Afsluiting ringweg luik richting Luxemburg e-25 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® erik1972
, Datum:
11.07.2022 19:54
vorig jaar ook Antwerpen - brussel - namen - luxemburg gereden. En einde vakantie de terugweg.. wat een DRAMA die weg..pfff.. Bij terugkomst in NL heb ik een vering moeten laten vervangen! serieus! Zoveel gaten in de weg en in de Ardennen, de weg omhoog, zitten er zoveel ribbels in de weg dat je elkaar gewoon niet kan verstaan! Als je eenmaal onder dat hoge viaduct door ben ri Luxemburg dan gaat het weer.
Geplaatst door: patricia
, Datum:
12.07.2022 08:27
@erik , Wij gaan ook over Namen, kijk er al niet naar uit lees ik zo.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
12.07.2022 09:53
Opzich is er wel keuze natuurlijk. Maar goed, die weg onder Charleroi en die van Namen zijn zo ongelooflijk beroerd, dat ik eigenlijk toch met t idee speel om òf door Luik te gaan, òf via Verviers- Theux- E25. Want om de vakantie met kapotte vering of klapband te starten... Voor een Europees land heeft België wel echt snelwegen die 3e wereld-klasse zijn hoor..
Geplaatst door: Marike
, Datum:
12.07.2022 11:04
@Mermaid, jullie vertrekken op een zaterdag toch? Dan zou ik de gok wel durven te nemen en gewoon door Luik te gaan. Het is maar een klein stukje en na Luik is het rustig en de wegen daar in Belgie zijn goed van kwaliteit! Ik vind het een ander verhaal als je er op een doordeweekse dag eind van de middag/ begin avond er doorheen rijdt, want dan is het uiteraard wel druk door Luik. Goede reis alvast!
Geplaatst door: stn
, Datum:
12.07.2022 18:16
wij nemen de route E42 - N61 - E421
zijn er, indien nodig, tankstations op deze route?
Geplaatst door: RamonAd
, Datum:
12.07.2022 20:46
Vandaag rond 10.30 uur de route via Luik-stad gereden. Prima te doen.
Het vervolg naar Luxemburg was ook heerlijk rustig
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
12.07.2022 21:13
@stn: ik denk dat je dan de N62 bedoeld? En ja er zijn tankstations langs deze route. In Luxemburg via de N62 net over de grens meteen aan de rotonde een Shell station. Eerder en verder op ook.
Geplaatst door: Aafke
, Datum:
12.07.2022 23:49
Wij vertrekken a.s. zondagochtend vroeg (zonder caravan) naar zuid Frankrijk. Als ik de reactie zo zie dan gaan we gewoon door Luik proberen.
Wat moet je volgen? Centrum en dan Luxemburg?
Ik wil nl niet per ongeluk op de route Namen-Luxemburg terecht komen..
Mochten we uit moeten wijken dan lijkt Verviers me handiger..
Geplaatst door: Kim
, Datum:
13.07.2022 06:04
Wij vertrekken zondagavond en zullen rond 21:00 uur bij Luik zijn, als ik het zo lees gaan wij denk ik toch maar door Luik heen weet iemand of je dan gewoon de navigatie kan blijven volgen en dus de E25 gewoon op kan naar Luxemburg hoe je dat normaal ook doet? Of moeten we er een afslag verder op? We rijden zonder caravan
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
13.07.2022 07:24
Bij Cheratte de A25 volgen. Onder de tunneltjes door en links over de brug. Rechtdoor, bochten volgen, grote rotonde stuurt je de E25 weer op.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
13.07.2022 08:16
@Aafke, vanaf de kruising net na vise gewoon rechtdoor blijven rijden (linkerbaan). Je blijft rechtdoor gaan en op een gegeven moment moet je de linkerbaan aanhouden. Deze gaat automatisch via een brug naar rechts. Daarna links blijven houden (onderdoorgangen). Na enkele ervan is het links of rechts. Dan moet je links brug over. Na brug ongeveer midden aanhouden. Er staat Luxemburg boven (groen met autowegteken erbij). Je rijdt dan langs diverse winkels. Erna krijg je weer splitsing. Je houdt dan links aan (dus niet onderdoorgang) met wederom Luxemburg op borden. Daarna ga je via brug naar rechts. Bij rotonde ga je dan autoweg op. Staat aangegeven (luxemburg). Tussen kruising Vise en begin door Luik heb je wel even werkzaamheden. Maar al met al als je de route eenmaal kent, kan je het dromen.
Geplaatst door: ® stn
, Datum:
13.07.2022 08:34
@slimpie
Nee ik bedoel de n61.
Via verviers-malmedy
Geplaatst door: R
, Datum:
13.07.2022 17:00
Wij komen uit Beilen, overwegen om via Duitsland te rijden.
Enschede rechts langs Dusseldorf en dan zo richting trier afzakken kom je er in Luxemburg weer op.
Iemand die dit ook gaat doen?
Volgens mij valt het qua aantal kilometers extra mee? Iemand nog tips om dit juist wel of niet te doen?
Geplaatst door: Bert
, Datum:
13.07.2022 18:03
Je kan via Nederland via Verviers rijden of via Duitsland. Maakt niet zoveel uit.
Je kan de routes via google map bekijken.
Kan je zien of er werkzaamheden of Files zijn op het moment van vertrek.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
13.07.2022 18:46
Wij rijden vanuit twente ook over Duitsland, gaat ieder jaar prima.
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
13.07.2022 21:00
Wij hebben ook meerdere keren twee opties gehad.
Van uit Venlo
Maastricht / luik E25
Maastricht / Verviers / Prum / Bittburg
Laaste was toen minder op de terug weg. Regen geen weg markering, Donker. Ik had er al ± 600 km op zitten.
Maar dit is nu niet meer zo.
Het vervelende van deze routes vind ik pauze met eten, en tanken. Nauwelijks dus.
Ik tank in Nederland mijn tank nog effe vol om door België te komen.
Geplaatst door: ® MacGyver
, Datum:
16.07.2022 15:52
Gisteren vertrokken richting Langres en wij wilde bij Luik richting Vervier en dan bij Sankt Vith naar Weiswampach Luxemburg in. Helaas zat ik niet op te letten en voor ik het wist reed ik via de e42 , 51 richting Trier. Vandaar bij Wasserbillig Luxemburg in(hier dan ook direct tanken, dan ontloop je de drukte bij Air de Berchem.)richting Luxemburg stad en vandaar bij Thionville de grens over. In kilometers wel wat om, maar als route goed te doen en rustig.
Geplaatst door: Karinbrockhoff
, Datum:
17.07.2022 12:13
Wij vertrekken 9 augustus met caravan vanuit brabant naar de ardeche
Wat is de beste route om te rijden?
Geplaatst door: mdtvdb
, Datum:
17.07.2022 13:21
Gisteren, op zaterdag, rond 13:30 door Luik. Wel wat vakantieverkeer, maar we konden goed doorrijden.
Geplaatst door: An
, Datum:
17.07.2022 13:33
Even voor de zekerheid.......met vouwwagen mag je dus niet door Luik??? (Tot nog toe altijd gedaan :-0)