Route naar Turijn (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jan
, Datum:
16.06.2022 16:51
Hoi,
Wij willen als Frankrijkliefhebbers een keertje naar Italie. Om toch een stukje Framkrijk mee te pikken zoek ik een alternatief voor de route door Duitsland / Zwitserland. Heeft iemand ervaring met het traject Lyon Chambery Turijn (A43, N543) ? Is dat een beetje te doen met een grote caravan ?
Bedankt!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
16.06.2022 23:01
Als erkend Francofiel snap ik je behoefte, maar in dit geval vraag ik me af waarom je dit zou willen. De A43 mag op zich geen probleem zijn, gesteld dat je auto op de caravan berekend is (of andersom), maar het is nu niet bepaald een mooie route. Wil je daar op mooie plekjes komen, moet je toch een stukkie van de weg af.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
17.06.2022 12:13
Wij hebben de route Nancy-Martigny-Turijn gereden. Van Nancy, via Dijon naar Geneve en toen naar Martigny (daar wilden we graag nog eens naar toe, we hebben daar heel lang geleden gekampeerd). Van Martigny zijn we naar Turijn gereden, een mooi route en goed te doen met een grote caravan (van mij bijna 9 meter lang). Italianen rijden wel hard en snijden de weg af, daar moet je wel rekening mee houden. Turijn is een mooie stad. Daar kun je wel een paar dagen ronddwalen.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
17.06.2022 14:08
Vanaf Tende is het 150 km naar Turijn.
Dan kan je heel oostelijk Frankrijk door tot aan het zuiden.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
18.06.2022 13:09
Wij namen ooit de Fréjus tunnel. Schrokken enorm van de prijs (met caravan). Route was verder mooi en een uitstekende Routier om te eten pal voor de grens.
Terug zuidelijk genomen en in Sospel overnacht. Pittige en prachtige route, zou zo weer terug willen. Camping in Sospel erg fijn. Er stonden ook veel militairen. Weinig caravans, wat wellicht met de route te maken had.