Recente ervaringen Franse simkaarten i.c.m. MIFI (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
01.07.2022 08:00
Beste forummers,
Vorig jaar zat ik in een appartement van een vakantiepark waar net in dat huisje de wifi erg wisselend was. Soms kon je het niet gebruiken en schakelde ik even over op de telefoon voor internet voor de laptop. Nu overweeg ik een MIFI te kopen i.c.m. tegoed van een provider daar. Laatste meningen die ik hier vind is van 19. Heeft iemand nog recente meningen/tips qua aanbieder? Ik ga naar Sainte Maxime.
, Datum:
01.07.2022 08:04
En nog een aanvulling. Ik kan eventueel ook bij Vodafone data bijkopen als bundel. Ik wil beide opties even bekijken en dan beslissen.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
01.07.2022 10:16
Als je toestel duo-sim heeft kan je ook een Franse simkaart plaatsen en daarmee hotspotten. Scheelt je weer een MiFi apparaat.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
01.07.2022 10:44
, Datum:
01.07.2022 13:05
Bedankt voor de tips. Ik heb een Iphone 11 Pro Max maar als ik google is de kans klein dat het hier dualsim is. Niet gemerkt.
@Johan, ik zit al bij Vodafone met abo maar als ik zo die prijzen zie, scheelt het niet veel met een extra bundel bij mijn abonnement. Zie prijzen via https://www.vodafone.nl/abonnement/buitenland/eu Dat kan ik altijd tijdelijk activeren indien nodig.
Geplaatst door: mir1
, Datum:
01.07.2022 14:40
Beste Martwout,
Wij gebruiken al een aantal jaar een SIM-kaart van Free.
Kosten €19.99 voor 120G voor een maand + €10 voor de Sim-kaart ->https://mobile.free.fr/
Er staan verspreid over Frankrijk vele automaten en er zijn ook Free-winkels ->https://www.free.fr/boutiques/
Werkt voor ons prima
Geplaatst door: ® Mirjam4
, Datum:
01.07.2022 20:46
Bij Vodafone kan je een eSIM aanvragen, deze gebruik je voor je NL abonnement, dan kan je er een buitenlandse sim kaart indoen. Dit werkt bij de iphone 11 in ieder geval.
Geplaatst door: ® Berry1
, Datum:
04.07.2022 12:41
@ Johan : Dus als je een gratis prepaid kaart bij Vodafone bestelt en er vervolgens een unlimited databundel aanschaft (bijvoorbeeld 3 bundels van een week), werkt het onbeperkt in het buitenland (of zit er zoals bij de meeste providers een fair use policy op?). En je kunt de kaart ook met een mifi router gebruiken?
Geplaatst door: ® KJW
, Datum:
04.07.2022 13:13
Ik Lees op Google dat je elke dag 10 gb krijgt en daarna activeert automatisch 2 gb erbij . In je my Vodafone kun je gratis en onbeperkt steeds 2 gb extra activeren
Geplaatst door: ® RonaldB
, Datum:
06.07.2022 10:50
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
06.07.2022 10:59
@RonaldB , jij verwijst naar de voorwaarden van een abonnement!
Unlimited Prepaid IS unlimited in de EU! Ik maak er zelf dagelijks gebruik van, soms meer dan 50 Gb in een week!
@Berry1,
Ik gebruik de gratis Vodafone SIM ook in een router. Wel even opletten dat je de router goud insteld, roaming moet aan staan!
@KJW, je kunt beter kijken wat er bij Vodafone staat. Vodafone prepaid Unlimeted is Unlimited in de EU!
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
06.07.2022 11:34
Als je in een omgeving zit met veel vakantiegangers en jongeren die filmpjes proberen te streamen of downloaden, dan wil de snelheid van de verbinding wel eens heel erg laag worden.
Het help soms om dan handmatig over te schakelen naar 3g.
, Datum:
06.07.2022 11:54
@Johan,
Graag wel de link openen en lezen!
Vodafone Prepaid Unlimited
De Vodafone Prepaid Unlimited bundels bieden een onbeperkte databundel in Nederland voor een periode van 1 dag, 3 of 7 dagen. In EU zone 1 kun je 2 GB per dag van je bundel gebruiken. Na het verbruik van deze 2 GB per dag zal toegang tot data uit deze bundel geweigerd worden voor diezelfde dag.
, Datum:
06.07.2022 11:57
Maar als een webmaster al begint in een reactie met uitroeptekens en hoofdletters haak ik af.
, Datum:
06.07.2022 16:48
Ik heb zelf even contact opgenomen met de support van Vodafone. Daar geven ze aan dat inderdaad internet in het buitenland gemaximeerd is tot 2gb per dag. En er was verbazing dat Johan zoveel data kan verbruiken ("dan moet er iets met de registratie misgegaan zijn"). Lijkt dus niet onbeperkt te zijn.
Vreemd allemaal.
, Datum:
06.07.2022 16:50
Geplaatst door: Bert
, Datum:
06.07.2022 23:09
@MartWout, Hoeveel dat gerbuik je? Is het alleen voor internetten of wil je ook netflix/tv kijken?
Wil je netflix/tv kijken kijken, zou ik free nemen (of thuis downloaden). Het is wel wat gedoe om er aan te komen en in te stellen.
Voor surfen gebruik je niet zoveel. Als je geluk hebt krijg je halverwege je vakantie een nieuwe bundel. Daarvoor zul je moeten kijken wanneer je bundel ververst wordt.
Volgens mij had vodafone prepaid inderdaad een tijdje terug een unlimited bundel in de EU. Dat is zeker pas veranderd.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
06.07.2022 23:19
, Datum:
07.07.2022 09:18
@Bert, het varieert. Het kan streamen zijn (Ziggo, Netflix etc) maar kan ook zijn dat ik de laptop moet gebruiken voor werk (Exact of mail). Die moet op wifi dus of wifi huisje of wifi via telefoon. Als ik zo de prijzen zie van Free en de Mifi dan denk ik dat ik het deze zomer via uitbreiding bundel Vodafone doe. Zou alleen de laatste 2 weken zijn mits wifi park niet goed functioneert. Andere huisjes werkte het beter. Eerste 2 weken zal goed zijn (1e is nieuw maar lees geen klachten bij reviews en 2e plek is daar tegen betaling maar werkt dan ook erg snel; antenne's overal op camping).
, Datum:
07.07.2022 09:18
In ieder geval wel bedankt allen voor de info.