Achter de files aan rijden? Iemand ervaring? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Miek
, Datum:
07.07.2022 20:32
Ons plan is veranderd. Wij willen nu zaterdag 16 juli vertrekken (noord holland) om een uur of 3 s'middags en dan tot een uur of 10/half 11 doorrijden. Wat is dan de beste optie: Breda, Antwerpen, Luxemburg. Of Maastricht, Luik. Nog nooit door Luik heen gereden. We gaan zonder caravan. Is het überhaupt verstandig om dit te doen?we gaan trouwens richting Montpellier.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
07.07.2022 20:44
Je kunt dan prima door Luik! Onze voorkeur zal dus zijn via Maastricht- Luik- Luxemburg. Goede wegen aan die kant van België en lekker rustig.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
07.07.2022 21:11
Eens met Marike. Fijne en over het algemeen rustige route hoewel ik niet weet hoe het op zaterdag in Luik is.
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
07.07.2022 21:20
Was er niet een eerder berichtje op dit forum dat de weg dicht was en er een omleiding is bij Luik?
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
07.07.2022 21:21
Geplaatst door: Jan-Willem
, Datum:
07.07.2022 21:44
De ringweg bij/om Luik is gestremd. Door Luik kan wel. De beperking door Luik is dan wel de maximale lengte van 6 meter voor een auto met aanhanger.
Geplaatst door: ® sannie
, Datum:
07.07.2022 22:03
Wij zijn vandaag door Luik terug gekomen, was een drama alles stond vast.
Geplaatst door: Miek
, Datum:
07.07.2022 22:07
Dat de ringweg is afgesloten weet ik. Daarom ook mijn vraag of het goed te doen is om door Luik heen te rijden op dat tijdstip. Zal rond een uur of 6 zijn schat ik. En of iemand ervaring heeft om op een zwarte zaterdag achter de files aan te rijden. Is dat echt zo?
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
07.07.2022 22:35
@Miek: onze ervaring is dat het dan echt een stuk rustiger is. Sws als je boven Lyon blijft de eerste dag.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
07.07.2022 22:35
Ik heb het hier al vaker geroepen, wij rijden al meer dan 10 jaar op zwarten zaterdag naar heb nog nooit in de file gestaan. Wij rijden tegen half 5 weg in de ochtend vanuit twente en zijn vaak ergens rijden 16.00 en 18.00 bij overnachting hotel in Lyon (wij rijden met vouwwagen dus zon 1000klm)
Wij rijden via Duitsland, Luxemburg, Frankrijk route du soleil.
Kunst is om tussen 11.00 en 15.00 niet onder de Lyon lijn te rijden, dan valt het echt mee!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
07.07.2022 23:23
Ik heb ook mijn stokpaardje, eigenlijk twee of drie
1 zaterdag niet al te vroeg uit NL vertrekken is altijd een goed idee
2 Kijk een week voor vertrek op autoroutes.fr, dan kun je precies waar het hoe laat op jouw route druk wordt en wat de alternatieven zijn
3 Dan nog: één defecte vrachtwagen, één aanrijding en alles is anders. Kijk onderweg vooral bij nadering van de grote steden op Google Traffic hoe de actuele situatie is. Zeker rond Parijs en Lyon heb je drie, vier alternatieven, vooraf is nauwelijks te zeggen wat de beste weg is.