Hoe ziet jullie zomervakantie eruit? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: EstherB
, Datum:
15.07.2022 00:09
@Gerda@ Natuurlijk! Dat is Le petit mas d’ile in Confolens.
Geplaatst door: Gerd@
, Datum:
15.07.2022 10:01
Bedankt EstherB , dat lijkt me ook een hele fijne relaxte camping ! Ik zet hem op mijn lijstje.
Geplaatst door: Leegwater
, Datum:
17.07.2022 18:52
Lieve Digi-oma, wat hadden wij altijd leuk kontakt, wisselden ook onze fotoboeken uit. Maar ook wij hebben de caravan verkocht, mijn man kreeg meer moeite met het rijden en de afstanden, ik had er ook heel veel moeite mee, maar ja, ik reed niet met onze “hut”, wij genieten nu van rondreizen , oa zijn we naar Ierland, Israël en de Balkan geweest, super mooie reizen, eind Augustus gaan we voor een rondreis Spanje, we zien heel veel en genieten ook op deze manier van onze vakantie’s, het was in het begin ff slikken voor mij, maar we genieten nu allebei ! Bedankt voor alle mooie tips, zo zijn wij ook in Bretagne door uw verhalen, prachtige streek, we kijken er met heel veel plezier op terug!,😘😘
Geplaatst door: ® roelm
, Datum:
18.07.2022 16:25
7 aug rijden we ca 500 km tot Orleans. Lekker relaxed, overnachtingshotel.
De dag erna nog zo'n 500 km naar Camping Camp Redon (in de Tarne).
Daar blijven we 2,5 week. Dezelfde camping als vorig jaar. Beviel ons zo goed.
Eten op de camping als we willen, zelf koken of BBQ bij de tent, of uit eten. Alles kan.
De terugweg proberen we - net als vorig jaar - in 1 x te doen.
Heen rijden we via Reims en Troyes. Terug via Parijs.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
18.07.2022 16:34
We hadden goede plannen, goed geoefend ook, maar door medische redenen vakantie af moeten breken na een dag
Geplaatst door: ® Carla
, Datum:
23.07.2022 10:46
@Sandra. Je had voor de terugweg de camping municipal in Thionville op het oog. Voor zover ik weet is die gesloten... Stond op internet.
Geplaatst door: ® Carla
, Datum:
23.07.2022 10:50
Wij zijn onderweg naar Normandië en Bretagne. Gisteren besloten aan de hand van de weersverwachting. Het wordt overal in Frankrijk bloedheet behalve daar. We zien wel waar we terecht komen. We gaan gewoon 4 weken genieten van het onbekende.
Geplaatst door: ® gcverheij
, Datum:
23.07.2022 11:22
@carla, volgens mijn informatie is in Thionville zowel de municipal als ook de nautic gewoon geopend.
Geplaatst door: campertjes
, Datum:
02.08.2022 12:33
@digi-oma: blijf vooral op het forum komen. je hebt in de loop van de jaren zoveel goede, handige, tips gegeven.
Jammer dat je niet meer kampeert. Ik sleur mijn echtgenoot gewoon ieder jaar mee, wel of geen 'gedoe'. Hij is al met pensioen, ik nog niet, dus ik verdien die vakantie.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
02.08.2022 18:16
@Carla, inderdaad was de camping gesloten inmiddels zijn ze volgend hun eigen site (die van de gemeente Thionville weer open. Op Google staan ze inderdaad nog als gesloten.
Als ik er ben zal ik dat even aan de beheerder ter plekke melden. Wij hebben gebeld en gereserveerd, dus zeker weten dat ze open zijn.
Geplaatst door: Yvonne2
, Datum:
03.08.2022 17:55
Mijn zomervakanties zijn leuk, maar niet zoals "vroeger". Wij gingen elk jaar naar Frankrijk op vakantie, we leefden van vakantie naar vakantie. Ik was in mei al aan het zoeken naar campings voor het volgende jaar terwijl we nog op vakantie moesten. Heerlijk vond ik dat, die voorpret. We hebben zulke leuke, mooie plekken gezien! 3 jaar geleden is mijn man onverwachts overleden en sinds die tijd ben ik helaas niet meer in Frankrijk geweest. Ik zou zo graag willen en ik rijd ook wel met de caravan, maar ik wil niet in mijn uppie zo'n stuk rijden en op een camping staan. Hopelijk gaat er volgend jaar een vriendin mee, zodat ik weer kan genieten van dit geweldige land! Dan heb ik weer iets om naar uit te kijken, heerlijk! :-)
Geplaatst door: Henk10
, Datum:
03.08.2022 21:01
Wij hebben december 2021 al geboekt voor 17 dagen Domaine du Verdon in Castellane. Dit was een aanbieding, normaal boeken we later. Op zaterdag 23 juli zijn we vertrokken richting Lyon waar we overnacht hebben in een eenvoudig snelweg hotel (première class). De volgende dag nog zo'n 4 uur rijden tot we op de camping aan kwamen. We zitten in een huur accommodatie, dit bevalt ons prima. We koken vaak zelf, maar halen ook zo nu en dan wat af bij de camping (pizza, patat). Voor de rest veel zwemmen in het zwembad, plaatsjes bezoeken, van de natuur genieten etc. S'avonds soms wat op het terras drinken, als de animatie ons aanstaat. Maar dit is veelal niet aan ons besteed. Voor de rest spelletjes doen, tafeltennis, voetballen, biertje drinken. De dagen vliegen weer voorbij.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
04.08.2022 13:35
Over 3 weken mogen wij erop uit. We hebben een route uitgestippeld...Elzas, Vaucluse, Gard...
Maar we bespreken niets,dus de route kan nog steeds veranderen.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.08.2022 19:53
Het is al weer voorbij (snif). Maar, 3 prachtige weken gehad. Voor het eerst erop uit met een huurcamper. We hebben tot 1 week van te voren gekeken naar 3 mogelijke routes/ richtingen, bij voorspeld zeer heet weer zou het richting Bretagne worden, bij voorspeld slecht weer in het noorden zou het voorbij Lyon worden. Uiteindelijk werd er "gemiddeld" zomerweer voorspeld (tijdens de vakantie bleek dat het toch wel warm was) en onze route was via de Franse Ardennen, via Reims, Troyes, Bourgondie, stukje Jura. Totaal op 11 campings verbleven. Nergens hutje-mutje (vaak de helft bezet), allemaal redelijk kleinschalige terreinen (40-60 plekken, enkele uitzonderingen naar boven of beneden). 3 weken mooi weer (soms wat warm, maar 2 regenbuien in de hele vakantie en verder zon, zon, zon.... heerlijk). Hadden vrijwel overal mooie schaduwplek.
Met camper weg heeft voor- en nadelen. Belangrijkste voordeel is flexibiliteit. Je kunt in 15 minuten weg rijden. Soms hadden we de volgende camping 30 km verderop. We reden bij die kortere verplaatsingen vaak rond 10 uur weg, zodat we rond 11-12 uur weer gesetteld waren op de volgende camping. Bij iets verder gelegen campings gingen we juist later en zorgden na 14 uur aan te komen. Maar op meerdere campings mocht je ook zelf een plaats uitzoeken bij afwezigheid receptie (voordeel van die kleinere campings). Een nadeel van de camper is het vierkante blok waarmee je onderweg bent, dus bij onderweg "even" parkeren moet er wel voldoende plek zijn etc.
Ook een nadeel is dat je eenmaal op de camping niet meer weg kan (althans, dat vinden wij: te veel "gedoe" voor ons en eventuele buren). Wij hadden dit deels ondervangen door fietsen bij ons te hebben en we deden onderweg boodschappen (wat ook wel weer een voordeel is, want eenmaal op de camping "moet" je dit niet meer doen). Fijn dat we 3 weken buiten konden leven: geen tv, wel boek lezen, muziek luisteren etc.
Voor het eerst in een aantal jaren weer op campings verbleven (afgelopen jaren huizen gehuurd). Voordeel is dat je sneller een praatje maakt, je ontmoet meer mensen bij rondreizen en verblijf op campings. Alleen maar leuke mensen ontmoet, zowel de medekampeerders als de campingeigenaren etc.
De 11 campings zijn gelegen in:
1. Port Diseur in Montherme (08800, Ardennes) - omgeving Charleville-Mezieres: aan te bevelen, fietspad langs de maas naar Charleville (aardig stadje). Camping mooi aan maas en op loopafstand van supermarkt en dorpje;
2. Fromentelle in Dosches (10220, Aube) - omgeving Troyes: aan te bevelen, fietspad naar Troyes (mooie stad) en leuk meer met mooi strandje in Geraudot. Zeer rustige camping, wel rustige weg er langs (maar stoorde niet);
3. Municipal in Chablis (89800, Yonne) - mooie omgeving, leuk plaatsje: aan te bevelen: e-bike winetours. Hele mooie groene camping, je loopt zo het stadje in. Zeer sfeervol;
4. Municipal in Auxerre (89000, Yonne) - zeer ruim terrein op loop-/fietsafstand langs rivier/ park van centrum van heel gezellige en mooie stad Auxerre. Sanitair heel oud, gek gelegen naast voetbalstadion, maar ook naast schitterend gemeentezwembad. Prima voor 1-2 nachten om het leuke Auxerre te bezoeken (NB. camping wellicht te mijden in voor- en naseizoen als er wel wedstrijden zijn?);
5. Jeunesse in Vezelay (89450, Yonne) - mooi uitzicht, heel klein terrein, sympathiek, op loopafstand van het mooie plaatsje Vezelay met beroemde basiliek;
6. Le Paluet in Matour (71520, Saone et Loire) - fijn gemeentezwembad (gratis) naast de camping, mooie omgeving om te wandelen. Naast zwembad ook meer naast camping en op loopafstand van het kleine dorpje. Camping was naar onze zin iets te druk qua beweging (relatief veel kinderen);
7. Le Hameau des Champs in Cormatin (71460, Saone et Loire) - ontzettend leuke en groene kleinschalige camping, loopafstand plaatsje en kasteel (bezoek waard, interieur heel mooi), fietsen over vlak prachtig fietspad naar Cluny. Komen zeker een keer terug om de andere kant ook nog op te fietsen;
8. Faviere in Lac des Rouges Truites (39150, Jura) - hele kleine natuurcamping, heel rustig, gelegen in het groen. Alleen geschikt voor wandelaars. Sanitair zeer matig, wel hele mooie en zeer rustige omgeving;
9. Camping de Besancon in Chalezeule (25220, Doubs) - grotere stadscamping met meer "beweging" dan wij gewend waren maar toch prima geslapen daar, gelegen naast heel mooi groot gemeentezwembad (gratis) en op 7-8 km via prachtig vlak fietspad langs rivier naar centrum van gezellige stad Besancon. Wel doorgaande weg naast camping;
10. Parc du Chateau in Epinal (88000, Voges) - sympathieke camping met nieuwe eigenaren, zwembadje, op loopafstand via park naar centrum Epinal. Heel rustig;
11 Camping Ettelbruck in Ettelbruck (Luxemburg) - prima camping op loopafstand van het aardige plaatsje.
Eigenlijk hebben we op 12 campings gestaan, eerste nacht in Nederland op een camping gestaan.
Voor alle campings heb ik een mening geplaatst.
Voor wie nog gaat: veel plezier!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
05.08.2022 16:16
Wij zitten al elf weken in Frankrijk, hebben op meerdere campings gekampeerd en staan nu op Camping de L'Arche in Anduze, steeds mooi weer gehad, maar op dit moment stort het van de regen en onweert het hier.......
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
05.08.2022 17:10
@Yvonne2, wat verdrietig! Ik kan me goed voorstellen dat alles dan totaal anders is. Een vriendin van ons die met haar man in een camper woonde en in Frankrijk rond zwierf verloor ook haar man. Enige tijd later ging ze toch weer op pad nadat ze iemand gevonden had die ook niet alleen wilde reizen. Beiden reisden in hun eigen camper.
Hoewel het leuk was werd het nooit meer hetzelfde.
Hopelijk geniet jij ook gauw weer van Frankrijk. Veel sterkte en geluk gewenst!
Geplaatst door: ® Eriba410
, Datum:
07.08.2022 14:31
5 juli na het werk weggereden. 1e stop in de Ardennen in Manhay. De volgende dag naar Lac Kir in Dijon. Daarna 8 dagen in Die gestaan op Domaine du Murier en daarna 2 weken op onze vaste stek op Camping de Savel. Op de terugweg overnacht in Liverdun bij Nancy. Nu aan het kijken voor volgend jaar naar kleine rustige campings aan een meer.
Geplaatst door: ® lmb1
, Datum:
08.08.2022 15:04
Complimenten voor Hans030, zoals altijd informatieve en positieve bijdragen en antwoorden. De uitgewerkte camperreis is helemaal leuk. Een paar campings kennen we en helemaal goed. Dank
Geplaatst door: Yvonne2
, Datum:
08.08.2022 17:06
Carolien@1, het is inderdaad heel anders nu. Je hebt gelijk, het zal nooit meer zoals vroeger worden. Maar ik heb wel hoop voor de toekomst, hoor. Eerst maar eens kijken voor volgend jaar. Als mijn vriendin niet mee gaat wil mijn dochter met me mee, dus ik kan alweer zoeken naar een leuke regio :-). Ik wil het liefst naar de Cote d'Azur (Le Lavandou), maar ik vind het wel een dingetje om 1300 kilometer met caravan te rijden. Maar misschien moet ik me daar ook maar overheen zetten en gewoon gaan. Ik wil zeker naar Zuid Frankrijk, ik vind de Ardeche mooi, de Vaucluse en de Gard, dus het is altijd een lange rit. De voorpret is in ieder geval al leuk, heerlijk!
Geplaatst door: Herman
, Datum:
09.08.2022 13:20
@Yvonne2,
Als je de tijd hebt is mijn advies om de reis in gedeeltes te knippen. Wij rijden tegenwoordig de 1e dag naar Noord-Frankrijk, de 2e dag ter hoogte van de Morvan, blijven hier twee of drie dagen staan, en dan verder naar het Zuiden, eventueel ook nog met een tussenstop van twee of drie dagen. En op de terugweg hetzelfde.