waterstanden ardeche en drome (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: dennis
, Datum:
27.06.2022 21:25
wij willen over 3 weken richting de drome of ardeche, maar vragen ons af hoe het met de waterstanden van deze rivieren zit? Is er voldoende water om te kanoen?
Geplaatst door: J
, Datum:
27.06.2022 22:10
Bij Pradons is het water van de Ardèche momenteel te laag om te kanoën. Ri. Vallont pont d arc was het ok.
Kan natuurlijk nog veranderen komende weken.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
28.06.2022 11:48
Van de Drôme weet ik het niet, maar van de Ardèche heb ik het wel eens opgezocht: statistisch gezien valt er geen peil op te trekken, maar gemiddeld staat er genoeg water om er een hele industrie op te laten draaien:-)
Geplaatst door: Aafke
, Datum:
29.06.2022 21:00
Ik heb vorige week gelezen dat de waterstand erg laag is in de Drome. Als er de komende periode geen regen zou vallen dan is het mogelijk dat kanoverhuurbedrijven moeten sluiten
Geplaatst door: ® heho
, Datum:
13.07.2022 22:35
Ik heb op beide rivieren wel eens gekanood, maar op de drôme was het meer uitstappen en doordrukken omdat je steeds vastliep op de bodem. Op de Ardêche was er altijd water zat (rondom Vallon Pont d'Arc)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
13.07.2022 23:04
Ik weet niet of jullie met kinderen gaan kanoën? Stel je gaat zonder kinderen of met oudere kinderen kanoën dan kan ik je echt de route door de Gorges de Ardèche aanraden. Is wel 24km (dus hele dag), maar is werkelijk prachtig!! Je begint dan bij Vallon pont d’Arc in de buurt tot st Martin d’ardeche. Waterstand is daar goed. Overigens is de Gorges d’ardeche ook mooi van bovenaf om met de auto te rijden.
Hoe de waterstand verder is kan ik je helaas niet vertellen.
Geplaatst door: Philip
, Datum:
14.07.2022 09:41
Door de hete periode is er in heel Zuid Frankrijk weinig water, dus ook in de Drôme en de Ardeche.
Geplaatst door: ® Colin
, Datum:
15.07.2022 10:11
is er niet iemand van dit forum op dit moment in het gebied?
Wij vertrekken over 2 weken die kant op, niet dat ik niet zal gaan, maar gewoon uit nieuwsgierigheid...
Wij zitten vlakbij Vallon pont d'arc.
Geplaatst door: ® heho
, Datum:
15.07.2022 16:56
Ik vertrek volgende week naar Ruoms, dus dan kan ik het je vertellen ... ;-)
Geplaatst door: Lian
, Datum:
15.07.2022 21:17
Ik ben momenteel in Die op camping Chamarges,er zit water in de Drome maar of het genoeg is om lange afstanden te kanoën durf ik niet met zekerheid te zeggen
Anders even navragen bij de verhuurbedrijven
Het is tot nu toe nog vrij rustig op de campings in de omgeving
Geplaatst door: ® Colin
, Datum:
16.07.2022 10:05