Mooie camping Vendee (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jan
, Datum:
11.06.2022 22:39
We zijn nu in de Loirestreek en willen volgende week een keer naar de Vendee. Weet dat het geen spectaculaire omgeving is maar als er mooie stranden en fietspaden zijn en een nette camping dan had ik graag wat tips.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
12.06.2022 21:28
Ik zou richting Saint Palais sur Mer / La Palmyre gaan. Iets zuidelijker. Hele leuke rotskust bij Saint Palais en verderop bij Meschers, leuk wandelen. Ook prima zandstranden, voldoende fietspaden en genoeg uitstapjes. O.a. Royan, La Rochelle, Ile d'Oleron. Streek vinden wij leuker dan Vendee.
, Datum:
12.06.2022 21:30
Geplaatst door: Jan
, Datum:
12.06.2022 21:47
Bedankt Hans denk dat we dat doen ipv de Vendee.
Ile de Re zijn we vaker geweest maar Oleron ws ook wel mooi fietsen.
, Datum:
13.06.2022 20:30
Op Ile d´Oleron kun je inderdaad ook prima fietsen. Qua verblijft vonden wij het vasteland bij Saint Palais- La Palmyre leuker dan Oleron. Maar je kunt prima een dag naar Oleron om het eiland te verkennen. Helemaal als je met de auto een stuk die kant op kunt rijden met de fietsen erop (weet niet of dat bij jullie mogelijk is). Je zou vanaf Marennes de brug over naar Oleron kunnen fietsen. Vanaf Saint Augustin/ Saint Palais/ La Palmyre lijkt Oleron mij iets te ver fietsen. Je hebt ook in de omgeving van Saint Palais etc prima fietspaden.
, Datum:
13.06.2022 20:39
het zal er overigens vanaf hangen hoveel kilometers op een dag jullie gewend zijn te fietsen. Afhankelijk daarvan zou het wel moeten kunnen om bijv naar Le Chateau d''Oleron te fietsen (zowieso een leuk plaatsje). Ook zeker Fouras een keer bezoeken.
, Datum:
13.06.2022 20:40