Makkelijke uitjes in de Correze (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
05.07.2022 19:53
Hallo! Wij gaan dit jaar voornamelijk naar Spanje maar gaan ook nog even buurten in de Correze. Mijn schoonouders zijn na jarenlang in de Bourgogne te hebben gewoond verhuist naar de Correze. Terug vanuit Spanje blijven we daar nog een paar dagen. Ze wonen vlakbij Treignac.
Nu heb ik twee leuke uitjes gevonden die we graag willen doen.
Één is Gimel de Cascades, mooie wandeling naar watervallen. Tweede is Les Pans de Travassac, een leisteen groeve.
Met googlen lees ik alleen maar tegenstrijdige berichten over de begaanbaarheid. De één benoemt het als zwaar en de ander als niet. Iemand ervaring of het pittige wandelingen zijn?
, Datum:
05.07.2022 19:57
Even ter aanvulling, mijn 13 jarige zoon heeft een hele gecompliceerde beenbreuk gehad afgelopen december en is helaas nog niet goed hersteld. De pennen in zijn been konden er dus ook voor de vakantie nog niet uit…. Vandaar dat de wandelingen nog niet al te intensief kunnen zijn.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
05.07.2022 23:37
De situatie ter plaatse ken ik niet, dus voor wat het waard is:
- Internetrecensies zijn doorgaans niet heel genuanceerd. Filter de extremen er uit. Kijk dan welke reacties relevant zijn. Als iemand klaagt (en een dikke onvoldoende geeft) omdat er nergens schaduw is, kan dat best kloppen, maar is dat voor jouw zoon het probleem niet.
- Als je die filters toegepast hebt, zou ik vervolgens in jullie geval wel aan de voorzichtige kant gaan zitten gezien de handicap van je zoon. Niets zo vervelend als dat dat jong zich verheugt op een uitstapje en dat het dan toch niet lukt (heb vorig jaar bij een val mijn heup gebroken, dus kan me er iets bij voorstellen).
- Wellicht dat je schoonouders bij mensen in de buurt of de plaatselijke VVV kunnen informeren hoe moeilijk het is (waarbij wel lastig is dat zij niet in kunnen schatten wat je zoon al dan niet aan kan). Alternatief: zoek op google naar foto's of liever nog video's van deze plekken. Die geven jou en je zoon een idee van wat je mag verwachten.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
05.07.2022 23:51
Wij hebben 4 keer nabij Treignac gekampeerd met toen nog 3 jonge kinderen, laatste keer was de oudste 10 jaar.
Als ik kijk naar leeftijd jullie zoon en bedenk wat onze kinderen konden lopen lijkt mij onderstaande tips geschikt. Wel wat verder rijden maar de moeite waard
www.gouffre-de-la-fage.com
www.toursdemerle.fr
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
06.07.2022 18:50
Jaren geleden eens de cascades de gimel bezocht, wat ik me er nog van herinner is dat het een nogal glibberig klauter pad was, met trappen, ik moet er wel bij zeggen dat het destijd regende. De tours de Merle hebben we ook bezocht, was erg leuk en in het hoogseizoen zijn er middeleeuwse voorstellingen. Als je de ruine wilt verkennen dan is het veel klimwerk. Niet echt heel geschikt voor iemand die slecht ter been is.
, Datum:
09.07.2022 10:29
Hartelijk bedankt voor de reacties!
Peter dank u voor de tip van de filters. En inderdaad, het zou sneu zijn als het allemaal niet lukt… Hoop dat u helemaal bent hersteld?
Ik denk dat we de cascades maar laten schieten dit keer, tips van Gouffre onthou ik en ik zal me verder verdiepen in de leisteen groeve en de Tour de Merle.
Hopelijk zijn de uitjes in Spanje ook allemaal een beetje te doen, we gaan het beleven. Kijken er in ieder geval erg naar uit!