Parijs via Amiens? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Maartje
, Datum:
09.07.2022 21:39
Wij moeten eigenlijk door Parijs om naar onze vakantiebestemming te rijden. De een is daar enthousiast over de ander niet. Wij rijden op woensdag.
Nu begrepen we dat je ook richting Amiens kan en dan Chartres aanhouden. Dat zou amper omrijden zijn. En veel rustiger.
Wie heeft ervaring met deze route? En klopt het dat het amper reistijd scheelt?
Heb je dan wel of geen milieu sticker nodig?
En als je richting Chartres rijdt staat dan ook al weer snel Orleans op de borden? Zodat we weer op oorspronkelijke route komen?
Of andere tips?
Wij komen vanuit de Alblasserwaard en rijden met vouwwagen richting de Correze. Saint Martin Separt.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
10.07.2022 00:08
Lille Amiens Rouen via de A28. Voor Rouen gaat deze over in N28. Navigatie niet volgen maar N28 Le Mans
Le Mans Tours Vierzon.
Prima wegen
, Datum:
10.07.2022 13:29
@jan56. Dank u. En kunt u ook aangeven hoeveel extra reistijd dat gemiddeld ongeveer is?
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
10.07.2022 13:36
@maartje dat kun je prima ingeven via www.viamichelin.com
Kun je als begin ook nog je eigen woonplaats ingeven. Je kunt de kortste route zien, daarop krijg je meestal drie varianten, als de jouw gewenste variant er niet bij zit geef dan zelf aan "via"
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
10.07.2022 18:29
Dat via Amiens-Rouen nauwelijks om is, geldt als je richting Atlantische kust wilt. Als je naar je naar de Corrèze wilt is het in mijn beleving wel een eind om (hooguit de moeite op zwarte zaterdag, maar dan zou ik ook Orléans willen omzeilen).
Overigens is Rouen een prachtige stad en in het oude Chartres hebben ze in het historische centrum in de zomer geweldige lichtshows op de gevels.
Milieuvignet gewoon altijd doen voor die vijf euro
, Datum:
10.07.2022 21:21
Dank jullie wel. We kunnen dan beter via de a104 en n104 zie ik. Rouen doen we wel aan op een ander moment. En via n104 en a 104 hebben we ook geen milieusticker nodig. Klopt dat? Grote steden doen wij toch niet aan in de vakantie 🙂
En ik zie inderdaad dat ik via Michelin wel de route goed kan aanpassen. Via Google map stuurt hij me namelijk steeds de stadjes in. Dus we moeten de navigatie dan even negeren...
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
10.07.2022 22:30
Peter heeft gelijk.
Via mijn route over Rouen is het te ver om dus sorry.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
11.07.2022 00:25
@Maartje: het is een misverstand dat je alleen in de grote steden een milieuvignet nodig hebt. Dat geldt/gold wellicht in Duitsland, maar in Frankrijk kunnen ook op het platteland tijdelijke milieuzones ingesteld worden.
Voor vijf euro heb je er één op https://www.certificat-air.gouv.fr/. Sommige bedrijven vragen zelfs wel 30 euro, trap er niet in.