Strand Toscane met kids (Geen Fra - hoop ok!?) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jankees
, Datum:
28.06.2022 09:18
Hallo allemaal!
Altijd naar Frankrijk geweest en hier al vaak goed geholpen en andere kunnen helpen.
Dit jaar gaan we echter naar Toscane en hoop dat ik dit forum mag 'misbruiken'. Ik weet dat velen hier ook veel Toscane ervaring hebben.
Aankomende vakantie zitten we op 2 campings nabij de kust van Toscane:
- Valle Gaia - Casale marittimo
- Le Capanne - Bibbona
Toscane is redelijk nieuw voor ons. Nu vraag ik me af waar ik moet zijn voor stranden met kids - tussen Vada en San Vincenzo (evt verder naar beneden indien beter)
- geel zand (geen kiezel)
- zee vlak aflopend
- niet vol met betaalde huur bedjes van clubs/hotels - gewoon relaxt handdoekje leggen
- ook parkeren bij strand is een must; waar precies?
Ik lees dat strand Vada erg mooi is (Spiagge bianche), maar ook vervuild water omdat er naast soda ook arsenicum, kwik en lood in gepompt zou worden? Ook (te) druk en veel verkopers. Wat zijn jullie ervaringen? Evt goede plek om te parkeren?
Andere tips ook welkom.
Bedankt!
Jankees
Geplaatst door: patricia
, Datum:
28.06.2022 09:34
Bij vada kun je prima parkeren, tis wel een stukkie lopen, dus sleep niet te veel mee.
Ik zou wel een keer naar Vada gaan hoor, is prachtig gezicht, en of het nu zo'n kwaad kan.....ik denk het niet.
Verder zijn er strandjes genoeg ik de buurt, kun je ook bij Valle Gaia vragen eventueel.
Bij La Cappanne zit je zo op het strand.
Geplaatst door: Yvon67
, Datum:
28.06.2022 11:51
Wij zijn vorig jaar op een camping in Marina di bibbona geweest en het strand daar is wel heel erg mooi. Daar kan je prima zelf een handdoek leggen ruimte zat. Ook kan je daar goed parkeren maar is wel betaald.
Geplaatst door: Jankees
, Datum:
30.06.2022 08:32
Thanks!
Nog andere tips?
Waar precies parkeren als je naar Bibbona strand gaat?
Geplaatst door: Yvon67
, Datum:
30.06.2022 13:55
Lastig om zo even uit te leggen waar je kan parkeren, er zitten daar een hoop campings op een rijtje waaronder camping del forte. Anders daar even op zoeken en dan kijken via maps. Succes!
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
30.06.2022 20:02
Ik vind de golf van Baratti erg leuk/mooi. Ligt vlak bij piombino. 45 minuten rijden vanaf vada. is de moeite helemaal waard. Vooral onder die hoge bomen lekker wat eten en drinken.
Parkeren zou er inmiddels wel duur zijn: 2 euro per uur.