Le Mans- Amiens via Rouen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
15.06.2022 19:43
Ik meen me te herinneren dat dit een lastig stukje is ivm met tunnels bij Rouen,waar geen caravans door kunnen. Ik heb terug gezocht hier en eigenlijk alleen vanuit noorden iets kunnen vinden.
Morgen vertrekken wij van uit de Vendee . Weet iemand waar we op moeten letten en waar vóór Rouen de juiste weg voor ons is met caravan?
BVD. Lenn
Geplaatst door: Cor1956
, Datum:
15.06.2022 21:02
Wij hebben afgelopen week deze route in omgekeerde volgorde gedaan: Amiens-Rouen-Le Mans.
Hebben bij Rouen geen hoogtebeperkingen gezien. Die zijn er wel op de rondweg om Le Mans. Daar zijn een paar tunnels met een hoogtebeperking tot 2.60. Dat kan moeilijk worden met de caravan. Advies is om dan de route voor het vrachtverkeer te volgen.
Rijd je vanuit de Vendée over de tolweg: A11-A28 en A29, dan kom je volgens mij geen hoogtebeperking tegen.
Bon route
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.06.2022 22:16
Ha, Rouen is berucht om zijn lage tunneltjes, maar die zitten met name op de route langs de Seine. Bij de lage tunneltjes staan echt eerst hoogtemelders en dan nog waarschuwingsborden met een verbodsbord voor hoger dan 2,60 meter. Mocht je toch zo'n tunneltje tegen komen, ga dan naar de rechter rijbaan want je kunt er altijd langs. Heb je een paar verkeerslichten meer, maar da's beter dan een gescalpeerde caravan.
, Datum:
15.06.2022 22:38
Wij gaan inderdaad via peage,daar verwacht ik ook geen problemen,maar volgens mij heb je rond Rouen geen peage....dus we volgen dan maar de vrachtauto route.
Bedankt voor reacties
Geplaatst door: Jaap j.
, Datum:
16.06.2022 20:32
Wij gaan ook altijd via Rouen naar de camping bij Le Mans. Gewoon de borden volgen naar de grote plaatsen die op je route liggen dan kom je de lage tunneltjes niet tegen. Navigatie maar even negeren als die wat anders aangeeft. Goede en rustige route.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
16.06.2022 22:51
Niet navi volgen maar de A28 gaat over in de N28 en die moet je volgen ri Le Mans
Geplaatst door: Bert
, Datum:
16.06.2022 22:52
Ik heb daar zelfs een tunneltje van 1,80 m gezien. Dus oppassen!
, Datum:
18.06.2022 22:35
Gelukt...haha,de groene borden blijven volgen richting Amiens.