis. Men vraagt een bijdrage van 3 euro. Dat is natuurlijk ook bijna niets. Maar ik schrijf dit omdat wij gaan meestal als laatste vertrekken, doen ons geld in het daarvoor bestaande bakje en zien dan dat er soms niets in zit. Daarom, camperaars dienen te zorgen dat ze muntgeld bij zich hebben.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
25.07.2022 13:10
Dat is een vrijwillige bijdrage
Dus in principe gratuit
, Datum:
25.07.2022 22:25
@Wallace: zou plezierig zijn als je op bovenstaande reageert