rijden via brussel naar reims (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® corine1
, Datum:
03.07.2022 11:07
Op de routekaart van de ANWB en op google maps zie ik dat de snelste route van Brussel naar Reims via Charleroi door de Ardenne gaat en dat daar hellingen tussen zitten van 9 tot 13 procent. Wie heeft ervaring met deze route en is dat te doen met auto en caravan?
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
03.07.2022 11:21
Niks geen rare dingen op deze weg
Hoogstens stukken belgisch wegdek
En rijd gewoon zeer goed richting Reims
En nog een redelijk geprijsde tank mogelijk heid
Lukoil op zo,n 20/15 km voor de Franse grens
Is dus die richting goed en zonder problemen te rijden
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
03.07.2022 11:33
Idd, Belgisch wegdek vanaf Charleroi, ook stoplichten over ongeveer 60km en soms dus wat slalommen om de gaten. Maar er wordt aan gewerkt en je komt op een hele mooie nieuwe snelweg uit die lekker doorrijdt.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
03.07.2022 12:23
Was destijds altijd goed te doen met auto en klassieke caravan plus kinderen en soms hond er bij, maar er werden toen geen zware elektrische fiets(en) meegenomen,; Wel klassieke- en racefietsen en vaak op het dak van de auto. Even bekijken dus. Succes.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
03.07.2022 23:23
Ooit één keer gedaan met de caravan, maar wat een onduidelijke chaos t.h.v. Charleroi. Dat nog naast het slechte wegdek op verschillende stukken van de route. Voor ons nooit meer, wij vonden het niet prettig rijden,
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
04.07.2022 10:18
Vergeet dat ,,ooit,, of te wel hoe ?? lang geleden
De route is in de afgelopen 2 jaar zeer verbeterd
Mn het nieuwe stuk onder Charleroi langs Couvin ,de N5 is niet meer
En dus een mooie 4 baans snelweg rechtstreeks Frankrijk in
De weg afsluitingen omleidingen bij Luik dit seizoen alweer
word je ook niet vrolijk van
Geplaatst door: Herman
, Datum:
04.07.2022 10:28
Is de weg nu helemaal af dan? Vorig jaar nog over de weg gereden, maar het stuk in Belgie ( Charleroi - Couvin) was nog steeds hééél erg slecht. Als ik een gebit had gehad was ik deze zeker kwijt geweest op deze weg !
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
04.07.2022 11:30
Vorig weekend het stuk nieuwe snelweg bij Couvin gereden ( met camper) en dat is inderdaad prima! Echter dat is een beperkt stuk. Ook een flink stuk slechte snelweg maar met caravan lijkt het me niet zo'n probleem als je daar rustig rijdt en er rekening mee houdt.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
04.07.2022 17:37
@labrador: OK, het was 2020 en ons knelpunt was met name de beroerde situatie boven, door en direct onder Charleroi. Wat een chaos... Gelukkig kan ik redelijk (digitaal) kaart lezen, want als je navigatie even z'n GPS daar kwijt is (met caravan) dan heb je dat echt nodig.
Geplaatst door: ® SvD68
, Datum:
04.07.2022 21:19
Wij rijden meestal via Brussel, Namen, Luxemburg. Maar de weg tussen Namen en Luxemburg vind ik niet prettig rijden. Weet iemand of de weg Brussel, Mons, Reims een fijne weg is, of eventueel via Antwerpen, Gent, Reims? Wij gaan naar de Franse Alpen.
Dank voor jullie reactie,
Steven
Geplaatst door: wilma
, Datum:
04.07.2022 22:18
Wij gaan het anders doen dan anders. Normaal is het Maastricht, Luik, (dit keer niet zou het niet door Luik gaan maar binnendoor naar Luxemburg) Luxemburg en zo Frankrijk in. Nu moeten we waarschijnlijk een vriendinnetje van mij dochter ophalen in Zeeland (Vlissingen) Dan wordt de route verder, Gent, Rijsel, Reims en zo naar Dijon waar we iets verder in Tournus gaan overnachten. Is ongeveer 80km meer rijden en in tijd 2 minuten volgens de routeplannen. Is een route die we nog nooit hebben gereden. We zijn benieuwd.
Geplaatst door: ® Kay
, Datum:
04.07.2022 23:50
@SvD68 De weg Brussel, Mons, Reims is een goede weg, via Gent heb ik nog niet gereden, maar de laatste 3 jaar via Mons, Valenciennes, Reims gereden. Is wel wat om, maar erg rustig en ook redelijk vlak, een fijne route om te rijden.
Geplaatst door: Johann
, Datum:
05.07.2022 10:42
Begin juni nog gereden prima te doen. Echter heb ik de navigatie niet gebruikt.
Gewoon bij Charleroi rechtdoor en afslag Philippeville nemen.