Overnachting tussen Dijon en Nancy (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Arjan
, Datum:
30.06.2022 20:26
Wij zoeken een leuk hotelletje voor de terugweg vanaf Embrun. Wij dachten ergen een overnachting te boeken tussen Dijon en Nancy. Ergens waar we ook lekker kunnen eten. In het hotel zelf of op loopafstand van restaurantjes. Hoop dat jullie kunnen helpen.
Geplaatst door: ® bobvb
, Datum:
30.06.2022 22:45
Geen hotel, maar wel een geweldige B&B met Nederlandse eigenaren in de Vogezen. Op goede afstand van de snelweg in een mooie omgeving. Wij hebben hier vorig jaar overnacht op onze terugreis vanuit het zuiden van Frankrijk.
Ze bieden table d’hotels: wij hebben echt genoten van deze overnachting hier.
https://www.tussendebronnen.nl/
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
06.07.2022 08:25
Geplaatst door: Marike
, Datum:
06.07.2022 17:46
Dijon is een leuke stad waar je goed kunt overnachten en er zijn veel overnachtingshotels (ik weet alleen niet of jullie ook zo’n overnachtingshotel zoeken)
Niet tussen Dijon en Nancy, maar Beaune is ook een leuke en gezellige plaats om te overnachten. En anders misschien rond Langres of Vittel, beide plaatsen waar je goed kunt overnachten.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.07.2022 09:48
Ik zou in Dijon overnachten. Of in Nancy. Niet ergens er tussenin. Dijon is een hele leuke stad. Hier zou ik zeker 2 nachten doen, want het is echt een gezellige stad. Of in ieder geval zorgen dat je om 15 uur o.i.d. aankomt, zodat je er nog wat van meepikt. Genoeg restaurantjes, overal leuke en mooie pleinen etc. In Nancy kun je prima met 1 nacht volstaan. Ook een aardige stad, maar kleiner (zorg daar dan zeker er een beetje bijtijds te zijn). Ook hier genoeg opties voor uit eten.
Als ik Embrun zie, dan denk ik bij 1 overnachting dat je beter Dijon kunt doen. En dan dus zorgen dat je er 15.00 uur bent. Dan heb je er ook echt nog iets aan. Of beter: 2 nachten doen. Vanaf Dijon is is het nog 700 km naar Utrecht. Goed te doen (weet uiteraard niet waar jullie wonen).
Ik heb geen aandelen, maar in beide plaatsen hebben wij overnacht in een Adagio aparthotel. Dit zijn kleine appartementjes met keukentje en -belangrijk- airco. In Dijon is parkeren mogelijk onder het hotel in de garage (alleen lage auto's en je moet van te voren reserveren via de receptie!). In Nancy parkeer je openbaar op een parkeerterrein naast het hotel: kwam op ons redelijk veilig over (hoewel wij dan wel de meeste bagage uit de auto het hotel in takelen, bij zo'n parkeergarage onder het hotel doen we dat natuurlijk niet). Zowel in Dijon als in Nancy ligt het hotel op 5-10 minuten lopen van het centrum en is het hotel bereikbaar zonder smalle straatjes of ingewikkeld gedoe. Ik zou zeggen: doen!
Dijon:
https://www.booking.com/hotel/fr/aparthotel-adagio-access-dijon-republique.nl.html
Nancy:
https://www.booking.com/hotel/fr/adagio-access-nancy-centre.nl.html
Geplaatst door: Rob
, Datum:
07.07.2022 11:45
Ik ga er van uit dat de ts niet meer reageert, of ondertussen al weer thuis is.
Maar voor de anderen:
Net onder Dijon, in Marsannay Sud, zijn vele hotels met restaurant.
In Nancy zou ik gaan kijken bij het cluster hotels in Nancy le Villiers, in Le Brabois; of het novotel.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
07.07.2022 12:33
Wij doen heen altijd Dijon en terug Nancy. Beetje omwille van de kilometers en wat je de tweede etappe nog moet rijden..
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.07.2022 13:20
Overigens schijnt Metz een alternatief te kunnen zijn voor Nancy als je dat al hebt gezien (nog niet geweest hoor, maar hoorde ik van meerdere mensen). Inclusief interessant museum.
Geplaatst door: Bob
, Datum:
09.07.2022 12:48
Tussen Dijon en Nancy weinig hotels, het is waar. Toch zijn er in Langres en in de buurt van deze stad nog wel hotels te vinden, ook hotels die over een restaurant beschikken.
Geplaatst door: mdtvdb
, Datum:
11.07.2022 19:13
Deze herfst op de terugweg bij Nancy in het Lorraine Hôtel Nancy verbleven. Beviel ons goed, nadat we hadden uitgevogeld hoe je op de parkeerplaats terecht komt.