Afsluiting ringweg luik richting Luxemburg e-25 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Fred
, Datum:
24.06.2022 20:27
Inlees ergen op facebook dat de ringweg - die vorig jaar door de overstromingen ook al dicht was - afgesloten wordt tot ergens eind augustus. Dat wordt dus weer omrijden
Nu staat expliciet geschreven vanaf 4 juli.
Vraag is nu : is het dan op 3 juli nog open of zouden de Belgen zondag 3 juli al afsluiten ???
Wij vertrekken nl 3 juli ‘s morgens en rijden dan via de e25 om luik
Ik hoor graag jullie reactie
Kan ik ook ergens buiten de anwb informatie inzien omtrent dit punt
Geplaatst door: ® KJW
, Datum:
24.06.2022 20:58
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
24.06.2022 20:59
Klopt: als je Googled op "ringweg Luik open" kom je al snel de anwb-site tegen.
Van 4 juli tot 23 augustus 2022 dicht voor herstelwerkzaamheden.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
25.06.2022 08:51
Vorig jaar waren ook de wegen in de binnenstad niet begaanbaar, en zijn we over Charleroi gereden. Het was niet bepaald erg geplaveid om maar zo uit te drukken. Qua tijd wel te doen.
Maar goed, die tunnel is dus dicht, kan iemand aangeven of de route dóór Luik wel te doen is nu?? Over Namen vind ik echt 3x niks. Dat is een abortusweg..
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
25.06.2022 09:00
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
25.06.2022 09:27
Vanaf Verviers naar Theux kom je behoorlijk wat steile klimmetjes tegen.
Je kunt ook via Verviers, Sankt Vith. Daarna krijg je in Luxemburg ca 60 km 2 baansweg met inhaalstroken. Overal voldoende tankstations. Bij Ettelbruck wordt het dan weer een snelweg langs de oostkant van Luxemburg. Wij rijden deze route vaker en vinden het wel een fijne route. Maar Luxemburg is de laatste jaren erg filegevoelig geworden.
Als je vanuit het zuiden terugkomt volg je in Luxemburg de richting Ettelbruck over de A7.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
26.06.2022 20:32
Dan gaan we dit jaar voor het eerst dat maar eens proberen met de caravan, Verviers-Sankt Vith - Luxemburg... Vorig jaar nog omgereden via Namen, maar dat is ons slecht bevallen met de caravan. Druk, een heel slecht wegdek en flink omrijden. Dat laatste is zeker dit jaar wat mij betreft belangrijker geworden.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
26.06.2022 20:48
Even opletten als je voor Luik de snelweg ri Verviers op rijdt. Aparte wijze van invoegen.
We reden ook wel eens via camping Osebos en dan door Aubel.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
26.06.2022 21:40
Net terug van vakantie in Frankrijk. Rondweg om Luik is gewoon open, ook de tunnels.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
26.06.2022 21:54
Niet zo gek😂
De sluiting gaat dan ook pas 04-JULI in
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
27.06.2022 18:08
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
03.07.2022 13:32
Geplaatst door: frank
, Datum:
03.07.2022 14:13
Ik heb de weg Luxemburg - St Vith 1 keer gereden en daarna nooit meer, veel te veel stoplichten schiet niet op.
Rij regelmatig Luik-Verviers-Bitburg(stukje binnendoor)-Trier-Luxemburg. Is iets om maar rijdt altijd door (tot op heden)
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
03.07.2022 14:36
@ArthueVL als ik dat linkje van jou lees gat het om “transit” verkeer er boven staat dat is verkeer van meer dan 7,5 ton of langer dan 6 meter. Dus. Iet met caravan/aanhanger door Luik. Met alleen auto wel.
Geplaatst door: diny
, Datum:
03.07.2022 16:25
Wij reden afgelopen donderdag over de rondweg bij Luik en zagen een lichtkrant waar op stond dat het vanaf s avonds 20 uur was. Ik weet niet of de weg alleen in de nacht afgesloten is of 24 uur per dag. Misschien duidelijkheid op de site van de ANWB.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
03.07.2022 19:06
@Diny, dat hoorde ik ook al van iemand die net (2 uur geleden) langs Luik kwam. Ben benieuwd en mocht dat zo zijn zou dat wel fijn zijn, want wij komen er in de ochtend langs.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
03.07.2022 19:14
De tijd dat je van Luxemburg naar st Vith stoplichten tegen kwam
Is al jaren passe
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
03.07.2022 19:38
Zie de link die KJW op 24/06 jl. plaatste in dit "draadje".
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
03.07.2022 23:14
"@Arthur-vL als ik dat linkje van jou lees gat het om “transit” verkeer er boven staat dat is verkeer van meer dan 7,5 ton of langer dan 6 meter. Dus. Iet met caravan/aanhanger door Luik. Met alleen auto wel."
Er staat inderdaad "transit" verkeer, maar erboven staat het volgende:
"De acties hebben betrekking op het transitverkeer van particuliere voertuigen, maar ook op voertuigen van meer dan 7,5 ton alsook lange voertuigen (met inbegrip van caravans en touringcars)."
Kortom, toch ook wel auto's. Nu is het via Namen niet veel langer qua tijd, maar wel qua kilometers. Hopelijk is er iemand die binnenkort afreist en zijn ervaring kan doorgeven.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
04.07.2022 10:45