Eigenlijk maak ik nooit reclame voor campings. Maar voor camping des Abers in Landéda moet ik dat gewoon doen, want hoe die mij hebben opgevangen na mijn ongeval in Bretagne is meer dan fantastisch. Het ongeluk gebeurde rond 4 uur op ongeveer 5 km van deze camping, de plek van mijn bestemming. Het was overduidelijk dat de caravan total loss was, dus hij moest worden afgevoerd.
Na een uur heb ik de camping gebeld met de vraag of ik zo lang in een mobil home kon slapen. Ze hebben werkelijk alles op alles gezet om een plekje voor me te vinden (want Pinksterweekend). Omdat ik niets wist hoe lang het afvoeren van de caravan ging duren werd mij gezegd dat ik gewoon het terrein op kon rijden, hun kon bellen en dan zouden zij mij naar de voor mij bestemde mobil home brengen.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik kwam rond half 8 op de camping, gebeld en ik werd naar de mobil home gebracht.
De eigenaresse was zo attent en had eten voor me gekocht wat ik zo op kon warmen, brood, beleg, koffie, thee, melk, boter, echt van alles om in ieder geval nog te kunnen eten en de volgende dag rustig te kunnen ontbijten.
Ik moest natuurlijk mijn spullen uit de caravan halen en in dozen doen en vervolgens opslaan. Die mocht ik zolang in hun kapsalon zetten, want die gaat gelukkig voor mij pas 1 juli open. Ze hebben voor mij gebeld naar bedrijven om te vragen of ze verhuisdozen hadden etc.
Deze mensen verdienen een gigantische pluim. Echt zo ontzettend gastvriendelijk, ik heb er eigenlijk geen woorden voor en ben Edith, Hubert en het overige personeel ontzettend dankbaar voor hun hulp tijdens een voor mij moeilijke tijd, want ik was alleen op vakantie!
Voor de mensen die houden van het kamperen in een mobile home, ze hebben cottages waar ik een week gebruik van heb mogen maken, fantastisch ruim met een prachtig mooi uitzicht op zee. Zeer aan te raden.
Lieve Carla, wat waarloos dat je in de vakantie zo'n ongeluk hebt gekregen. Je kunt echter geen betere mensen krijgen als die je nu hebt. om je te helpen Wij hebben deze camping al bezocht toen onze kinderen klein waren (nu in de vijftig jaar)en mijn man is 81 jaar en wil niet meer reizen.. De ouders van Hubert en zijn helaas destijds beiden overleden (schatten van mensen, Hubert en zijn overleden echtgenote Vera plus kinderen etc.zijn één familie; bij de familie thuis gegeten en Vera maakte met onze de mooiste dingen van algen en schelpen.). Destijds waren en nog geen deuren bij het toiletgebouw bij de wasbakken, maar schattige gebloemde gordijntjes. .We hebben er op verscheidene plekken gestaan want je kunt toch de zee wel zien; zo heel mooi in de avond..... Zo mooi! en hoe handig is de kapster (doet het goed hoor!).Bij Hubert kun je een getijdenfolder halen zodat je kunt zien wanneer het hoog-laagwater is. Door de Corona-ellende zijn wen iet meer bij deze camping geweest...maar ik denk zoveel aan ze. Doe Hubeth en zijn vrouw de hartelijke groeten van Martin en Thea et le chien...en zeg maar "KENAVO" . Dan weet hij het wel. Maak er toch een mooie vakantie van....
@digioma
Ik was inmiddels al twee keer een maand bij ze geweest, eerst in 2015 en werk en daarna juist in coronatijd in september 2020 en 2021. Ik ben inmiddels thuis maar heb alweer een plekje geboekt voor volgend jaar juni. Ik zal ze dan zeker de groeten van u doen.