Camping voor 2 nachten tussen Orleans en Limoges (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: mir1
, Datum:
08.07.2022 03:59
Beste allemaal, om rustig naar de Lot te rijden zoeken wij eind augustus voor 2 nachten een camping ergens tussen Orleans en Limoges. Ik heb al bij "campings onderweg" gekeken en gegoogeld, maar heb nog niet kunnen vinden wat we zoeken. Ik kom steeds bij de "standaard"-camping in Velles of Chateauroux uit. Of recensies geven een slecht cijfer voor het sanitair. We zijn op zoek naar een gezellige Charme camping met goed sanitair en broodservice (of bakker op loopafstand) tot ongeveer 20 km van de snelweg. Een eenvoudig zwembad is een pre, maar niet noodzakelijk. Ik heb een leuke camping gevonden (Camping Vallee de la Creuse), maar deze is in augustus volgens de site alleen beschikbaar vanaf 4 nachten. Wie heeft er nog een goed idee, behalve de standaard-campings ;-) op deze route. Vorige jaar op camping Les Saules in Chatres sur Cher gestaan. Was een prima camping voor 1 nacht.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
08.07.2022 06:55
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
08.07.2022 08:43
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
08.07.2022 10:44
Olivet is goed te doen, maar geen charme camping. Wel kan je op 20 min lopen van de camping de tram pakken naar het centrum van Orleans. Supermarkt en dergelijke op 25 min lopen / 5 min rijden van de camping. Reserveren is aan te raden.
Geplaatst door: ® Annelies3
, Datum:
08.07.2022 12:56
Tis wel onder Limoges, maar wij gaan hier nu voor het derde jaar heen voor 2-3 nachten.
https://www.camping-domainedesforges.com/
Eigenaren hebben het nu 3 jaar overgenomen. Brandschoon sanitair, verse broodjes in de ochtend, geen zwembad, maar wel een meertje (met in de zomer toezicht) met zandstrand en speeltuin. Je kunt dit jaar ook patat halen, maar er zit bij het meertje ook een klein restaurantje.
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
08.07.2022 15:12
Alvast dank voor de reacties.
@Sandra, de camping in Olivet had ik ook gevonden. Lijkt me leuk.
@freekvo, vallee de la Creuse is dus de camping waar je minimaal 4 moet staan. Naar Dun-le-Palestel ga ik kijken. Hieveel km ligt deze camping vanaf de snel weg? Dank voor je input.
Iemand anders nog een idee?
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
08.07.2022 15:40
Geplaatst door: erik
, Datum:
10.07.2022 16:16
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
10.07.2022 21:29
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
11.07.2022 17:01
@labrador: deze municipal is een camping car park geworden. Om 2 dagen tussen de campers te staan is niet ons idee van kamperen, maar hartelijk dank voor het meedenken.
Ook de andere suggesties worden zeer gewaardeerd. Onze voorkeur gaat uit naar de camping in Olivet. Dit gezien de afstand (ongeveer 700 km van huis) en de indruk die de site van de camping ons geeft.
De andere suggesties zijn genoteerd op onze eigen camping-kaart.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
11.07.2022 19:28
Mir
Het caravan gedeelte is gescheiden van campergedeelte
Btw
Wen er maar aan dat tegenwoordig op zeer veel campings
Tegenwoordig , helaas, meer campers als caravans komen
De camper heeft de laatste 2 jaar een explosieve groei gehad
En dat is dus ook te merken op campings
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
11.07.2022 21:28
Een hele fijne vakantie Mir1.
Geplaatst door: mir1
, Datum:
12.07.2022 09:45
@mamamia: dank je wel. Het duurt nog wel even. we gaan pas eind augustus. Voorpret is altijd alvast genieten
@labrador: ik ga dus niet aan campers wennen. Als er op een camping veel campers staan, dan zoeken we een andere plek. Genoeg andere mooie plekjes in Frankrijk
Geplaatst door: La
, Datum:
12.07.2022 11:32
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
12.07.2022 12:26
Op een klein kwartiertje van de snelweg A20 ligt la Petite Brenne bij Luzeret.
Mooi terrein, goede zwembaden en gratis sauna.
Maarrr het is een naturistencamping dus wel uit de kleren gaan daar.
Echter iedereen is daar bloot dus valt het bloot zijn niet eens op.