Wie wil er meedenken met onze route/stopplekken? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Debbie
, Datum:
28.06.2022 11:43
Hoi allemaal,
We zijn lekker druk met de voorbereidingen voor onze reis naar Frankrijk. Dit is het eerste jaar dat we met de caravan naar Frankrijk gaan (ipv met de tent) en ook de eerste keer met vier kinderen. Om de grotere kids maak ik me niet druk, maar we reizen ook met een tweeling van 11 maanden oud. We willen het rustig aan doen en zoveel mogelijk rijden tijdens hun slaapjes. Nou ben ik ervan overtuigd dat wanneer we in Frankrijk zijn we voldoende mogelijkheden vinden om te stoppen met gras zodat we even een kleedje neer kunnen leggen waar de mannetjes kunnen kruipen.
Maar ik kan nog niet echt iets vinden voor de eerste stop in Belgie. Wie weet een leuke stopplek op zo'n anderhalf uur rijden (met de caravan) van Utrecht? We volgen de route A27 - A16 - A1(B) - A4(B).
Ik realiseer me dat niet alles te plannen valt :) En dat het ook anders kan gaan, maar ik hoop er een mooie reis van te maken met elkaar zodat iedereen het fijn heeft en de kleintjes niet te veel last van de reis omdat ze er nog niks van snappen. Vandaar dat ik dit jaar wat meer plan dan normaal gesproken :)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
28.06.2022 11:52
Tip, kijk op de kaart van Park4Night.com. Dat zijn eigenlijk plekken om te overnachten met campers, maar als je de plekken met de groene boompjes uitkiest, vind je vaak heel aardige picknickplaatsen in de natuur. Dat is veel rustiger en veiliger dan langs de snelweg.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
28.06.2022 12:56
Verwacht absoluut niets van de P in Belgie !! Nog een beetje acceptabel zijn die bij een tankstation omdat ze daar nog wat opruimen.
Wij ontdekte laatst dat er bij Waterloo een grote P is die er netjes uitzag. ( die naar de Butte de Lion ) Even van de snelweg af , je kunt er ook snel weer op. Ik bedoel niét de grote P vlakbij de Butte maar die meteen , langs de snelweg aan het begin van de weg er naar toe. De bussen staan daar meestal .https://map.seety.co/Rue%20de%20la%20Croix%2041,%201420%20Eigenbrakel/15?lang=nl
In Frankrijk zijn die van de autoroute heel netjes. Stop dan juist niét bij een tankstation omdat de andere meer groen hebben en rustiger zijn .
Rij je veel over N wegen dan gewoon even goed opletten dat het een ruime P is met schaduwplekken en waar niet teveel vrachtwagens staan.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
28.06.2022 12:58
Het is niét bij die punt op de kaart maar richting Hameau de Lion
Geplaatst door: Debbie
, Datum:
28.06.2022 14:07
Hoi Henny, ik denk dat ik hem heb gevonden met Google Maps street view. Ik zie daar lange vakken en ik zie ook een bus en een camper staan. Bedankt voor de suggestie!
En Peter jij ook erg bedankt! Wat een nuttige site! Ik kende deze nog niet. Ik ga hem ook naar mijn ouders doorsturen, zij zijn veel op pad met de camper.
Ik denk dat ik een paar geschikte stopplekken opzoek van de snelweg af zodat ik op het moment dat we willen stoppen snel kan zien welke het dichtsbij is. Normaal gesproken komt het niet zo nauw, maar de kleintjes moeten wel echt de gelegenheid hebben om ook even hun benen te strekken en omdat ze nog niet kunnen lopen... :)
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
28.06.2022 22:25
Al die jaren alleen maar gestopt in Belgie op route Gent of Brussel bij een P om koffie te halen en even de benen te strekken, uit uiterste noodzaak. Liever zou ik daar doorrijden. Het oosten van Belgie is iets beter en heb je vaker geluk om een "mooie" P aan te treffen.