Kamperen op verschillende plekken - nachten? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: IljaB
, Datum:
11.06.2022 10:20
Voor het eerst in 20 jaar ga ik met mijn gezin kamperen in Frankrijk. We kijken er erg naar uit. We slapen in een tent en op SI-matjes met een goede isolatiewaarde. Omdat we op verschillende plekken gaan kamperen ben ik aan het zoeken waar we goed aan doen qua dekens/slaapzakken. We kunnen niet een heel assortiment meenemen ;-) Hebben jullie tips?
We starten in Dinant, Belgie. Daarna in de buurt van Orleans, dan naar de Haute-Vienne en we eindigen in de buurt van Caen.
In de afgelopen jaren kampeerden we in NL. Dan namen we ons winterdekbed mee en sliepen we comfortabel. De kinderen hebben warme slaapzakken.
Zou een zomerdekbed volstaan?
, Datum:
11.06.2022 10:21
Toevoeging: we gaan de hele maand augustus op pad
Geplaatst door: scg
, Datum:
11.06.2022 11:07
Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan waar jullie naar toe gaan. Hoog in de bergen kan het ook in de zomer best wel koud zijn. Maar normaliter zal een zomerdekbed wel volstaan in augustus in Frankrijk. Maar onder het motto: beter mee verlegen dan om verlegen, zou je een paar extra fleeceslaapzakjes meenemen (Decathlon/Xenos). Kost geen drol, neemt weinig ruimte in. Maar in eventuele koude nachten zijn dergelijke slaapzakken heerlijk warm.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
11.06.2022 11:33
In de gebieden waar jullie naar toe gaan is een zomerdekbed prima te doen. Zelf neem ik altijd het dikste deel van het dekbed mee.
En zorg voor een mat of wollen deken onder je slaapmatjes zodat het minder koud optrekt. Als je weinig pak ruimte hebt kun je ook van die isolatie dingen nemen die je tegen zon of vorst op je raam kunt bevestigen.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
11.06.2022 18:51
Isoleren doe je beter niet onder je matje maar erop.
Zo dicht mogelijk bij de warmtebron (je lichaam) zorgen dat je de warmte niet kwijtraakt aan je (koude) mat of luchtbed.
, Datum:
11.06.2022 20:42
Zomerdekbedden dus in combinatie met een fleece slaapzak. Dank mensen.
Geplaatst door: Nancy
, Datum:
15.06.2022 12:18
Neem voor de zekerheid een rol isolatiefolie mee en wat extra fleecedekens. Mocht de isolatiewaarde van je SI matjes toch een beetje tegenvallen dan isolatiefolie er onder en een fleece deken erop.
, Datum:
16.06.2022 20:18
Dankjewel Nancy, goed idee