Waar nog rustig in augustus? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
18.06.2022 11:40
Helaas kunnen wij pas vanaf 10 augustus op vakantie. We overwegen Bretagne maar de Fransen hebben natuurlijk ook vakantie en we houden echt niet van drukte. Een kleine camping vinden lijkt me geen probleem want we hebben weinig eisen en reizen zonder kinderen. Maar weet iemand of er ook stranden zijn waar je nog rustig kunt liggen? Op Texel lukt het ook in het hoogseizoen maar hoe zit dat in Bretagne?
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
18.06.2022 18:13
Als jullie weinig eisen hebben gewoon lekker daarheen rijden waar het mooi weer is! Wij hebben al door heel Frankrijk zonder te reserveren gekampeerd, in het hoogseizoen. Je vind altijd plek. Misschien net wat verder van zee, maar daar is de prijs van de camping ook naar. Vorig jaar op 8 augustus naar de Tarn gereden. Iedereen riep alle campings staan vol. De eerste camping had gelijk voor 3 weken plaats. Na 12/13 augustus begon t al leeg te lopen.
, Datum:
18.06.2022 20:47
De camping is inderdaad niet het punt @Lotje1985. Wij reizen ook al jaren op de bonnefooi en doen dat ook dit jaar weer.
Mijn vraag gaat echt specifiek over de rustige stranden in Bretagne. Misschien had ik de titel anders moeten noemen.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
19.06.2022 12:25
Warm aanbevolen:
Camping Des Abers in Landéda
Rustig en geen glijbanen en zwembaden maar wel heel vriendelijke eigenaar; spreekt goed Engels, Duits, Frans natuurlijk en ook Bretons. sanitair superschoon; camping ligt direct aan het strand achter een kleine haag tegen de wind. Wordt bezocht door mensen uit Engeland, enkele Nederlander, enkele Belg en enkele Fransman/vrouw, Duitse gasten, enz. geen super-animatie, wel op vrijdag buiten optreden van bijv. groepen uit de regio, zoals de dansgroep, zangers, etc. Bij eb in de zee heerlijk door het lage water wandelen en ook mooi hoog gelegen wandelpad langs de hoger gelegen kust. Oesterkwekerij (heel beroemd) zeker bezoeken.
Geplaatst door: frank
, Datum:
19.06.2022 12:45
Wij hebben nog nooit mee gemaakt dat als je niet naar een al te toeristische kustplaats gaat (zelfs in de Vendée en daar vonden we het echt druk aan het strand in augustus) en je een stuk bij de strandopgangen vandaan loopt het uiteindelijk niet rustiger wordt.
Vroeger, toen we nog jong en mooi waren, om die reden ook wel eens op het naaktstrand gaan zitten waar het dan een oase van rust was vergeleken bij het textielgebeuren. Waar ik wel bij moet zeggen dat dat in hoog zomer Nederland was, maar misschien werkt dat in Frankrijk ook wel.
, Datum:
19.06.2022 17:20
@Frank, lees ik jouw antwoord goed? Het wordt dus ook niet rustiger als je een stuk loopt?
Dank voor de tip digi-oma. Ik ga eens kijken!
Geplaatst door: Nika
, Datum:
19.06.2022 19:59
Dat moet zeker lukken, een en al stranden daar!
Wij waren er zo’n 5 jaar geleden ook in augustus, en hadden de hond mee. Daarom noodgedwongen moeten zoeken om afgelegen strandjes waar wel honden mogen, die zijn op bewaakte stranden vaak niet toegestaan. Dus advies: rij de kustweg, en rij vaak net iets verder, en vaak is het ook net iets verder lopen, maar dan wordt beloond met de meest idyllische strandjes tussen de rotsen waar vaak een handvol mensen waren. Wel vaak steile afdaling in Bretagne, dus niet teveel mee en goed ter been zijn;)
Geplaatst door: franl
, Datum:
19.06.2022 19:59
zal er wel krom staan dan als je het zo leest, de bedoeling is aan te geven dat het dus wel rustiger wordt
, Datum:
20.06.2022 11:05