Afsluiting ringweg luik richting Luxemburg e-25 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: frank
, Datum:
10.07.2022 11:51
Trier-Luxemburg-Metz is korter.
Saarbrucken rijdt ook niet fijn 2-baans dwars door de stad met afslagen en de aansluiting A1 op de A320 is op dit moment dicht. kwamen wij een maand geleden achter.
Waarschijnlijk wel minder kans op file.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
10.07.2022 12:40
Frank bedankt voor je reactie. Dan gaan we over Luxemburg.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
10.07.2022 12:51
Aan allen die met caravan over Verviers-Luxemburg rijden:
De max snelheid in Luxemburg op de B-weg(en) is 75 km/uur voor de combinatie èn minimaal 50 meter afstand op de volgend combinatie.
Doorgaans gaan we niet de snelweg af in Luxemburg... ;-)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
10.07.2022 13:08
Een kennis van ons is net vanuit Nederland door Luik gegaan (rijden niet met caravan). Rond 10:30/11:00 door Luik gegaan en dat ging uitstekend en rustig (dit is dus wel zondags), na Luik op de E25 ‘niemand’ op de weg.
Net voor Luik wordt het verkeer naar Luxemburg geadviseerd om te rijden via Namen- Luxemburg.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
10.07.2022 13:45
Afgelopen donderdag door Luik gegaan, kwamen midden in de stad nog een verdwaalde (en verdwaasde) caravan tegen. Hadden medelijden met die man.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
10.07.2022 14:38
@Cornelis, hoe ben je dan door Luik gegaan? Paar weken terug vanaf afrit Belle Ile naar de onderdoorgangen richting Vise heb ik alleen net boven Luik werkzaamheden gezien maar dat was gewoon 1 baan met snelheidsverlaging. Geen afsluitingen gezien. Vandaar mijn verbazing over je verhaal. Misschien kan je je route nog even duidelijker uitleggen hoe je toen door Luik ging.
Voor de mensen die toch via Luik willen op de terugreis kan je bij Arlon ook eraf gaan naar Martelange. Dan omzeil je de afsluiting van de kruising met de autoweg naar Luik (mits nog van kracht) en kan je bij Bastogne erop. In Martelange kan je nog tegen Luxemburgse prijzen tanken.
Geplaatst door: ® sannie
, Datum:
10.07.2022 15:32
Ook wij zijn afgelopen donderdag terug gekomen door Luik. Er stond 1 kleinbordje met volg s20 voor maasstricht. Verder stond het compleet vast, hebben er 1,5 uur over gedaan.
Doen we nooit meer..
, Datum:
10.07.2022 16:59
@Sanne, waar bij Luik ben je eraf gegaan? Is dat bij de tunnels? Zo'n S20-bordje herken ik niet van de route die we door Luik volgen. We pakken altijd Belle Ile (dacht afrit 38). Dan rechtsaf en verderop met de bocht naar links. Daarna rechts houden (niet bord autoweg volgen) en verderop dan de onderdoorgangen volgen rechts van de Maas. Normaal ben je dan zo door Luik heen. Het centrum laten we dus ver links liggen.
Geplaatst door: sannie
, Datum:
10.07.2022 18:27
@marwout, via de E25 waarschijnlijk is het afslag 38 geweest, vervolgens via de N633 naar de N90.
Dat hele stuk stond muurvast.
Geplaatst door: JR
, Datum:
10.07.2022 21:35
Maastricht- Luik- Namen- Luxemburg komt nu het meeste voorbij.
Wat is wijsheid bij maastricht Namen in de navigatie zetten of staan er duidelijke borden tbv de omleiding.
EN zoja waar staan deze borden? Maastricht of echt in Luik?
Denk dat er dit weekend vele Nederlanders richting luxemburg / Frankrijk zijn afgereisd.
, Datum:
11.07.2022 10:22
@Sanne, bedankt voor de uitleg.
Geplaatst door: Johand
, Datum:
11.07.2022 10:45
Hoe is de weg N4 vanuit Arlon ,Bastogne naar Namen en dan richting Luik wij rijden met caravan
Mvg johan
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
11.07.2022 10:46
En Brussel- Charleroi gaat nu ook 6 weken op de schop. 2 banen blijven open. Maar er zal hinder zijn.
, Datum:
11.07.2022 10:58
@JR, net voor Luik (bij Cheratte) neem je net zoals altijd de ring van Luik (rechts aanhouden) en volg je de borden Luxemburg. Vervolgens rijd je ongeveer 14/15km en normaal gesproken neem je bij Ans dan de route richting Luxemburg (E25) alleen nu pak je daar dan de E42 richting Namen (Namur). Eenmaal bij Namur in de buurt ga je naar de E411 richting Luxemburg.
Wij hebben zo vorig jaar (i.v.m. Overstromingen) ook gereden en dat ging prima. Deze route wordt ook geadviseerd.
, Datum:
11.07.2022 11:38
@Johand, ik kan alleen oordelen over Arlon-Bastogne. Dat is een prima weg. Enige plaats na Arlon is Martelange waar je de Luxemburgse tankstations hebt. Als je de westelijke afrit van Arlon neemt, heb je alleen wat stoplichten en 1x een rotonde. Maar op de route kan je buiten de 2 plaatsen vaak 90 rijden. Alleen bij kruisingen is het even 70. We rijden deze route al vele jaren heen en terug. En tanken dan in Martelange.
Geplaatst door: Marco
, Datum:
11.07.2022 11:57
Wij zijn van plan aanstaande zondagochtend door Luik te gaan zonder caravan. Ik sta nog een beetje in dubio of er toch om heen ga via Verviers -ettelbruck.
Indien iemand ervaring heeft met Luik op zondagochtend hoor ik het graag
, Datum:
11.07.2022 12:17
Op zondagochtend kun je gewoon door Luik (zonder caravan). Gisteren is een kennis komende uit Nederland om 11:00uur door Luik gegaan. Door Luik was het rustig en na Luik op de E25 bijna niemand op de weg.
Misschien goed om je ervaring ook te delen als je as zondag door Luik gaat. Alvast goede reis!
Geplaatst door: Marco
, Datum:
11.07.2022 12:50
ga ik zeker ff doen. dank voor je reactie. Denk dat ik het er zondag maar op gok om gewoon door luik te gaan.
Geplaatst door: mdtvdb
, Datum:
11.07.2022 19:14
Wij vertrekken vrijdag. Toch maar weer om Luik heen zo te lezen.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
11.07.2022 19:18
Wij vertrekken op zondag 7 augustus. Zonder caravan, dus heel fijn om ervaringen door Luik te lezen.