Hoe ziet jullie zomervakantie eruit? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Yvonne2
, Datum:
09.08.2022 19:25
@Herman, helaas heb ik nog niet de tijd aan mezelf, ik werk nog en heb ca. 3/3,5 weken vakantie. Daarom wil ik ook zo snel mogelijk op de plaats van bestemming zijn om zo lang mogelijk te genieten van mijn vakantie. Zo hebben wij het altijd gedaan, ik heb ook pas vakantie als ik op de eindbestemming ben. Sommige mensen hebben al vakantie als ze in de auto stappen. Ik ben er wel jaloers op, want ik heb dat niet. Wij fantaseerden wel vaak over onze reisjes als we niet meer hoefden te werken. Dan zouden we het wel in plukjes doen en alle tijd nemen. Die voorpret heb ik in ieder geval gehad :-)
Geplaatst door: ® Mariet1
, Datum:
22.08.2022 20:36
Wij pakken aankomende zaterdag de camper en gaan voor 5 weken naar het zuiden, we rijden in een dag 3-4 naar Uzès waar we volgende week zaterdag in elk geval de markt willen bezoeken, zijn we nog nooit geweest. Van daaruit klungelen we in een week of 4 een rondje ten zuiden van Avignon, we denken dat we gaan eindigen in Chateauneuf-du-Pape, van daaruit weer in een dag of 3 terug. Ik zag zojuist op het journaal dat in sommige Franse dorpjes geen water meer uit de kraan komt vanwege de enorme droogte, dat maar even in de gaten houden, net als de bosbranden.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
23.08.2022 15:50
@Hans030
Heel erg bedankt voor je mini-campingverslag. Heel handig vind ik de informatie wel of niet wandelen/fietsen.
Ook de toelichting van loopafstand naar dorpje is heel handig als je met camper bent of als je wilt gewoon even een ommetje in het dorp doen.
Geplaatst door: Pim
, Datum:
25.08.2022 15:38
@Mariet1 - de markt in Uzès is zeker leuk (vinden wij tenminste). Als jullie dan toch aan het 'klungelen' zijn, 10 minuten van Uzes ligt Saint-Quentin-la-Poterie. Een klein plaatsje waar wat kunstenaars hun waar tentoonstellen/verkopen. Route verkrijgbaar bij Office de Tourisme.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
25.08.2022 19:54
@Car2, graag gedaan. Ik heb ook alle campings een beoordeling gegeven op deze site.
Geplaatst door: ® monique1
, Datum:
26.08.2022 12:39
@Mariet1 wat een fijn vooruitzicht; wij vertrekken woensdag voor de 3e keer richting Uzès; inderdaad mooie markt maar Uzès zelf ook erg leuk; volgens meteo.fr gaat er wel veel regen komende week; hopen dat dat mee valt:)
Geplaatst door: ® Mariet1
, Datum:
26.08.2022 20:31
Pim, dat vind ik leuk om te horen, we hebben ons oog nl laten vallen op een camping in Poterie, iets met Moulin Neuf. Van daaruit willen we fietsen naar Uzès maar een leuk plaatsje om de hoek is natuurlijk altijd fijn.