Afsluiting ringweg luik richting Luxemburg e-25 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Elise
, Datum:
02.08.2022 16:51
Gisteren terug gekomen vanuit Luxemburg via Luik naar Maastricht. Ons was de afsluiting niet bekend en dus ook een surprise dat we ineens middenin Luik in de stad stonden. Geen duidelijke borden hoe naar Maastricht te komen en ook de auto navigatie en google navigatie waren niet goed voorbereid. Meerdere Nederlanders gingen aan de kant staan zoeken. Maar een richting gekozen in de hoop dat google ons goed stuurde. We zijn dwars door de stad gegaan en ergens verderop weer op de A25 terecht gekomen. Het is dus wel gelukt, maar met de nodige chaos. Ik weet niet hoe de bewegwijzering de andere kant op is.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
02.08.2022 21:45
Wij waren wel op de hoogte. Hebben bewust gekozen door LuikI te gaan omdat we geen caravan hebben. Ik snap ook niet goed hoe je dat kunt missen want alle borden vanaf Luxemburg richting Luik waren gemarkeerd met paarse zakken, kruizen de de tekst Ferme E25 en dat je er met 7 ton niet langs kon.
Wij hadden google maps als navigatie. Die gaf de route prima aan. Bij de afgesloten tunnel moet je de stad in. Geen andere optie. Dan steeds het water aan de linkerkant houden en alsmaar rechtdoor. steeds onderdoor zoals ook al eerder aangegeven. Wel wat werkzaamheden en oponthoud maar daar hadden we rekening mee gehouden. Opeens waren we weer op de “normale” route naar Maastricht.
Geplaatst door: J
, Datum:
02.08.2022 22:15
Wij hebben gekozen voor de terugweg via Namen, Brussel, Antwerpen.
Dat is heel goed bevallen. We waren bang voor een heel slecht wegdek en veel files bij Brussel en Antwerpen.
Onterecht want we hebben heel vlot kunnen rijden met caravan.
In Luxemburg wordt inderdaad al heel duidelijk aangegeven dat de route naar Luik alleen nog voor bestemmingsverkeer is.
In principe kun je die route retour dus niet nemen , alles staat wel duidelijk aangegeven.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
03.08.2022 04:09
Wik hebben zojuist Luxemburg- Brussel-Antwerpen-Breda gereden. Er staat onderweg een streep door Luik en met doeken zijn de borden tevens gewijzigd.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
05.08.2022 09:50
Ook terug via Namen, tip; rij zoveel mogelijk links. Er zitten putten zo diep, dat je Peking kan zien liggen.. en dikke omhooggevouwen stukken asfalt dat je gelanceerd wordt.. echt zoooo slecht..
Geplaatst door: Pierre
, Datum:
05.08.2022 11:09
Wij zijn gisteren op de terugweg vanuit Frankrijk via Luxemburg en dan richting de E42 Verviers gegaan. In Luxemburg is er tot Ettelbruck ongeveer een snelweg, daarna wordt het een eenbaansweg met inhaalstroken bij bergop. Aangezien we met de caravan reden, was dit prima te doen. Erg rustig op er weg, alleen in België tot aan de snelweg een beetje door de ‘bergen’ slingeren. Op de E42 was het zelf ook erg rustig, prima route.
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
07.08.2022 08:20
Ik ben eerder deze ochtend door Luik gegaan, geen centje pijn.
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
07.08.2022 13:30
Ik ben eerder deze ochtend door Luik gegaan, geen centje pijn.
Geplaatst door: ® MacGyver
, Datum:
07.08.2022 21:40
Gisteren vanuit Mâcon naar Mersch(Luxemburg) gereden, vandaag vanaf Mersch de A7 en de E421 naar Weiswampach gereden en daar via Sankt Vith en Vervier naar Luik.
Deze weg is inderdaad prima te rijden(met caravan) het was vandaag ook niet erg druk. Let wel op de vele flitspalen.
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
12.08.2022 13:17
Gister met auto en vouwwagen door Luik gereden wat een drama tunnel ineens afgesloten 10 meter ervoor pas aangegeven dan terug via andere oever een weg met kraters geen eens kuilen meer enasfalt met vreselijke hobbels. Aan het eind moet je ineens haaks over een brug met smal weg deel vreselijk. Hadden voor Luik helaas de omleiding gemist. Denk ik!
, Datum:
12.08.2022 13:39
Gister met auto en vouwwagen door Luik gereden wat een drama tunnel ineens afgesloten 10 meter ervoor pas aangegeven dan terug via andere oever een weg met kraters geen eens kuilen meer enasfalt met vreselijke hobbels. Aan het eind moet je ineens haaks over een brug met smal weg deel vreselijk. Hadden voor Luik helaas de omleiding gemist. Denk ik!
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
12.08.2022 15:36
@Monique9, hoe reed je precies door Luik? Kwam je vanaf het noorden of vanuit het zuiden? Het klinkt als de bekende tunnel als ik het goed heb.
Geplaatst door: Martijn
, Datum:
12.08.2022 18:09
Mag met vouwwagen toch niet door luik....of deed je gewoon op zn nederlands?
Geplaatst door: Karen
, Datum:
13.08.2022 10:02
Volgens mij mag je met vouwwagen wel door Luik
Geplaatst door: Roel
, Datum:
13.08.2022 10:12
Wij rijden op zondag 21 augustus naar de Ardèche. Wij willen door Luik rijden via de A25/N90/N610/N30 (zonder caravan o.i.d.) om vervolgens bij oprit 38 (rotonde) in te voegen op de E25 richting Luxemburg. Wie weet of dit gezien de wegwerkzaamheden in en rondom Luik mogelijk is?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
13.08.2022 10:43
Hoi Roel, je kunt dan uitstekend door Luik!
Geplaatst door: Herman
, Datum:
13.08.2022 11:07
@Karen,
Nee, dat mag niet. Voertuigen meer dan 6 meter mogen niet door Luik. Dus alleen als je een hééél klein autootje en een hééle kleine vouwwagen hebt mag dit.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
13.08.2022 16:37
@Roel, bedoel je na Vise dus rechtdoor bij kruising? Dan heb je alleen net voor Luik werkzaamheden. Dat is dan 1 baan met 50 km per uur tot net voordat je over de brug Luik inrijdt (de weg langs het water). Laatste keer in juni viel dat best mee. Verder toen geen werkzaamheden gezien. We gaan zelf komende donderdag rond middaguur door Luik heen (solo op weg naar Frankrijk).
Geplaatst door: Roel
, Datum:
13.08.2022 17:55
@Marike en martwout, bedankt voor jullie reacties. We willen inderdaad na Visé rechtdoor blijven rijden langs de Maas. Als er geen afsluitingen zijn is dat de kortste en snelste route. Dus dat gaan we doen! @martwout, mocht jouw ervaring donderdag anders zijn, hoor ik het graag!
, Datum:
13.08.2022 22:54
@martwoud kwamen vanuit het zuiden.
@martijn waren er perongeluk beland door onduidelijke bewegwijzering.