drie routes door frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: fam smits
, Datum:
03.07.2022 17:10
wij gaan over paar weken naar frankrijk onder weg camping aux rives du soleil onderweg camping
nu zien we drie routes we route 1 antwerpen luxemburg dijon route du soleil
route 2 nog nooit gedaan maar lijkt ons niet verkeerd antwerpen brussel charleroi reims dijon
route3 antwerpen gent rijsel parijs beaune dijon
route 2 lijkt ons leuk keer wat anders iemand die deze route vaker neemt
we rijden met vouwwagen
welke route nemen jullie
Geplaatst door: Karen
, Datum:
03.07.2022 17:22
Vanuit Friesland rijden we normaal Maastricht, Luik, Luxemburg, Dijon en dan route dus soleil.
Ivm omleiding/afsluiting bij Luik gaan we nu via Antwerpen, Brussel, Luxemburg, Dijon...
Geplaatst door: Philip
, Datum:
03.07.2022 18:31
Wij hebben de weg Charleroi - Reims recentelijk gereden. Het stuk Charleroi - Franse grens is verschrikkelijk slecht. Daarna een mooie nieuwe weg, prima te rijden. Maar nogmaals, het eerste stuk........
Geplaatst door: Herman
, Datum:
03.07.2022 18:36
@Karen,
Omrijden via Antwerpen- Brussel?
Gezien de drukte bij deze twee steden lijkt het mij beter gewoon via Luik te rijden, en dan een stukje om naar Namen, en daar weer richting Luxemburg.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
03.07.2022 19:02
Dit zijn de routes die waarschijnlijk Google maps nu aangeeft. Zij geven vaak totaal verschillende routes en geven ook alternatieven, zoals route 3, die totaal niet gunstig zijn! Voer je net een andere plaats in geeft Google maps weer 3 andere routes aan.
Voorkeur voor ons is de route via Maastricht- Luik- Luxemburg. Goede wegen en rustig! Het enige is nu dat de ring Luik in de zomer is afgesloten en ‘door’ Luik mag je niet met caravan. Als ik tussen de 3 routes moet kiezen die jij aangeeft zou ik route 1 kiezen.
Geplaatst door: ® Kay
, Datum:
03.07.2022 19:40
Ipv Charleroi zou ik eerder voor Bergen(Mons) kiezen, deze weg is wel goed, vanaf Bergen heb je 2 keuzes, via de N2, of richting Valenciennes via de snelweg naar Reims
Geplaatst door: Bert
, Datum:
03.07.2022 20:06
Als je over de tolweg wilt gaan zou ik route 1 nemen. Persoonlijk vind ik route 2 saai.
Als je uit de richting Breda komt, zou ik via Antwerpen gaan.
Je kan er ook voor kiezen via route national gaan. Je bespaart er tol mee, het is leuker (mijn mening) en je kan onderweg "goedkoop " tanken. Je bent wel een paar uur langer onderweg. Dat kan via route 1 en route 2. Hier zou ik ook route 1 door de jura nemen. Je pakt hier ook redelijk veel snelweg tolvrij mee.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
03.07.2022 20:27
@Herman
Wij vertrekken om 01.00 uur uit Friesland. We verwachten dan nog geen drukte bij de steden. Dit tijdstip bevalt ons al jaren goed. We zijn dan rond 14.00 uur bij de overnachtingscamping bij Lyon.
Via Antwerpen Brussel is voor ons niet veel om, 10 minuten.
Geplaatst door: Michel
, Datum:
04.07.2022 01:40
Indien er geen werkzaamheden zijn zou mijn voorkeur Mons/Valenciennes, Reims, Dijon hebben.