Recente ervaringen Franse simkaarten i.c.m. MIFI (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
07.07.2022 23:07
@RonaldB,
Tot nu toe heb ik geen beperking ervaren, maar wat niet is kan nog komen. Ook wel een beetje vreemd dat dit als beperking is vermeld onder de kop van abonnementen en dat er bij de aanschaf van de bundel niks over vermeld wordt. Ik blijft tot eind augustus in Frankrijk. Eens kijken wat Vodafone gaat doen bij een hoger verbruik. Het lijkt mij heel vreemd dat ze je afsluiten als je op een dag meer dan 2 GB gebruikt. In een wek zou je dan voor Euro 14.- max 14 GB kunnen verbruiken, maar als je afgekapt wordt per dag, dan is dat in de praktijk een stuk minder. De prijs zou dan dik boven 1 Euro per GB uitkomen en dat is ook niet geweldig.
Ik heb in elk geval ook een prepaid sim van SFR waar ik een bundel van 150 GB per maand voor Euro 40.- kan gebruiken (alleen als je een geregistreerde gebruiker bent, en dat gaat niet eenvoudig als je buitenlander bent) .
Geplaatst door: ® JurgenB
, Datum:
08.07.2022 01:17
Onderstaand staat gewoon in de vooraarden voor prepaid die te downloaden zijn van de site van vodafone.
Er is dus een fair use policy en niet zoals de klantenservice zegt een keiharde cap. Ik gebruik de weekbundels al jaren tijdens mijn vakanties en heb de ervaring dat we niet afgeknepen worden. Kijk bijvoorbeeld F1 met voorbeschouwing en nabeschouwing en dan vaak nog een programma 's avonds. Dat is gauw 5 of 6 GB totaal schat ik in, nooit problemen mee ervaren.
Even in tip als je deze bundels gaat gebruiken, 's nachts om 12 uur als je bundel afgelopen is gaat je Mifi buiten de bundel je tegoed opmaken. Even uitzetten als je naar bed gaat dus.
- De Vodafone Prepaid 1 dag unlimited bundel is op de dag van aankoop geldig tot 23:59 en wordt niet automatisch vernieuwd. Voor gebruik in de EU geld een FUP
- De Vodafone Prepaid 3 dagen unlimited bundel is geldig tot 23:59 op de derde dag en wordt niet automatisch vernieuwd. Voor gebruik in de EU geld een FUP
- De Vodafone Prepaid 1 week unlimited bundel is geldig tot 23:59 op de zevende dag en wordt niet automatisch vernieuwd. Voor gebruik in de EU geld een FUP
Geplaatst door: ® JurgenB
, Datum:
08.07.2022 01:22
Excuus, ik zie dat het per 1 juli idd veranderd is. Ben benieuwd wat dat voor ons gaat betekenen, kan een reden zijn om vodafone te dumpen.
Geplaatst door: ® Diana1
, Datum:
09.07.2022 14:44
Wij hebben in juni ook de simkaart van Vodafone gebruikt met het prepaid unlimited
weekabonnement . Wij konden meer dan 2 gb per dag gebruiken. Mijn man heeft in juni voetbal gekeken en formule1, op 1 dag waren toen zelfs beide sporten op tv. Maar er waren ook dagen dat we niet aan de 2gb kwamen dus neem aan dat er toen een fup was. Wij gebruikten een oude telefoon als hotspot zodat we op de laptop tv konden kijken