Hoe ziet jullie zomervakantie eruit? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
03.07.2022 17:49
Wij hebben een vaag reisplan wat ieder moment weer kan veranderen - zoals ieder jaar - dat hangt vooral af van de weersvoorspelling en wat er onderweg op ons pad komt. We hebben bedacht dat we dit jaar een beetje richting de Italiaanse grens willen gaan, dus de Haute Savoie, Savoie en de Haute Alpes. En verder zien we het wel welk gebied (of gebieden) we nog meer gaan bezoeken. We trekken altijd rond en reserveren nooit.
De route gaat via Luxemburg, Nancy, Metz, Dijon en dan richting Italië. Over 2 weken vertrekken we en ik moet nog op zoek naar een paar campings die voldoen aan onze wensen; klein, eenvoudig en vooral rustig. Verder bezoeken we graag de hoger gelegen campings vanwege de koelere nachten. Maar dat gaat vast wel goed komen. Campings genoeg in Frankrijk :-)
Geplaatst door: Nancy
, Datum:
03.07.2022 20:25
Wij vertrekken ergens in het eerste weekend van augustus en komen 3 weken later weer thuis. Bestemming is Frankrijk en we zien wel waar we uitkomen.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
03.07.2022 22:55
Wij vertrekken op 16 juli om ? (als we klaar zijn, verwachting is rond 13.00 uur. Eindbestemming camping in de buurt van Sarlat, Dordogne. We willen ergens na Parijs overnachten op een Aire en dan ‘s morgens vroeg vertrekken voor het laatste stuk. We hebben de camping voor een week geboekt vanaf zondag 17 juli en daarna zien we wel. Totaal 3 weken vakantie met als afsluiter een familieweekend in een hotel in Brabant. Daar zetten we de caravan op de parking bij het hotel en gaan we nog lekker luxe 2 nachten in een hotel. Groot voordeel: we hoeven geen koffers te pakken, want een groot deel van onze garderobe hangt/ligt al in de caravan + eigen kussens mee 😉 Het aftellen kan beginnen; nog 9 dagen werken 🙃 Fijne vakantie allemaal 🤗
Geplaatst door: Karla
, Datum:
04.07.2022 08:24
Wat leuk om al deze vakantieplannen te lezen, het begint toch ook al wel te kriebelen nu, ondanks dat wij nog even tot augustus moeten wachten. Wij vertrekken op een dinsdag, eind van de middag, vanuit Rotterdam en overnachten bij Reims. De volgende ochtend rijden we door naar Chamonix, waar we 6 nachten staan. Vervolgens 6 nachten bij Gorges du Verdon en 6 nachten in de Drôme. Op de terugweg overnachten we in Nuits-Saint-Georges (nog even wat wijn inslaan!) en rijden daarna in één keer door naar huis. Heel veel zin in!
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
04.07.2022 10:34
Dit jaar gaan we weer normaal naar Frankrijk. 18 augustus vertrekken we voor eerst een week Haute Savoie (nabij Chamonix), daarna week L'isle sur la Sorgue en nog 2 weken Sainte Maxime. Alleen bij de 2e week staan we op de camping (mobilhome). De rest een appartement en in een vakantiepark.Veel zin in. :)
Geplaatst door: Lia
, Datum:
04.07.2022 12:15
We zijn net een week terug,2 weken Somme.
Heel warm,maar heerlijk gehad.
Nu aftellen naar 2 september.
We rijden dan rond 4.00 uur weg, we komen bij Haarlem vandaan ,en overnachten in Beaune.
Airbnb gehuurd,we hebben hier al een keer of 3 overnacht en bevalt zeer goed.
Dan de volgende ochtend vroeg op weg om de laatste 500 km te rijden naar olonzac( Aude)
Daar blijven we 3 weken.
We komen hier al een aantal jaren,maar nu een keer een ander huis geboekt.
Hondje lekker mee.
Gelukkig slaapt hij de hele weg...
En terug eigenlijk hetzelfde maar dan omgekeerd....
We reden altijd in 1 keer terug,maar heb vorig jaar gemerkt dat dat geen succes meer is.
Dus lekker nu met overnachting.
En zaterdag in de loop van de dag weer thuis.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
04.07.2022 12:25
Wij vertrekken met caravan zondag 31 juli om 09:00uur. Wij overnachten dan en maandag 1 augustus komen we dan aan in de Drome waar we 1.5 week blijven. Vervolgens gaan we nog 1.5 week richting Valras Plage. Zondag 21 augustus rijden wij weer richting NL met waarschijnlijk nog een tussenovernachting (denk tussen Beaune en Metz). We hebben er weer heel veel zin in!
Geplaatst door: Mark
, Datum:
04.07.2022 13:58
Wij vertrekken 5 aug. richting onze eerste stop in Duitsland, dan doen we 6 augustus een kort stukje Frankrijk in (200km) en nog een tussenstop na Lyon. om op maandag 8 augustus aan te komen op camping Les Charmilles.
Dit is het schema:
Wildbach Camping - 5 augustus - 414km
Villey-le-Sec - 6 augustus - 273km
Chateau de Senaud - 7 augustus - 458km
Les Charmilles - 8 augustus - 217km
Dan blijven we tot 26 augustus staan, en de terug reis plannen we wel als de vakantie tegen het einde loopt.
Erg veel zin in, we doen het lekker rustig aan omdat het voor ons de eerste keer is met de caravan richting Frankrijk (behoorlijk stukje ook 1300km)
Geplaatst door: Anne
, Datum:
04.07.2022 14:13
Zaterdag vertrekken wij van huis, dinsdag via Livorno de vertocht naar Corsica. Na 4 weken, genieten, rondtrekken en relaxen varen we vanaf Corsica naar Nice. En gaan in 3 a 4 dagen terug naar huis.
Geplaatst door: Domaine
, Datum:
04.07.2022 15:07
Ivm boeken toen we nog volop in de corona regels zaten ben ik voor safe gegaan en heb 3 weken bagnols op de camping ( Genêts d,or. )
We vertrekken vrijdag 29 juli einde middag en hopen ivm zwarte zaterdag in de nacht volop kilometers te maken.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
04.07.2022 19:01
Allereerst @digi-oma, wat een bizar en verdrietig verhaal! Na jaren kamperen erop deze manier een einde aan maken, is wel heel raar.
Ik heb veel tips van je gehad, en met plezier alles gelezen. Ik hoop dat we er nog lang van mogen genieten!
Wij vertrekken de 16e , met eerste stop in Elzas, Obernai, dankzij tips hier 😃
Dit keer geen Frankrijk, maar we steken de grens over naar de mooie Alpen in Zwitserland.
2 weken genieten op 1 plek, met vooral als plan te gaan wandelen en genieten in de bergen, met s’avonds ( het mag daar nog) een kampvuurtje onder de immense sterrenhemel.
Superzin in.
Iedereen een hele fijne vakantie!
Geplaatst door: Lia
, Datum:
04.07.2022 19:24
@digi oma...
Wat ontzettend triest dat uw kampeervakantie's zo moet eindigen!
En dat zonder overleg....
Hopelijk wordt het een mooie zomer,en komt u man voor de tv weg!
Geplaatst door: Martin-FR
, Datum:
04.07.2022 20:28
@digi-oma. Met veel plezier maak ik gebruik van dit forum. Wij komen al jaren in Frankrijk. En vaak kom ik u hier tegen met fijne verhalen en tips. Meestal bijdragen voor Bretagne dacht ik. Uw berichten zijn prettig en aangenaam om te lezen. Altijd levenslust en positief. En volgens mij reist u graag. Ik hoop en wens dat u weer gaat reizen en het op pad zijn is het belangrijkste. Dat kan op allerlei manieren. Dat uw man de caravan heeft verkocht is jammer maar heeft ongetwijfeld een voor hem goede reden. Ook begrip hiervoor!
Alle goeds!!!
Geplaatst door: conny
, Datum:
14.07.2022 09:36
@digi-oma; ik sluit me bij @martin-Fr aan.
Dank zij U heb ik Bretagne leren kennen en in mijn hart gesloten.
Blijf ons helpen a.u.b. en koester de mooie herinneringen (misschien eens iets huren (met tv) op een camping ?)
Geplaatst door: conny
, Datum:
14.07.2022 10:05
In juni een rondje (bloedheet) Frankrijk (Lot-Pyreneeen-Carcasonne-Mont Ventoux) en september ......? (waarschijnlijk Bretagne).
Niets te klagen.
Geplaatst door: Katja
, Datum:
14.07.2022 12:17
Wij hadden al 4 campings in de provence gereserveerd..
We zagen 2 dagen voor we gingen,nu 1 week geleden de hitte van boven 35 graden op de weersberichten. En we weten dat we het dan te heet vinden.We doen ook graag nog wat.
Alles omgegooid en naar bretagne gegaan met tussenstop in baai le somme.Met de opblaastent.
Wel 150 euro reserveringskosten kwijt. Dit was het eerste jaar dat we reserveerden!
We zitten nu bij Erquy,daarna gaan we nog naar de roze granietkust en daarna naar de zuidkust.
Wel effe omschakelen maar Bretagne gingen we steeds niet heen vanwege het weer.
Het is hier heerlijk met wind en zon.
De campings zijn wel vol maar met weinig eisen lukt het.
Geplaatst door: EstherB
, Datum:
14.07.2022 16:17
We vertrekken op zondag rond een uur of 11 met de vouwwagen richting een b&b in de buurt van Orleans, daar blijven we 2 nachten, zodat we eerst kunnen onthaasten.
Dinsdag rijden we dan verder naar een kleine camping in de Medoc voor een weekje strand en wijn. Dan door naar een middelgrote camping in de Pyreneeën, met wat sportieve activiteiten en een bezoek aan Sant Sebastián en Lourdes.
Daarna weer richting NL, maar eerst een paar dagen op onze favoriete kleine camping in de buurt van Limoge waar we nu voor de 7e keer naartoe gaan. Daar gaan we lekker niksen, gezellig aansluiten bij de Table d’hôtes en het kampvuur (als het kan).
Geplaatst door: marian
, Datum:
14.07.2022 18:37
Wij zijn net terug. Overnachting gedaan in huurtent bij pont de Vaux. Dag ervoor geboekt. Daarna 10 dagen in saint-andre-de rocpertuis. Camping la plage. Eerste 8 dagen heerlijk en goed warm, laatste 2 dagen erg, erg heet. Gelukkig een goede rivier. Maar daarom weer een overnachting geboekt in pont-de-vaux en de dag erna naar de Vogezen. Daar nog 5 dagen gebleven. Even wat koeler na de hitte. Heerlijke vakantie gehad.
Geplaatst door: EstherB
, Datum:
14.07.2022 18:43
We vertrekken op zondag rond een uur of 11 met de vouwwagen richting een b&b in de buurt van Orleans, daar blijven we 2 nachten, zodat we eerst kunnen onthaasten.
Dinsdag rijden we dan verder naar een kleine camping in de Medoc voor een weekje strand en wijn. Dan door naar een middelgrote camping in de Pyreneeën, met wat sportieve activiteiten en een bezoek aan Sant Sebastián en Lourdes.
Daarna weer richting NL, maar eerst een paar dagen op onze favoriete kleine camping in de buurt van Limoge waar we nu voor de 7e keer naartoe gaan. Daar gaan we lekker niksen, gezellig aansluiten bij de Table d’hôtes en het kampvuur (als het kan).
Geplaatst door: Gerd@
, Datum:
14.07.2022 19:13
@EstherB , mag ik eens vragen welke kleine camping in de buurt van Limoges dat is ? Wij zijn op dit moment op een camping vlakbij Bayonne ( en terug aan het komen van 6weken Spanje en Portugal ) en morgen rijden we richting noorden . Misschien doen we Limoges ook nog aan !