Afsluiting ringweg luik richting Luxemburg e-25 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Karen
, Datum:
17.07.2022 15:20
Onze familie gaat met vouwwagen wel door Luik
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
17.07.2022 15:21
@R uit Beilen.
Via Duitsland A31 ri Bottrop, daarna richting Keulen en dan Koblenz.
Je kunt dan kiezen uit de route via Prum en Bittburg. Dan kies je voorbij Keulen de richting Trier.
Je kunt ook bijna alleen maar snelweg pakken door eersr Koblenz aan te houden en dan ga je er af bij Mendig Mayen Marialaach. Stukje 14 km over 2 baansweg. Bij deze afslag pak je de richting Trier.
Via Trier kom je in Wasserbillig Luxemburg binnen. Direct al tankstation.
Ipv daar te tanken kun je ook ri Grevenmacher gaan en daar tanken.
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
17.07.2022 16:37
"Geplaatst door: mdtvdb Stuur mdtvdb een bericht , Datum: 17.07.2022 13:21
Gisteren, op zaterdag, rond 13:30 door Luik. Wel wat vakantieverkeer, maar we konden goed doorrijden."
Mag ik je vragen bij welke afslag je dan weer de E25 (A26) opgaat?
Geplaatst door: Eriktiel
, Datum:
17.07.2022 21:15
Vandaag via Breda - Antwerpen - Brussel - Namen - Luxemburg gereden. Vanaf Brussel tot Namen is echt slecht maar te doen.
Geplaatst door: Kim
, Datum:
18.07.2022 00:31
Wij zijn vanavond om 21;00 uur door Luik centrum gegaan was heel goed te doen, rustig en je komt precies na de afgesloten tunnel de e25 weer op.
Geplaatst door: Kim
, Datum:
18.07.2022 07:46
Wij zijn vanavond om 21;00 uur door Luik centrum gegaan was heel goed te doen, rustig en je komt precies na de afgesloten tunnel de e25 weer op.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
18.07.2022 08:22
Staat de route door Luik goed aangegeven met borden Luxemburg.
In Parijs zetten wij altijd de navigatie uit en volgen gewoon de borden Bordeaux. Kan dat in Luik ook met Luxemburg?
Geplaatst door: mdtvdb
, Datum:
18.07.2022 18:33
@ Arthur-vL wij draaiden vanaf de N633 bij die rotonde vanuit Grivignée met dat kunstwerk de E25 op.
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
18.07.2022 23:54
"@ Arthur-vL wij draaiden vanaf de N633 bij die rotonde vanuit Grivignée met dat kunstwerk de E25 op."
Dank je wel voor het vermelden! Ik heb net de gehele route door de stad via Google Maps Street View gereden en het staat ook goed vermeldt, "E25 Luxemburg". Als we tegen die tijd nog steeds daar erop mogen komen lukt dat prima. Als je bij oprit 38 erop gaat kom je nog een tunnel/viaduct tegen, vandaar.
Nogmaals dank!
Geplaatst door: Leon
, Datum:
21.07.2022 19:42
Beste allemaal, vorige week ben ik vanuit maastricht door luik naar Aywaille gegaan. Op voorhand vreesde ik ook maar vanuit maastricht kan je gewoon door Luik. Ik heb google maps gebruikt en werkte als een zonnetje (vrijdagmiddag rond 1300 uur door luik gereden).
Op de terugweg zal ik ten oosten van luik (na afrit 38) omgeleid worden. Ook dat komt goed.
Ps met gezinsauto zonder aanhanger
Geplaatst door: Leon
, Datum:
21.07.2022 19:45
Vragen: mail maar naar leonbaas@hotmail.com
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
01.08.2022 21:05
Wij komen uit het oosten van Friesland. Op de heenweg bij Emmen de grens over naar Duitsland. Via Dusseldorf, Bonn naar Trier.(Stukje 2 baans weg). Dan naar Luxemburg.
Terug Luxemburg en door Luik (we hebben geen caravan oid). Daarna Maastricht en via Arnhem, Zwolle weer naar Friesland.
Terugweg was bijna een uur sneller. Maar wij zijn om half 2 s middags door Luik gereden en buiten de spits door Nederland.
Voor de mensen die twijfelen over de route. Het reed beide vlot. Wegen in Duitsland duidelijk beter dan in België. Ook de “aires” of “raststattes” zijn in Duitsland beter. Op het stuk wat wij gereden hebben in Duitsland een klein stuk wegwerkzaamheden maar die zijn er bij Luik ook. Nadeel in Nederland is 100 km/u overdag.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
01.08.2022 21:34
Heen namen we een hele andere route, maar terug vanuit Frankrijk de laatste camping in Luxemburg gehad. Daarna via St Vith en Verviers naar Maastricht. Voordeel om langer door Luxemburg te rijden: de goede kwaliteit van de wegen. De autosnelweg A7 gaat bij Ettelbruck over in de N7, maar heeft regelmatig inhaalstroken. Vanaf de Belgische grens wordt de weg (daar: N62) smaller en bochtiger, maar is relatief kort stuk. Bij St Vith de snelweg op. Deze is in het begin van opmerkelijk goede kwaliteit voor Belgie, maar vanaf een stuk voor Verviers wordt het weer vertrouwd een stuk rammelen. Na Verviers wordt het ook weer beter overigens en je bent dan relatief snel in Nederland. Wij vonden het een fijne route, zeker voor mensen met aanhangers of een camper waarbij je ook op snelweg toch niet echt vaak boven de 100 uit komt meestal maakt het niet heel veel uit.
, Datum:
02.08.2022 08:34
Even mijn vraag in de herhaling:
Staat de route door Luik heen goed aangegeven met borden Luxemburg?
In Parijs zetten wij altijd de navigatie uit en volgen gewoon de borden Bordeaux. Kan dat in Luik ook met borden met "Luxemburg"?
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
02.08.2022 09:30
Blijf rechtdoor rijden richting Luik
Bij het binnen komen vd stad, neem de linkerbaan
Eerst ga je over het water, houd de. Linker baan aan
Tot de grote T splitsing waar je links af moet en de E25 Luxemburg word aan gegeven
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
02.08.2022 09:32
, Datum:
02.08.2022 10:12
Superbedankt @Martwout.
Dat is een fijn, duidelijk antwoord!! 👍👍
Geplaatst door: Mark
, Datum:
02.08.2022 14:56
Ik ben van plan morgen vroeg rond 5uur door luik te rijden met caravan.
Vroeger altijd gedaan.
Zijn er hier die daar ook ervaring mee hebben ??
Geplaatst door: Mark
, Datum:
02.08.2022 14:57
Ik ben van plan morgen vroeg rond 5uur door luik cenrum te rijden met caravan.
Vroeger altijd gedaan.
Zijn er hier die daar ook ervaring mee hebben ??
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
02.08.2022 16:22
Route van Hans 030 meermalen gereden, rijdt zeer plezierig. Belgische stuk schiet inderdaad wat minder op, maar is wel mooi. Net boven de grens Lu/Be zit een prima frituur.