Corona Herstelbewijs (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marsmuziek
, Datum:
27.06.2022 21:33
Allen,
Wie heeft er ervaring met het herstelbewijs indien ouder dan 6 maanden?
ANWB geeft aan:
Het vaccinatiebewijs blijft maximaal 270 dagen geldig. Ben je jonger dan 18 of heb je een boostervaccinatie (of: volledige vaccinatie plus herstel)? Dan blijft je vaccinatiebewijs onbeperkt geldig.
Mijn situatie, 2 x Pfizer + herstelt. Dat zou een onbeperkte geldigheid in Frankrijk betekenen. Echter is het herstelbewijs ouder dan 6 maanden, dus niet meer te zien in de corona check app.
Weten jullie hoe ik in Frankrijk kan aantonen dat ik hersteld ben?
Alvast bedankt!
Geplaatst door: Lia
, Datum:
27.06.2022 21:37
Volgens mij vraagt niemand er nog naar
, Datum:
27.06.2022 21:44
Voor het geval regels gaan veranderen (of er toch naar gevraagd wordt) vind ik het wel prettig om aan te kunnen tonen dat ik aan de “ eisen” voldoe
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
27.06.2022 22:09
Lees e.e.a. even na op "nederlandwereldwijd" m.b.t. de huidige "Covid"-regels/ Frankrijk. Uw herstel(bewijs) van Covid is ouder dan de gestelde 4 maanden en is derhalve niet meer relevant.
Uw 2 vaccinaties zouden voldoende zijn, aldus bovengenoemde site.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
27.06.2022 22:23
Mijn zoon is volledig gevaccineerd maar niet ‘geboosterd’. Zijn corona-check app geeft een rood kruis. Niet geldig dus. Alleen de booster is vooralsnog onbeperkt geldig.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
27.06.2022 22:27
Personen onder de 18 jaar hoeven niet geboosterd te zijn. Ik weet niet wat de leeftijd van je zoon is....
, Datum:
27.06.2022 22:45
Que se passe-t-il si j’ai eu le Covid-19 après mon schéma vaccinal initial et que mon certificat de rétablissement va expirer ?
Si j’ai été testé positif plus de trois mois après mon schéma vaccinal initial (monodose ou deux doses), je n’ai pas besoin de faire de dose de rappel. Je bénéficie d’un certificat de rétablissement à durée illimitée, me permettant de prolonger la validité de mon « pass vaccinal ». Cependant, si je souhaite voyager dans un pays où la dose de rappel est obligatoire, je peux faire ma dose de rappel dès trois mois après mon infection afin d’avoir un certificat de vaccination valide.
https://www.gouvernement.fr/actualite/le-pass-vaccinal-mode-d-emploi
Als ik dit met Google vertaal lijkt het erop dat je na een besmetting onbeperkt geldigheid hebt van je pass sanitaire
Van mijn vorige corona wintersport vakantie weet ik dat Nederland Wereldwijd het vaker bij het verkeerde einde heeft ten opzichte van het beleid wat de landen daadwerkelijk voeren.
, Datum:
27.06.2022 23:01
Kijk dan toch even (en verder) op https://amsterdam.consulfrance.org/Covid-19-Reizen-naar-Frankrijk
(Wat Marsmuziek aan franse tekst aangeeft betreft de fransman zelf, niet de inreizende Nederlander).
Wij zijn net terug uit de Luberon met diverse overnachtingen op campings en in hotels; er is niet gevraagd naar onze Covidvaccinatie-papieren.
, Datum:
27.06.2022 23:10
Helder. Zoals ik het nu lees wordt de combinatie vaccin, vaccin, herstel niet erkend / gelijk gesteld aan een booster vaccin.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
28.06.2022 07:58
@Wima: dankje. Mijn zoon is 22 en gaat niet met ons mee, maar met een groep jongeren naar Italië. Daar gelden geen beperkingen meer.
Geplaatst door: Mies79
, Datum:
29.06.2022 15:49
Bijna dezelfde situatie hier. 2 x Pfizer en herstelbewijs op dag van inreizen nog geldig (8 juli). Ik hoop dat áls we gecontroleerd worden dit voldoende is....
En anders moet ik verzinnen dat ik op doorreis ben naar Spanje? ;)
Geplaatst door: Mies79
, Datum:
29.06.2022 15:51
Bijna dezelfde situatie hier. 2 x Pfizer en herstelbewijs op dag van inreizen *als laatste dag* nog geldig (8 juli). Ik hoop dat áls we gecontroleerd worden dit voldoende is....
En anders moet ik verzinnen dat ik op doorreis ben naar Spanje? ;)
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
30.06.2022 15:11
Nederland is (nog )groen. Dat betekent dat er geen enkele inreis beperking is. Dus geen vaccinatie of herstelbewijs nodig en ook geen negatieve test.
Tot er weer wat anders bedacht wordt....
, Datum:
30.06.2022 16:41
Lees dan (toch) even de eerder door mij benoemde site m.n.: artikel/paragraaf V.2.b. Gezondheidspas nodig voor als je onverhoopt (bijvoorbeeld) medische hulp nodig hebt.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
30.06.2022 17:09
@Noren 63 Volgens mij bedoelen ze als je bij zo'n instelling op bezoek gaat. Voor als je bijvoorbeeld je been breekt heb je echt geen gezondheidspas nodig. Ze testen je ter plaatse (maar dat doen ze waarschijnlijk bij iedereen die in het ziekenhuis terecht komt gevaccineerd of niet). Je kan dan al drie weken in Frankrijk zijn en dan is je eventuele pcrtest/antigeentest al lang verlopen.
, Datum:
30.06.2022 19:02
@Bert
Er staat:"toegang tot..." wat m.i. een breed begrip is.
Ik bedenk de inhoud van die tekst niet.
En ja, heel logisch dat er een PCR test afgenomen wordt bij eventuele/nodige medische hulp, geboosterd of niet. Het gaat om ieders gezondheid, (vooral) ook die van de hulpverlener.
Mocht je wel een gezondheidspas hebben, is het een kleine moeite deze te tonen.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
30.06.2022 20:00
"Gezondheidspas nodig voor als je onverhoopt (bijvoorbeeld) medische hulp nodig hebt." Dit schrijf jij , maar dat staat niet in de tekst.
'Let wel: sinds 14 maart 2022 is de gezondheidspas binnen Frankrijk alleen nog vereist voor toegang tot instellingen voor medische zorg, bejaardentehuizen en instellingen waar gehandicapte en buitengewoon kwetsbare personen verblijven. Voor alle overige locaties waar voorheen de gezondheidspas of vaccinatiepas vereist was, is die pas niet meer vereist.
Let wel: het leveren van het bewijs dat men geen Covid-19 heeft, blijft van kracht voor het betreden van het Franse grondgebied."
Ik denk dat het voor op bezoek gaan geldt, maar als jij dat anders ziet dan is dat jouw interpretatie. Ik vind die niet logisch.
Om het zeker te weten moet je de franse ambassade bellen.