In mijn rug geschoten. Welk Frans middel kan ik erop smeren? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lavendel
, Datum:
15.06.2022 12:17
Bij het opzetten van de tent is het mijn in de rug geschoten. Het zijn spieren die vast zitten. Weet iemand een middel dat ik hier in Frankrijk kan kopen om erop te smeren? Zoiets als Axa Nova wat je in Zwitserland kunt kopen.
Geplaatst door: Johann
, Datum:
15.06.2022 12:52
Warmte pleisters te koop in de farmacie
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
15.06.2022 14:04
Gewoon naar de farmacie gaan. Daar zullen ze je goed helpen. En als het heel erg is, naar de beheerder van de camping gaan en vragen waar de dichtstbijzijnde huisarts is en of hij/zij daar voor jou een afspraak kan maken. Wij hebben goed ervaringen met de farmacie in Frankrijk en ook met de huisartsen daar. Heel erg vriendelijk en deskundig.
Geplaatst door: ® Carla
, Datum:
15.06.2022 14:54
Oh, ik dacht aan de titel te lezen dat er letterlijk op je geschoten was. Hahaha. Gelukkig, dit is ook niet leuk, maar toch beter. Inderdaad, gewoon advies vragen bij de farmacie, die weten daar wel raad mee. Beterschap.
Geplaatst door: Gerd@
, Datum:
15.06.2022 15:03
Ik dacht hetzelfde als Carla ;-)
Beterschap iig !
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.06.2022 18:43
Ik dacht ook al even dat je door Franse jagers geraakt was (dat soort ongelukken komt vaak voor in Frankrijk). Gelukkig was ik niet de enige die het verkeerd las.
Anyway, Franse huisartsen is niets mis mee en een apotheek is er in elk zichzelf respecterend dorp. Houd er wel rekening dat Franse huisartsen niet serieus genomen worden als ze je niet minstens met twee of drie recepten naar huis sturen. Dus enige Hollandse nuchterheid bij het gebruik daarvan kan geen kwaad. Maar goed, als je serieuze rugklachten hebt, ben je vermoedelijk blij met alles.
Overigens, mocht de huisarts spreken over een fysiotherapeut: zo iemand heet in Frankrijk een kinésiste (of kinésitherapeute)
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
16.06.2022 08:34
Dit is mij vorig jaar ook overkomen; zo erg zelfs dat ik niet meer kon autorijden of langere tijd zitten of liggen.
Op advies van een NL-arts op de camping heb ik een 'spiegel' opgebouwd : exact om de 6 uur (dus ook 's nachts) 2 paracetamol 500 mg en 1 ibuptofen 400 mg innemen met water. Gelukkig had ik een voorraadje bij me en kon ik andere wat mee laten nemen uit NL. Daarmee had ik geen pijn meer. Het heeft wel een paar weken geduurd overigens voordat ik weer zonder pillen kon.
Het belangrijkste als de oorzaak in je rugspieren zit, is dat je blijft bewegen en dat kon ik weer op deze manier.
Geplaatst door: Lavendel
, Datum:
16.06.2022 10:02
Pas toen ik jullie reacties las zag ik hoe absurd mijn titel is. Ik moest er hard om lachen wat helaas pijnlijk was ;)
Vandaag ben ik wat mobieler en gaan we naar de farmacie. We zitten in Castellane dus dat zal geen probleem zijn.
Een spiegel opbouwen vind ik ook een goed advies. Kreeg ik ook na een operatie en toen hielp het ook tegen de pijn.
Iedereen bedankt voor de adviezen!
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
16.06.2022 12:25
Mijn man had vorig jaar hetzelfde, ik ben toen naar een Farmacie gegaan en die gaf mij een spray, die hem erg geholpen heeft. Het heet NUTRALGIC MUSCLE. ( van SANTE VERTE, de merknaam)
Het heeft hem in ieder geval goed geholpen, je moet wel iemand hebben die het wil inmasseren als je er zelf niet bij kunt, maar er zijn vast nog wel meer middelen te koop. Beterschap!