Hoe ziet jullie zomervakantie eruit? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Johan
, Datum:
02.07.2022 22:25
Ha mensen,
Na alle tips die aan elkaar zijn gegeven en gekregen is het wellicht leuk om je reisplan voor de zomervakantie te presenteren.
Uiteraard doen we daar allen weer leuke tips en ideeën van op.
Ik zal de aftrap doen en ik hoop dat jullie volgen ;)
Wij gaan zondagochtend vroeg rond 04:00 uur met de caravan rijden richting Zuid Frankrijk.
Onze eindbestemming is Camping Le Montant in Sarlat (Dordogne) vanaf Rotterdam is dat 997 km.
We volgens gewoon de kortste route van Google Maps, Rotterdam-Antwerpen-Parijs-Orleans-Limoges-Sarlat.
Als tussenstop hebben we twee campings op het oog:
- Camping Grand Sologne 620km
- Camping le Lac de Mondon 784km
Afhankelijk van hoe de reis gaat maken we een keuze.
Voor het eerst blijven we drie weken op dezelfde camping staan. In verband met een baby van 3 maanden hadden we even geen zin in
meerdere keer verkassen. We hebben ons laten vertellen dat er in de Dordogne rondom Sarlat genoeg te zien is dus dat komt vast goed.
Voor de terugreis kijken we echt aan de hand van het weer waar we gaan overnachten.
Fijne vakantie alvast!
Geplaatst door: ® Janeway
, Datum:
03.07.2022 00:06
Wij gaan ruim 2,5 week op de zelfde camping. Kinderen zijn al groter maar vinden het fijn om op 1 plek te zijn. En ik vind dat ook niet erg. Dit jaar voor het eerste een makkelijke vouwwagen hiervoor een heel bouwwerk. Dat stimuleert ook niet om steeds te verkassen. Wij gaan ook naar de Dordogne en reizen op zondag en hebben een tussenstop op la grande Sologne. Iets meer dan over de helft en de volgende dag nog 400 km oid.
Rondom Sarlat is er idd genoeg te zien. Geniet van je vakantie
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
03.07.2022 00:18
Bestemming : saint cyprien plage ( camping calagogo)
Uur of 7/8 in de ochtend weg vanuit zutphen.
Luxemburg ff stoppen koffie happie eten..tanken.
Dan om de 2 -2,5 uur ff stoppen bij de aires. Altijd ff in de winkels kijken bij de produits regionaux. Wat lekkers mee , ff broodje eten koffie voor de vrouw sappie voor mij. Dan uur of 5 eten bij Macon. Dan laatste stukje naar
Ibis styles villefrance sur saone. Lekker ff douchen poosje lezen op tijd naar bed . Uur of 7 opstaan ontbijten. Relaxed de route soleil weer op. Dan weer ff om de 2 uur stoppen zowizo bij montellimar ff wat nougat halen . Uur of 12 ff lunchen. Dan de snelweg af bij leucate langs de kust laatste stuk naar de camping.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
03.07.2022 00:22
Plan, welk plan? Een ruw idee meer niet. Idee is nu Dolomieten. Maar als we op de dag van vertrek meer zin hebben in de Dordogne, Bretagne, de Jura of Noorwegen, dan wordt het dat...
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
03.07.2022 07:19
, Datum:
03.07.2022 07:29
Jammer dat de laatste door mij genoemde camping in Thionville verwijderd is van deze site. De camping was aan het begin van het seizoen nog gesloten wegens te kort aan personeel. Ik heb dat vernomen doordat ik een mail kreeg van het gemeentehuis toen ik wilde boeken. Er is door iemand toen een mening over geplaats. Inmiddels zijn die problemen opgelost en is de camping weer open. Ik heb er gisteren gereserveerd. Jammer als er nu klandizie wordt misgelopen doordat mensen denken dat de camping niet meer bestaat.
Geplaatst door: frank
, Datum:
03.07.2022 07:31
Plan is vrij simpel dagelijks naar mijn werk en s'avonds weer thuis overnachten.
En in de weekenden genieten van ruimte op terrassen en in restaurants in ons stadsie omdat iedereen weg is.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
03.07.2022 07:59
Wij rijden op een drukkere dag rond 9 a 10u weg. We hebben geen planning qua stops, maar zal elke 2 uur zijn en we wisselen dan ook van chauffeur.
We rijden via A2, E25 Luxemburg, Nancy, Dijon en daar overnachten we. Dan pakken we een beetje vroeg de A39 en via Grenoble, Gap naar de Alpen. We blijven wel op dezelfde camping omdat we laat waren met reserveren en we het ook niet zo zagen zitten om rond te trekken. We hebben 2 pubers mee en het kan mee of tegen vallen, maar we zien het wel.
De terugreis gaan we zoals de drukte ons er toe brengt. We overnachten dan bij Nancy. De laatste nacht op de camping doen we in piepkleine tentjes en dan zijn we ook vroeg weer op pad.
Veel voorpret gewenst en een fijne vakantie!
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
03.07.2022 08:51
16 juli vertrekken rond 04.30 vanuit twente vertrekken met vouwwagen. Overnachten dan bij B&B Hotel Valence Nord. Komen daar vaak tegen 18.00 aan. Vouwwagen staat daar mooi veilig, wat eten bij de mac. Nog even stoeltje neerzetten op de galerij buiten en met een wijntje genieten van alle rumoer daar. Meestal om 21.00 de knollen op en naar bed. Volgende dag bij hotel ontbijten en door rijden naar 1e camping Amfora in Spanje. Schoonouders komen daar ook een paar dagen, wij blijven 8 dagen. Dan terug richting Frankrijk en nog 8 dagen op camping Hirondelle.
Aftellen is hier begonnen!
Geplaatst door: Ivop
, Datum:
03.07.2022 09:07
Na een fijne voorseizoen vakantie in het zuiden gaan we over een paar dagen naar Zweden om daar een wandelroute van 450 km te lopen. Eten slaapzak enzovoorts op de rug. Spannend
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
03.07.2022 10:09
Thuis In Noord-Holland met een stapel foto-albums "met de foto's van alle prachtige plaatsen en lieve mensen in Frankrijk waar we ooit hebben gekampeerd. Wordt een lach en een traan. Echtgenoot heeft - zonder dat ik het wist - onze trouwe caravan verkocht voor een paar euro. Hij heeft geen zin meer in "dat gedoe" en zit liever thuis bij de TV. Gelukkig heb ik de foto's nog en lees ik mee op deze site en kan ik soms wat tips geven. Veel plezier allemaal!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
03.07.2022 10:20
, Datum:
03.07.2022 10:50
Fijn dat de camping weer is toegevoegd en dat alle meningen behouden zijn gebleven.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
03.07.2022 10:53
@Ivop wat gaaf!! Veel plezier!!
@digi-oma, dat meen je niet! Zonder overleg zo iets in je eentje beslissing en doorzetten vind ik nogal wat... Als je man er geen zin meer in heeft, dan schaf je voor jezelf toch een fijn klein tentje aan een ga je alleen op pad om nieuwe herinneringen te gaan maken!? Mijn man had dan de pot op gekunt.....
Geplaatst door: Wima
, Datum:
03.07.2022 10:53
Op 7 augustus rijden we rond 06.00 uur weg. Via Maastricht, Luik, Luxemburg naar ons overnachtingsadres in Châtenoy le royal.
De volgende dag rijden we na het ontbijt verder naar camping Le Ranc Davaine in Saint-Alban-sous-Sampzon. Daar blijven we 10 nachten.
Daarna weer naar huis.
Na 2 jaar vakantie in Nederland heb ik er superveel zin in!!! Aftellen maar.....
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
03.07.2022 10:56
Lieve @digi-oma, voor jou vind ik dit echt heel droevig. Je was altijd paraat met tips en ideeën en sinds ik dit forum lees, kom ik je al tegen. Is er geen andere mogelijkheid meer voor jou om toch je reislust te bevredigen? Ergens begrijp ik wel dat je op een zeker moment niet meer kunt gaan. Je hebt er wel een bepaalde conditie voor nodig om te reizen. Als ik kon, nam ik je mee.
Heb je misschien nog een aardige tip voor de omgeving van lac Serre Ponçon?
Bedankt voor je aanwezigheid iig. Liefs!
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
03.07.2022 11:52
Wij gaan op maandagochtend weg uit Friesland. We gaan via Maastricht en Luik is het plan. We moeten door Luik dat weten we maar we hebben geen aanhanger o.i.d.
Overnachting in Nancy (Ibis Styles Houdemont) of bij mijn broer die een huisje in de Vogezen gehuurd heeft.
Volgende dag over de A39 naar Grenoble. Bij Grenoble weer een overnachting (Ibis Budget Voreppe)
Dan via de route Napoleon naar Castellane. We hebben 10 dagen een chalet gehuurd op Chasteuil Provence.
Op zondag terug dan gaan we via de col weer terug en dan de A6. Overnachting in Nuits-Saint-Gorges (Ibis budget)
Vanaf Metz naar Saarlois en via Duitsland terug. Bij Emmen de grens over en dan weer naar Friesland.
De zomer is nog niet om dus weekendjes met onze boot weg in Augustus.
In september ga ik met mijn oudste dochter nog 4 dagen naar Londen.
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
03.07.2022 14:02
Op 7 augustus rijden we om 04:45 weg uit Aalsmeer. Tegen 05:30 komen wij mijn schoonouders bij de Lucht (Den Bosch) tegen en rijden ze achter ons aan. Dan gaan we via Luik (Namen?), Luxemburg, Metz, Nancy, Dijon en stoppen wij bij Lyon-Nord voor een hotelovernachting. Dat is een aardige rit, maar dan hebben wij verreweg het langste stuk er op zitten.
Op 8 augustus gaan we dwars door Lyon (of toch via het vliegveld, even de drukte scannen) richting Valance en Montélimar en dan richting Saint Jean Le Centenier en dan blijven wij 17 nachten bij Les Arches. Dit laatste stukje is slechts 2 en een half uur en dat is erg lekker, rond het middaguur ben je er wel.
Op 25 augustus rijden wij weer naar huis, maar doen nog een hotelovernachting in Dijon. De volgende dag rijden wij dan het laatste stuk richting Aalsmeer.
De terugreis heb ik wat beknopter beschreven, daar denk ik liever nog niet aan. Ik hoop op goed weer gedurende die drie weken, dus rond of boven de 30 graden.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
03.07.2022 14:22
Het zit er alweer op. Geen Frankrijk, dit jaar. Al een paar jaar stond Zweden in de planning, maar in 2020 en 2021 zijn we in NL gebleven. Dit jaar kwam het er dan eindelijk van! Met een overnachting net voor Kopenhagen (Ishøj Strand Camping) zijn we via de Storebelt- en de Öresundbrug naar nationaal park Tiveden gereden, camping Stenkällegård. Hier hebben we enkele dagtochten gelopen en een tweedaagse richting Tivedstorp, deels over de Bergslagsleden.
Na een week verder gereisd naar Höga Kusten, camping Friluftsbyn bij Docksta. Eerst een aantal dagtochten gelopen bij Skuleberget, nationaal park Skuleskogen en Högklinten om genoeg trainingskilometers en hoogtemeters in de benen te krijgen voor het ultieme doel: Höga Kustenleden. In 4 dagen liepen we vanaf Höga Kustenbron ongeveer 80 km om te eindigen in Docksta, waar de “grote” tent (een bescheiden Karsten 260) nog stond. Een prachtige tocht, waar we 2x overnachtten op idyllische plekjes aan de Botnische Golf en eenmaal op 200 meter hoogte. Daarna moesten we de auto nog ophalen op het beginpunt, maar door een feestweekend reden er 3 dagen geen bussen. We konden fietsen huren: loodzware Kronans met 3 versnellingen. Hierop hebben we de rit van 60 km volbracht.
We deden ook nog een mooie tweedaagse kanotocht op zee: vanaf Veåsand de Norrfjärden uit, om het eilandje Mjältön (het hoogste eiland van Zweden) heen. Daar bevindt zich een mooi baaitje waar boten kunnen aanleggen. Hier hebben we gekampeerd. Een Fins stel op een zeilboot had de sauna alvast voorverwarmd!
Na twee weken in dit schitterende gebied begonnen we aan de reis terug. Met nog een tussenstop in Falun. 4 jaar geleden toen ik hier was was het zo’n 35 graden kouder! Maar dat was in januari. Dagje wandelen en een bezoek aan de oude kopermijn. Toen zat het erop. In 2 dagen, via Helsingborg-Helsingør en nogmaals de Storebeltbrug weer naar huis.
Het was een prachtige reis, en volgens veel mensen op het Zweden Forum raak je snel besmet met het Zwedenvirus. Toch heb ik weer veel zin om volgend jaar weer naar Frankrijk te gaan: betaalbaar kamperen, lekker uit eten gaan, ruime keuze aan verse producten in de supermarkt, lekker broodje halen bij de bakker. Dat heb ik toch wel gemist!
Geplaatst door: M
, Datum:
03.07.2022 16:21
Voor het eerst in zeker 20 jaar Frankrijk gaan wij “vreemd” 😂
Wij vertrekken 12 september voor een Fly-drive rondreis in Sardinië.
Nog niet eerder geweest, dus erg spannend allemaal.
Ja weet je…..er moet toch meer op deze wereld zijn dan alleen Frankrijk 😂
Geniet van jullie vakantie.