Afsluiting ringweg luik richting Luxemburg e-25 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® stn
, Datum:
04.07.2022 10:50
Dus....even samenvattend;
Als ik vanuit Maastricht kom is het prettigste;
E42-N61-E421
Eens?
Geplaatst door: frank
, Datum:
04.07.2022 20:18
Aha er ligt inmiddels vanuit Luxemburg een stuk snelweg richting St Vith zie ik.
Dat wist ik niet kennelijk een ervaring uit een ver verleden.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
05.07.2022 21:10
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
05.07.2022 21:38
"Dus....even samenvattend;
Als ik vanuit Maastricht kom is het prettigste;
E42-N61-E421
Eens?"
Ik ga via de E25 en de E42 richting Namen. Daar aangekomen pak ik de E411 richting Luxemburg. Dit is 19 minuten omrijden, zo een 44 kilometer. Dit zal op zondagmorgen wel moeten lukken, er zal niet zo heel veel verkeer zijn. Dus dan is de 19 minuten prima.
Uiteraard zijn alle ervaringen welkom.
Geplaatst door: Diana1
, Datum:
05.07.2022 22:07
Vandaag met de caravan vanuit het zuiden de route gereden over Ettelbruck. Goed wegdek maar het stuk tussen Ettelbruck en st Vith ( N62) is 1 baans met stukken 2 baans Een weg door diverse dorpen waar je maar 50 mag. Heb je net de pech dat er een tractor op de weg zit( wij hadden dit 3x) dan hang je daar de hele tijd achter. Nou hadden wij tijd genoeg op weg naar huis. En t was eens een andere mooie route, maar t is een afweging. Ook in Luxemburg waren hele stukken op de autoweg, waar 1 weghelft was afgezet ivm wegwerkzaamheden en waar je maar 70 mocht rijden.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
05.07.2022 22:31
Zonder caravan of met kleinere aanhangwagen (bagagewagen of vouwwagen) mag je gewoon door Luik en hoef je niet perse de ring te nemen (al vind ik de ring normaal gesproken altijd wel fijner/ gemakkelijker ook zonder caravan of aanhanger).
Anders is de omweg via Luik- Namen of via Verviers.
Vorig jaar zomer was dit ook het geval door de overstromingen die er waren geweest. Wij zijn heen toen via Luik- Namen over de E42 en E411 gegaan. Dit ging prima alleen de wegen in west Belgie zijn wel echt minder van kwaliteit dan de gebruikelijke route via Luik en door de Ardennen (E25). En het voordeel van de E25/A25 vind ik dat het altijd lekker rustig is, maar het is deze zomer even niet anders en het alternatief is prima.
, Datum:
06.07.2022 08:22
Ik vind t wel spannend om met een stationwagen en aanhanger te gaan door t centrum van Luik. We meten 17cm te lang..
Dus we zitten er echt even op te peinzen ofwel over Namen of Charleroi.
De verwachting van onze vertrekdatum is een enorme drukte en gezien de e25 voor bijna iedereen DE traditionele route is, en Verviers de meest logische d-tour...
Denk ik dat het weleens heel raar druk zal zijn.
Binnendoor over Luxemburg doen we niet, want die tijd hebben we niet. En die weg is netjes hoor, maar idd, trekkers mogen er ook gewoon rijden.
Dus ik denk; voor ons opnieuw over Reims of Namen.
Maar de weg langs Reims is wel erg lang zonder tankstations. Tenminste, vorig jaar hadden we er wel een beetje moeite mee dat ze zo ver uit elkaar lagen.
Het is ff omdenken. Wel knots gek van die Belgen om uitgerekend in het hoogseizoen de boel te sluiten.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
06.07.2022 09:41
Je kunt ook bij Mons MAUBEUGE aanhouden en dan zo naar Reims rijden. In het weekend goed te doen ( door de week landbouwverkeer )
Geplaatst door: ® Elly Barten
, Datum:
06.07.2022 13:38
Nu wij hopen a.s maandag te gaan . Maar wij kiezen ervoor om via Venlo ,Trier Luxemburg te gaan.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
07.07.2022 11:59
@mermaid: die Belgen verdienen niets aan vakantieverkeer. Geen tol, je tankt er niet, en je bent er zo doorheen. Dus economisch zijn wij niet interessant.
Dus logisch om in de vakantieperiode de boel af te sluiten.
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
07.07.2022 12:41
In vakantieperiodes is er veel minder verkeer op de baan , dus vandaar de keuze om dan af te sluiten.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
07.07.2022 13:36
, Datum:
07.07.2022 22:53
Wat goed dat je dit vermeld! Thnx, gaan we rekening mee houden.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
09.07.2022 15:32
Op de terugweg vanuit Frankrijk richting Luik wegomleggingen bij Berghem in Luxemburg (aan beide kanten), weg naar Luik afgesloten, verkeer wordt naar Namen gestuurd. Stad Luik is één grote bouwput met veel éénrichtingsverkeer en afgesloten wegen en doodlopende straten. Drama!
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
09.07.2022 20:01
Wat ben ik nu toch blij dat we voor de Dordogne hebben gekozen 🤗
, Datum:
09.07.2022 20:08
Dank je voor de terugkoppeling. Dan blijven voor ons Brussel- Namen- Luxemburg òf Brussel- Reims over. Namen is wel echt de meest beroerde snelweg in West-Europa...
Geplaatst door: Wima
, Datum:
09.07.2022 20:47
Is via Verviers goed te doen?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
09.07.2022 20:58
@Cornelis, ben je vandaag door Luik gegaan?
@Mermaid, ik zou dan voor Namen- Luxemburg gaan. Is korter en je kunt evt nog goedkoop tanken in Luxemburg. De weg Brussel- Reims is ook niet een bepaald goede weg dus voor de kwaliteit van de weg hoef je het niet te doen en het is een saaie route! Zelf nemen wij de route via Maastricht- Luik- Namen- Luxemburg. Deze route moesten wij vorig jaar (i.v.m. de overstromingen) ook nemen en dat ging prima hoor! Wel een mindere wegdek t.o.v. E25, maar dat is nu niet anders. Volgend jaar gewoon weer lekker de E25. Rustig en goed wegdek😄
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
09.07.2022 21:59
Er wordt ook geadviseerd via Charleroi en Reims te rijden. Het stuk tussen Charleroi en de Franse grens is schandalig slecht. Nu kijken we in Belgie niet snel meer op van slechte kwaliteit wegdek, maar dit slaat echt alles. Het gaat hier om de N5 na Charleroi. Te vermijden wat ons betreft!
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
10.07.2022 09:53
Cornelis bedankt voor je up-date. Wij wilden door Luik gaan maar gaan nu toch maar door Duitsland. (Vanuit Friesland).
Iemand ervaring wat de beste optie is Trier-Luxemburg-Metz of Saarbrücken-Metz?