Grenscontroles Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Kat
, Datum:
26.06.2022 21:03
Ik hoor al een paar dagen op de radio dat er grenscontroles zijn richting Frankrijk (E40 en E17)
Iemand die iets meer weet welke controles dit zijn?
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
26.06.2022 21:22
Ik had hier niets over gehoord. Vandaag naar huis gekomen over de Franse A22 en de Belgische E17, en bij het passeren van de grens bij Rekkem rond 13.00 uur helemaal niets bijzonders gezien in de andere richting.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
26.06.2022 21:38
Net terug van vakantie in Frankrijk, zowel op de heen- als op de terugweg niets bijzonders gezien.
Wellicht bedoel je de verkeerscontrole die enige weken geleden is gehouden op verschillende plaatsen. Was voor controle van caravans, gewicht, papieren, onderhoud etc. etc.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
27.06.2022 07:51
Nergens geen controles gehad of gezien.
Net terug uit Frankrijk.
Ook in Frankrijk lijkt de corrona opeens verdwenen.
Geen mondkapjes meer.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
27.06.2022 09:56
Dat laatste is niet voor iedereen weggelegd. Ik heb in winkels en op straat nog steeds mensen met mondkapjes gezien.
De verplichting zal er niet meer zijn maar men is vrij in het wel of niet dragen.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
27.06.2022 10:00
Ook net terug van een lang weekend Noord Frankrijk. Geen controles en inderdaad dragen sommigen, net als in Nederland, een mondkapje.
Geplaatst door: conny
, Datum:
27.06.2022 10:41
Toen wij vorige week uit Frankrijk terugkwamen hoorde ik op de Belgische verkeersinformatie over vertraging aan de franse grens i.v.m. vrachtwagen (!)controles.
Voor personenauto's niets aan de hand.
Geplaatst door: conny
, Datum:
27.06.2022 13:47
Net terug van ruim 4 weken Frankrijk (Lot, Pyreneeën, Carcasonne, Mont Ventoux ), en het viel ons juist op hoe ze daar met Corona bezig zijn. Redelijk wat mensen met een mondkapje, cassieres in de grote supermarkten/winkels en overal desinfectiegel bij de ingang en alle maatregelen wat gel en mondkapjes betreft nog in elke supermarkt te koop.
En bijna alle campings waar we waren hadden ook de maatregelen van afstand houden/handen wassen enz. bij de ingang van het sanitair hangen.
Blijf alert a.u.b.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
27.06.2022 14:07
Vreemd Conny, op geen ene camping maatregelen gezien. Het desinfectiehouder stond zelfs ongebruikt ergens in een hoek. Campingeigenaar schudde mij de hand en andere franse gasten hielden geen afstand met praten en aanraken. Af en toe een verdwaald iemand met een mondkapje.
In de supermarkten was ook alles weer normaal. Gelukkig maar dat alles weer de normale kant opgaat. Je kan niet jaren in angst en beperkingen leven en voor degene die dat willen moet zichzelf maar beschermen net als bijvoorbeeld de griep.
Bij de grens geen controles (die heb ik al die jaren niet gezien, zelfs niet op het hoogtepunt).